Stránka 4 z 5
Napsal: 20 úno 2016, 19:29
od Ladas
no nejni to tak přesný musíš si odečíst ztráty z přechoďáků odběr spotřebičů za fáze "studeno" a požadavků na DF od řj motoru pak stav alternátoru pak se kolem těch 14 můžeš motat důležitý je i regulátor zkoušel jsem i různý regulace a na starým TDI jsem měl rozptyl 13,8 až 15,5 na nabité baterii ve zkušební stolici...
Napsal: 20 úno 2016, 20:02
od Marek3L
sasasat píše:Protože, větší altík tu baterku dřív nakrmí, bude přebytek. Jasně že větší baterka by byla gud, holt není místo.
pěknou blbost jsi vyplodil co to máš za baterii automobilky tam dávají supercap .-)
Napsal: 21 úno 2016, 00:37
od sasasat
Jj,ladas máš 100%pravdu. Dnes jsem jenom v rychlosti zkusil na baterce před startem 12,1. Po nastartování bez spotřebičů 14,2 na volnoběh a po přidání na 2500 hodnota stejná. Po zapnutí topení "el.těleso" 13,7 s ventilátorem a prdelohřevem 13,4 +Oba prdelohřevy, světla a zadní sklo, tak po chvíli 13,2 a drželo po přidání na 2000 tak 13,3. Jak bude zase chvilka změří co teče do baterky.
Napsal: 21 úno 2016, 01:28
od Jarda S.
12.1 nejni moc nabitá baterka
Napsal: 21 úno 2016, 08:41
od Ladas
12.1 jsou žhaviče v akci ono kolem 60A umí snížit napětí

Napsal: 21 úno 2016, 20:13
od Marek3L
sasasat píše:Jj,ladas máš 100%pravdu. Dnes jsem jenom v rychlosti zkusil na baterce před startem 12,1. Po nastartování bez spotřebičů 14,2 na volnoběh a po přidání na 2500 hodnota stejná. Po zapnutí topení "el.těleso" 13,7 s ventilátorem a prdelohřevem 13,4 +Oba prdelohřevy, světla a zadní sklo, tak po chvíli 13,2 a drželo po přidání na 2000 tak 13,3. Jak bude zase chvilka změří co teče do baterky.
čeho se snažíš docílit? auto v zimě nestartuje? pak si kup funkční baterii. základní výzkum v oblasti zdrojů energie v autě? udělaly to už desítky lidí před tebou nemusíš se tím trápit

chválím zájem o obor ale instalací většího alternátoru docílíš leda většího zatížení motoru, baterii to bude spíš škodit páč bude namáhaná nesmyslným nabíjecím proudem pár vteřin po startu doporučená literatura automobilová elektronika a elektrika, nabíječky a nabíjení, olověné akumulátory údržba a provoz,...
Napsal: 21 úno 2016, 20:43
od sasasat
Ladas žhaviče nejsou aktivní. Nežhavíme
Napsal: 21 úno 2016, 20:43
od Marek3L
Ladas píše:no nejni to tak přesný musíš si odečíst ztráty z přechoďáků odběr spotřebičů za fáze "studeno" a požadavků na DF od řj motoru pak stav alternátoru pak se kolem těch 14 můžeš motat důležitý je i regulátor zkoušel jsem i různý regulace a na starým TDI jsem měl rozptyl 13,8 až 15,5 na nabité baterii ve zkušební stolici...
jen doplnění "požadavek na DF" je jen u LIN-ových alternátorů, jinak ta svorka jen informuje jednotku o procentu zatížení alternátoru jinak souhlas
Napsal: 21 úno 2016, 20:49
od Ladas
DF je už u Golfa 3 a je využívána pro info řj ke spuštění dalších zátěží jako je třeba výtop vody žhavkama o chytrých regulacích řízených řj motoru tu nemusíš rozvádět téma jedná se tu jen o fábii

Napsal: 21 úno 2016, 20:52
od jirius1
Dnes jsem cestou domů napíchl své auto O1 a pro zajímavost sledoval zatížení altíku, jak tady o tom psal favo.
Neměřil jsem hned při prvním ranním startu, ale asi po 3km jízdy. Na volnoběh se zapnutýma světlama byl altík zatížen kolem 30%. Když jsem zapl vše, jako mlhovky, radio, max větrák+klima, výhřev sedaček, výhřev okno+zrcátka bylo zatížení jednu dobu max 76%.
Při prvním ranním startu ještě se žhavkama a žhavkama předehřevu by byl altík možná i plně zatížen. Samozřejmě při jízdě a vyšších otáčkách je zatížení menší.
Napsal: 21 úno 2016, 21:14
od amater
jirius1 píše:Dnes jsem cestou domů napíchl své auto O1 a pro zajímavost sledoval zatížení altíku, jak tady o tom psal favo.
Neměřil jsem hned při prvním ranním startu, ale asi po 3km jízdy. Na volnoběh se zapnutýma světlama byl altík zatížen kolem 30%. Když jsem zapl vše, jako mlhovky, radio, max větrák+klima, výhřev sedaček, výhřev okno+zrcátka bylo zatížení jednu dobu max 76%.
Při prvním ranním startu ještě se žhavkama a žhavkama předehřevu by byl altík možná i plně zatížen. Samozřejmě při jízdě a vyšších otáčkách je zatížení menší.
No a tym si vlastne odpovedal na otazku naco bude autorovi vlakna vecsi alternator.... Nanic...
Napsal: 21 úno 2016, 21:20
od sasasat
Marek3L píše:sasasat píše:Jj,ladas máš 100%pravdu. Dnes jsem jenom v rychlosti zkusil na baterce před startem 12,1. Po nastartování bez spotřebičů 14,2 na volnoběh a po přidání na 2500 hodnota stejná. Po zapnutí topení "el.těleso" 13,7 s ventilátorem a prdelohřevem 13,4 +Oba prdelohřevy, světla a zadní sklo, tak po chvíli 13,2 a drželo po přidání na 2000 tak 13,3. Jak bude zase chvilka změří co teče do baterky.
čeho se snažíš docílit? auto v zimě nestartuje? pak si kup funkční baterii. základní výzkum v oblasti zdrojů energie v autě? udělaly to už desítky lidí před tebou nemusíš se tím trápit

chválím zájem o obor ale instalací většího alternátoru docílíš leda většího zatížení motoru, baterii to bude spíš škodit páč bude namáhaná nesmyslným nabíjecím proudem pár vteřin po startu doporučená literatura automobilová elektronika a elektrika, nabíječky a nabíjení, olověné akumulátory údržba a provoz,...
Marku, je mi celkem jedno, jestli baterce výrazně zkrátím životnost, ale chci ji mít stále připravenou. Desetinou kapacity po dobu deseti hodin, by bylo asi ideální pro PB baterii, bohužel v autě to docílit nejde. Auto dělá denně 2motohodiny cca 5 startu. Tu 180 tam prostě nacpu a uvidíme, někdy praxe nabourá teorii. Koukál jsem, že do nových aut se 180A montuje za příplatek a některé "yety" je mají ve standartu. Pochybuji že yety 2,0-81KW má baterii 100Ah.
Napsal: 21 úno 2016, 22:28
od Marek3L
sasasat píše:Marek3L píše:sasasat píše:Jj,ladas máš 100%pravdu. Dnes jsem jenom v rychlosti zkusil na baterce před startem 12,1. Po nastartování bez spotřebičů 14,2 na volnoběh a po přidání na 2500 hodnota stejná. Po zapnutí topení "el.těleso" 13,7 s ventilátorem a prdelohřevem 13,4 +Oba prdelohřevy, světla a zadní sklo, tak po chvíli 13,2 a drželo po přidání na 2000 tak 13,3. Jak bude zase chvilka změří co teče do baterky.
čeho se snažíš docílit? auto v zimě nestartuje? pak si kup funkční baterii. základní výzkum v oblasti zdrojů energie v autě? udělaly to už desítky lidí před tebou nemusíš se tím trápit

chválím zájem o obor ale instalací většího alternátoru docílíš leda většího zatížení motoru, baterii to bude spíš škodit páč bude namáhaná nesmyslným nabíjecím proudem pár vteřin po startu doporučená literatura automobilová elektronika a elektrika, nabíječky a nabíjení, olověné akumulátory údržba a provoz,...
Marku, je mi celkem jedno, jestli baterce výrazně zkrátím životnost, ale chci ji mít stále připravenou. Desetinou kapacity po dobu deseti hodin, by bylo asi ideální pro PB baterii, bohužel v autě to docílit nejde. Auto dělá denně 2motohodiny cca 5 startu. Tu 180 tam prostě nacpu a uvidíme, někdy praxe nabourá teorii. Koukál jsem, že do nových aut se 180A montuje za příplatek a některé "yety" je mají ve standartu. Pochybuji že yety 2,0-81KW má baterii 100Ah.
jasně mně je to celkem jedno jen ti tady tlačíme že to nemá význam pokud chceš připravenou baterii otevři víčka pokud máš a změř hustotu elektrolytu pokud nebude 1,28 tak nabíjej externí nabíječkou dokud nebude jinak mrháš silami věř mi
P.S. když jsi zmínil yetinu pozdravuj valise a pavla o. v energiemanagementu škoda auto

řeknou Ti jak se dimenzujou baterie aby to moc nestálo
Napsal: 22 úno 2016, 07:36
od Pája 19
sasasat píše:Jj,ladas máš 100%pravdu. Dnes jsem jenom v rychlosti zkusil na baterce před startem 12,1. Po nastartování bez spotřebičů 14,2 na volnoběh a po přidání na 2500 hodnota stejná. Po zapnutí topení "el.těleso" 13,7 s ventilátorem a prdelohřevem 13,4 +Oba prdelohřevy, světla a zadní sklo, tak po chvíli 13,2 a drželo po přidání na 2000 tak 13,3. Jak bude zase chvilka změří co teče do baterky.
Měříš dobře, ale na špatnym místě. Zkus to přímo na alternátoru.
Napsal: 22 úno 2016, 07:52
od Vici
protože ony i ty silové kabely jsou svině a jak jsou staré tak sežerou opravdu dost