Stránka 4 z 5
Napsal: 08 kvě 2019, 18:40
od TomasNM
Dnes som nainstaloval mechanickeho Boscha s povodnymi vstrekmi. Nastartoval bez problemu a aj chod/zvuk mal ten motor vyborny. Uvidime ako to bude jazdit.
Mozno to na fore niekto spominal,ale napisem to aj ja:
Pri zamene Epic->Bosch treba premontovat 3x uchytne stifty na cerpadlo do vedlajsich dier,par stupnov proti chodu motora.
Akurat mi z nejakeho dovodu vyzuva rozvodovy remen. Po asi minute bol ochotny spadnut uplne,tak som ho s predstihom vypol. Stretol sa niekto s takym problemom? Netusim,co by mohlo byt nakrivo,vsetko sedi na svojich plochach tak ako sediet ma. Ked tam je namontovany aj ten bazmek,polovica uchytu motora,tak sa remen sice drzi na kraji,ale za cenu ze sa sucha o hlinik(ten ho drzi na mieste),co rozhodne nieje riesenie. Ma niekto napad,na co sa zamerat?
Napsal: 08 kvě 2019, 18:45
od burton.b22
Máš dole na klice řemenici? Rozvodové kladky bez vůle?
Napsal: 08 kvě 2019, 18:48
od cvikla
Napínací kladka na mutif.řemen.
Sory,přehlídl sem že rozvodový řemen.
Napsal: 08 kvě 2019, 18:59
od TomasNM
Vonkajsia klukova remenica je dole(rozumej demontovana),zatial sa hram s rozvodmi. Rozvodovy remen uteka,nie vonkajsi. Vsetko je to na max.oholene,iba aby sa dalo nastartovat. Motor je na palete

Rozvodove kladky som aj pomenil z mrtveho motora,ktory tam ma rozvody tak cca 20000km. Napinacia uz na nahradnom skripala,ale dolna v poriadku.
Potrebujem mat istotu,ze ten motor bude ok,kym rozobereme auto a zapraceme tym minimalne na 2 dni garaz.
Napsal: 08 kvě 2019, 19:26
od TomasNM
Mimochodom,ak by niekto bojoval s remenicou cerpadla ako ja,tak tu su moje postrehy:
- treba pouzit tie dva zavity v remenici
- zavity su UNF 1/4-28
- pouzil som 10mm zeleznu platnicku,stred ma zavit M12 pre stahovaci srob a po stranach diery na sroby UNF
- takto vyrobeny stahovak treba za stredovy srob tahat razovym utahovakom - razy prejdu aj do kuzela a tym skor to povoli
- je to mozne spravit aj v aute s vyheverovanym motorom a klbovym nadstavcom
- zavity sa daju aj v aute prerezat na beznejsi M8 trojstupnovymi zavitnikmi,bez prevrtania
Napsal: 08 kvě 2019, 19:31
od jericho-3
Vypadá to, že čerpadlo-kolo není v ose, proto řemen sjíždí...chce to překontrolovat..
Napsal: 08 kvě 2019, 19:38
od TomasNM
Tam problem vylucujem.
1. najprv som to skusal s tym druhym Boschom co mam bokom a spravalo sa to rovnako. Tak som musel nejako vydolovat funkcne z auta,kde ma brzdila remenica.
2. Nemam absolutne predstavu,ako sa da na kuzel nasadit remenica mimo os,to mi hlava nebere.
Najprv som upodozrieval to druhe cerpadlo,pretoze to ma na oske vole a nikdy som ho nemal v prevadzke,takze som usudil,ze je to hodne do srotu.
Tak som tam dal rokmi overene a... robi to presne to iste,akurat ze toto funguje.
Napsal: 09 kvě 2019, 13:02
od jericho-3
TomasNM píše:Tam problem vylucujem.
1. najprv som to skusal s tym druhym Boschom co mam bokom a spravalo sa to rovnako. Tak som musel nejako vydolovat funkcne z auta,kde ma brzdila remenica.
2. Nemam absolutne predstavu,ako sa da na kuzel nasadit remenica mimo os,to mi hlava nebere.
Najprv som upodozrieval to druhe cerpadlo,pretoze to ma na oske vole a nikdy som ho nemal v prevadzke,takze som usudil,ze je to hodne do srotu.
Tak som tam dal rokmi overene a... robi to presne to iste,akurat ze toto funguje.
Ne, já neměl na mysli špatně nasazené kolo na kuželu čerpadla, to je nesmysl a pokud by se to povedlo, tak se motor bude hádat /což jsem zažil/, ale mám zato, že celé čerpadlo je mimo osu./je nakloněné kolem dolů/.A mimochodem , jsou rozdílné i zuby na kolech, kdy nejdřív byl řemen s kulatými zuby a poté se začal používat s hranatými, sice to šlo montovat i poté, ale prohlédnul bych to..Protože proč řemen sjíždí dolů a ne nahoru? Pokud jsou ostatní kladky v pořádku a předtím na Lucas to nedělalo, bude asi chyba v upevnění čerpadla..
Napsal: 09 kvě 2019, 13:11
od TomasNM
Ci to robil aj Lucas,tazko povedat,s tym som netocil.
Bosch si nemyslim ze by sa dal zle namontovat,sedi to plocha o plochu,tym padom nevidim dovod na vychylenie.
Este,ked pocasiu prestane hrabat,to zhodim a skontrolujem,ci su tie dosadacie plochy ciste(ale sa mi javili ako ciste). Prinajhorsom to cerpadlo podlozim nejakymi desatinovymi plieskami,co sa mi ale nezda optimalne riesenie.
Napsal: 09 kvě 2019, 13:12
od burton.b22
Je třeba mít řemenici na klice pro pohon příslušenství! jinak řemen sjíždí to je moje zkušenost. Jinak řemenici čerpadla lze sundat i bez stahováku povolí se kolo čerpadla poté celé čerpadlo kolo se opře o držák čerpadla a pak už stačí jedna dobře mířená po matici.
Napsal: 10 kvě 2019, 15:47
od mareak
Kdyz jsem delal rozvody na C5, tak mi taky sjizdel remen. Byla to nova sada SKF. Ten rozvodak se mi nelibil uz na pohled, byl hodne mekky a takovy "gumovy" Dal jsem Gates a bylo po problemu.
Napsal: 10 kvě 2019, 15:58
od TomasNM
Blba otazka: nemoze byt ten remen osadeny opacne? Sice sa mi to zda ako blbost,ale zasa nerobim to kazdy den.
Napsal: 11 kvě 2019, 07:37
od fekálek
burton.b22 píše:Je třeba mít řemenici na klice pro pohon příslušenství! jinak řemen sjíždí to je moje zkušenost. Jinak řemenici čerpadla lze sundat i bez stahováku povolí se kolo čerpadla poté celé čerpadlo kolo se opře o držák čerpadla a pak už stačí jedna dobře mířená po matici.
Toto je podmínka, ta řemenice ten řemen vede, to je fakt
Napsal: 11 kvě 2019, 10:01
od TomasNM
Tak,asi bude po probleme. Dik za rady.
Napsal: 11 kvě 2019, 10:40
od pepe276
No jasně, řemenici tam musíš mít. Z jedné strany vede rozvoďák osazení na pravé straně rozvodového kola č. 9 a z druhé řemenice č. 10, když jí tam nemáš, tak spadává.

Kdysi na 1.9D(spodek motoru je de facto stejný)známému cestou uletěla řemenice někam do lesa, protože jí pořádně neutáhnul a nezalepil a za cca 15 km, než dojel domů, tak mu rozvoďák prošoupal kus krytu rozvoďáku. Mohl být rád, že mu nesjel úplně a nepotkalo se mu to.