Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Já bych toho moc nechtěl. Stačilo by mně, abych dostal místo posměchu vysvětlení, jaký mý závěry jsou špatný. Prostě se rád učím.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Lokotka píše:Já bych toho moc nechtěl. Stačilo by mně, abych dostal místo posměchu vysvětlení, jaký mý závěry jsou špatný. Prostě se rád učím.
Soucasneho "posmechu" se ti dostava z toho duvodu, ze bud nejsi schopen a nebo ochoten pochopit to, co ti tu lidi pisi.

Je mi to trapne ale dovolim si odcitovat sam sebe:
Forest píše:olej v sani ... v kombinaci s aktivni cinnosti EGR ventilu zapricinuje horsi funkci motoru a jsou taci, kteri si neuvedomuji, ze v pripade, ze se to neresi tak ma vyrazne negativni vliv na ekologii coz je presnym opakem jeho puvodniho ucelu.
Jinymi slovy, v moment, kdy to nekdo neresi, tak nejenze to nepomaha ani motoru ale ani kvalitnejsim emisim. Takze kazdy, kdo by to snad hajil jako zalezitost podporujici ekologii, mel by se chytit za nos a uvedomit si, ze tohle "kurvitko", neresi-li se jeho nasledky tak ma za nasledek dokonce horsi emise nezli kdyz by tam nebylo.

Ja chapu, ze je to "jenom technika, nic ziveho" ale me funkce EGR pripada jako kdyby clovek pojidal vlastni vykaly ... ano, v nejakych zaostalych kulturach je to jeste bezne a je prokazano, ze i vykaly jsou zdrojem energie ... ale ;)

Uz nyni chapes proc "EGR off"? :wink:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Nj., ale to jsme pořád u tý čistoty. S tím nemám problém, to snad chápe každej, to jsem psal hned v úvodu. Mě to zajímá z jinejch důvodů, tedy proč OFF v případě, že to čistý je!
A lenost to jednou za čas znovu vyčistit taky chápu, ale tuhle odpověď taky slyšet nepotřebuju.
Jde mně o nějaký technický vysvětlení, čeho znamenitého tím OFF docílím oproti NeOFF.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Pokud nejde o cistotu emisi pak neni jediny duvod proc by to tam melo byt...pominu-li, ze je to bazmek, ktery se muze pokazit a je to prospesne pro prodejce nahradnich dilu :wink:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Nesmíme ale zapomínat na fakt, že tyto auta vznikaly v době, kdy byly emise důležité pouze na papíře a za laboratorních podmínek, realita nikoho nazajímala.
Takže za sebe mohu říci, že EGR je u našich aut dobrý jen proto, že má v sobě chcípací klapku.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

favo píše:Nesmíme ale zapomínat na fakt, že tyto auta vznikaly v době, kdy byly emise důležité pouze na papíře a za laboratorních podmínek, realita nikoho nazajímala.
Takže za sebe mohu říci, že EGR je u našich aut dobrý jen proto, že má v sobě chcípací klapku.
:) Amen :) za mě off, čistil jsem sání po 380 Tkm a nechápal jsem...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Omlouvam se, pokud jsem to spatne pochopil ale kdyz se mluvi o "EGR off", vzdy to vnimam jako zamezeni vstupu spalin do sani (napr. formou zaslepky), nikoliv odstraneni celeho dilu vcetne chcipaci klapky a nahradou nejakeho "EGR pipe kitem".

Pravdou je, ze chcipaci klapka ma svoje opodstatneni a smysl ... na druhou stranu, da se bez ni fungovat celkem bez problemu.

@zero1724: Staci cistit po "kloboukari" po par desitkach tkm.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Forest píše:olej v sani ... v kombinaci s aktivni cinnosti EGR ventilu zapricinuje horsi funkci motoru a jsou taci, kteri si neuvedomuji, ze v pripade, ze se to neresi tak ma vyrazne negativni vliv na ekologii coz je presnym opakem jeho puvodniho ucelu.
Jinymi slovy, v moment, kdy to nekdo neresi, tak nejenze to nepomaha ani motoru ale ani kvalitnejsim emisim. Takze kazdy, kdo by to snad hajil jako zalezitost podporujici ekologii, mel by se chytit za nos a uvedomit si, ze tohle "kurvitko", neresi-li se jeho nasledky tak ma za nasledek dokonce horsi emise nezli kdyz by tam nebylo.


Takže pokud ten motor má to sání vyčištěný a je pravidelně kontrolovaný a čištěný (tedy řeší se, jak píšeš, preventivně příčiny), aby nedošlo k výraznému nárůstu rychlosti proudění vzduchu v sacím potrubí a tím omezení sací (plnící účinnosti) motoru (zde v diskusích se uvádí zmenšení nejužšího místa pod 3cm v průměru) a turbo s odvětráním klikovky nepropouští nezdravé množství oleje, tak k ničemu takovýmu (horší čistota spalin, když už jsme zase u tý čistoty) co výše vzpomínáš nedochází.

Mně ale spíš zajímá změna točivýho momentu a spotřeba paliva v nízkejch a středních otáčkách skoro bez zatížení (udržování rychlosti "na tempomat"), tedy nejčastěji (skoro každým) používanej jízdní režim, a to právě v porovnání EGR ON a EGR OFF.
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 14 úno 2019, 13:05, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5109
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ano,EGR záslepkou a chcípací klapku nechat. Na STK,Emisích ani při silniční kontrole není vidět nic podezdřelého.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

martinsidlo píše:Na ... Emisích ... při kontrole není vidět nic podezdřelého.
Tak to si zrovna nemyslím a spousta přispěvatelů zde v různých diskusích uvádí opak. Problémy s readiness kódy od určitého modelového roku a případně i chybová hlášení z neočekávaných hodnot "váhy vzduchu" při "pouhé (levné) klasické záslepce.
Tyto problémy se pak řeší mnohem dráž pomocí úpravy SW, ale to už jsem zmiňoval a není to pak klasické pouhé EGR Off, ale spojuje se to dle mého nejčastěji s čipováním.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5109
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Čip nepotřebuješ ale zásah do ŘJ ano.To je ale maličkost.A chyby v ŘJ jsou jen od určitého r.v.,cca 2003.
Takže asi tak. Nic není problém,jen chtít.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

martinsidlo píše:Čip nepotřebuješ ale zásah do ŘJ ano.To je ale maličkost.A chyby v ŘJ jsou jen od určitého r.v.,cca 2003.
Takže asi tak. Nic není problém,jen chtít.
Ta maličkost teda bude oproti tomu plechu asi skoro zadara, co?
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5109
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Hledáš blbosti. Jestli nechceš EGR off,nech to jak to je. K čemu je EGR off dobré,je zde napsáno. Vyber si.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Plácáš neustále dokola to samý. Furt je tady řeč jen o úklidu, o ničem jiným.
A nejde o to, jestli chci, ale vždycky by každýmu mělo jít o to, PROČ to chci = teda zdůvodnit to.
A pro pořádek o čistotě už toho bylo napsáno dost. Tu chápu i já.
Byl bych vděčen za další přesvědčivý argumenty, ale žádnej další nezazněl.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Lokotka: Ano, pokud budes motor neustale cistit, neni duvod se obavat.

Co se zmeny parametru tyce, neverim, ze s funkcnim EGR ventilem by to disponovalo lepsim krouticim momentem (cerstva nafta, nizsi teplota nasavaneho kvalitnejsi vzduchu s vetsim obsahem okyslicovadla, tedy kysliku ve spalovacim prostoru musi mit logicky pozitivni dopad), vliv na spotrebu si dovolim nekomentovat a rad si vyslechnu na to tema nejake uvahy, domnenky a nejlepe zkusenosti.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“