Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Tak ještě jsem vzal ten původní magnetický kroužek (BJK) a hrál si s magnetem. Na délku jednoho zubu u plechového ozubeného kroužku pro CEBA jsou dvě magnetické plošky, ale...jsou střídavě sever / jih, takže de facto je těch polí stejně, jako na plechovém kroužku a počet signálů vyslaných jednotce by měl být stejný.
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Dnešní update: Chyba snímače G28 P0322 zmizela a místo ní se ukáže P0321 - nevěrohodný signál-občasná. Motor se synchronizuje, 2x blafne a padne tlak v railu.
Má někdo zkušenost, když je tam teď zubatý trigger i snímač z CEBB, jestli to umí pokousat původní ECU se softwarem pro BJK? Počet impulzů by měl být stejný, snímač G28 už to "vidí". Tam by mohla být zrada...
A je v ECU EDC16CP 34.4-4 software "nahratelný" nebo má CEBB jinou jednotku?
Má někdo zkušenost, když je tam teď zubatý trigger i snímač z CEBB, jestli to umí pokousat původní ECU se softwarem pro BJK? Počet impulzů by měl být stejný, snímač G28 už to "vidí". Tam by mohla být zrada...
A je v ECU EDC16CP 34.4-4 software "nahratelný" nebo má CEBB jinou jednotku?
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Tak jsem se dopracoval ke zjištění, že motor BJK (BJL, BJJ...) má ECU EDC16 a CEBB (CEBA, CECA, CECB) EDC17. Takže změna SW neklapne. Nakonec jsem se rozhodl vytáhnout motor a dát tam to, co tam má být, tedy zadní gufero s triggerem pro BJK, magnetickým, ne ozubeným. Objednal jsem, koupil jsem a teď pro porovnání s originálem už přestávám úplně chápat, jak to funguje. Všude se píše, jak je nutné dodržet přesné nasazení triggeru na kliku, že pokud je to trochu mimo, už to nestartuje. No a porovnáním dnes koupené nové sady s originálem jsem z toho Fiala... Originál trigger má 120 polí, střídavě S/J. Takže v podstatě 60. V jednom místě jsou 2 vynechaná (2x S/J), takže je to trigger "60-2". Nový trigger to samé, ale 2 vynechaná pole jsou na obvodu 2x (po 180st.), takže 60-2-2, ale hlavně tato pole jsou umístěna úplně jinak oproti značce TDC. Přitom je doporučen stejný montážní přípravek VW T50010. Když ten trigger tímto přípravkem nasadím, snímač načte chybějící pole o několik stupnňů později. A to přece nemůže fungovat, ne?
1. foto původní originál VW VAG 076 103 171
2. foto náhrada Topran 116 724 za 076 103 171
1. foto původní originál VW VAG 076 103 171
2. foto náhrada Topran 116 724 za 076 103 171
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Hlavně tam nedávej ten topran. To se pak může stát že ten motor budeš tahat ještě jednou. I výrobce může být zdroj problémů a nepřesnosti
Když se dívám že origo stojí 10, všecko ostatní kolem 3-4 tis. A topran 700... Snad nechceš aby to fungovalo.
Když se dívám že origo stojí 10, všecko ostatní kolem 3-4 tis. A topran 700... Snad nechceš aby to fungovalo.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Souhlasím, že výrobce umí ovlivnit i funkčnost, ale dal jsem Topran nedávno do 2 Golfů (dodali si majitelé) a oba bez problémů. Jen u tohoto jsem navíc zkontroloval magnetické plošky, jestli jsou v pořádku. Spíš se nemůžu pořád dopátrat důvodu toho rozdílu v konstrukci - vynechané zuby 2x a jiný úhel proti TDC.
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Prostě šmejd. Něco jim vyjde, něco ne. Já taky dával onehdá na A6 ložisko a občas se rozsvítilo ABS. Psalo to mechanickou chybu. Bylo to FAG. Made in bůhví z kama. Prvně kontrola na nečistoty, pak kontrola magnetů, zdály se být ok, pak ještě čidlo a nakonec ložisko SKF taky made in z bůhví kama a až teprve pak ok
Pokud bereš někde Kelly nebo tak objednej třeba elring a porovnej, kdyžtak vrátíš.
Pokud bereš někde Kelly nebo tak objednej třeba elring a porovnej, kdyžtak vrátíš.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Souhlas. Dnes můžeš koupit, co chceš a stejně to bude šmejd. A to se týká i SKF, INA, FAG atd...Made in China, Romania, Mexico, Columbia... Jen ty "značky" jsou 3x dražší, ale dělá to Číňan na stejné lince. U toho ložiska jsem se taky vyškolil pár let zpátky na nějakém Pažoutu. ABS po výměně házelo chybu, tak jsem ho vyhodil a mag. plošky byly šmejd (spojené). Jenže při vylisování jsem ho poničil, takže mi reklamaci samozřejmě neuznali.
Ale k věci. Prodejce samozřejmě nevěděl, nemůže znát všechny díly, tak jsem včera napsal na "pries.de" (Topran) do Němec. Odpověď na mail žádná. Dnes jsem tam zavolal a že tohle řeší Herr Oliva (Němec jak poleno asi), ale že pokud jsem koncový zákazník a ne jejich prodejce, tak musím přes něj, ten to pošle na zastoupení a oni to dají na tech. oddělení, které to dá Herr Olivovi na vyřízení. Že jako sorry, že mě chápe, ale že oni na to mají svoje regule a předpisy. Že můj dotaz je jasný, popis i foto dostali, ale musí se držet postupu. Bavili jsme se asi 10 minut, za které to mohla ta Oliva dávno vyřídit. No a na můj dotaz, jak se mohlo stát, že když dodržují všechny regule a pravidla, tak přesto prohráli dvě války, se slušně rozloučil. Zjednodušeně řečeno mě poslal do řiti. Nakonec se zjistilo (opět díky přispění uživatele "passion"), že magnetický kroužek je na jiný typ a omylem se dostal do této sady. Konkrétně BKD, 2.0TDi 16V. Prodejce mi sadu vzal bez problémů zpět a vrátil peníze (které jsem tam hned nechal za jiné díly). Přesto jsem znovu zavolal do Topranu a dotyčnému jsem sdělil, že dali na trh zmetek, kde byl trigger na jiný typ motoru. A vyslechl jsem si neuvěřitelnou odpověď: Ano, loni se nám stalo, že náš dodavatel (Čína? Rumunsko? Taiwan? - přestože na stránkách mají, že jsou německý výrobce) nám dodal sérii, kde byly chybně zkompletovány sady, ale již jsme všechny stáhli z prodeje! Na to jsem se zeptal, jak je tedy možné, že jeden jsem ještě před hodinou měl v ruce, tak mi řekl, že asi tedy ještě nějaké někde na trhu jsou. Tak jsem ho pro změnu poslal do řiti já a šel jsem si na protest dát 2 piva... Ale aspoň byla záhada vyřešena...
Ale k věci. Prodejce samozřejmě nevěděl, nemůže znát všechny díly, tak jsem včera napsal na "pries.de" (Topran) do Němec. Odpověď na mail žádná. Dnes jsem tam zavolal a že tohle řeší Herr Oliva (Němec jak poleno asi), ale že pokud jsem koncový zákazník a ne jejich prodejce, tak musím přes něj, ten to pošle na zastoupení a oni to dají na tech. oddělení, které to dá Herr Olivovi na vyřízení. Že jako sorry, že mě chápe, ale že oni na to mají svoje regule a předpisy. Že můj dotaz je jasný, popis i foto dostali, ale musí se držet postupu. Bavili jsme se asi 10 minut, za které to mohla ta Oliva dávno vyřídit. No a na můj dotaz, jak se mohlo stát, že když dodržují všechny regule a pravidla, tak přesto prohráli dvě války, se slušně rozloučil. Zjednodušeně řečeno mě poslal do řiti. Nakonec se zjistilo (opět díky přispění uživatele "passion"), že magnetický kroužek je na jiný typ a omylem se dostal do této sady. Konkrétně BKD, 2.0TDi 16V. Prodejce mi sadu vzal bez problémů zpět a vrátil peníze (které jsem tam hned nechal za jiné díly). Přesto jsem znovu zavolal do Topranu a dotyčnému jsem sdělil, že dali na trh zmetek, kde byl trigger na jiný typ motoru. A vyslechl jsem si neuvěřitelnou odpověď: Ano, loni se nám stalo, že náš dodavatel (Čína? Rumunsko? Taiwan? - přestože na stránkách mají, že jsou německý výrobce) nám dodal sérii, kde byly chybně zkompletovány sady, ale již jsme všechny stáhli z prodeje! Na to jsem se zeptal, jak je tedy možné, že jeden jsem ještě před hodinou měl v ruce, tak mi řekl, že asi tedy ještě nějaké někde na trhu jsou. Tak jsem ho pro změnu poslal do řiti já a šel jsem si na protest dát 2 piva... Ale aspoň byla záhada vyřešena...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Tak hlavně že vyřešeno.
Kdyby to byla nějaká prkotina, ale kvůli tomu že nějakému Číňanovi se rozsype bedna s věcma a jen to posmetá jak mu to přijde pod ruku tahat motor. Kdo to zaplatí? Nikdo.....
Kdyby to byla nějaká prkotina, ale kvůli tomu že nějakému Číňanovi se rozsype bedna s věcma a jen to posmetá jak mu to přijde pod ruku tahat motor. Kdo to zaplatí? Nikdo.....
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Záhada vyřešena. Vše bylo jen o triggeru na klice. Po zadání VAG čísla to nabízí oba typy, jak magnetický, tak ozubený, přestože na BJK funguje jen magnetický, na CEBB ozubený. Po koupi magnetického Topran se ukázalo, že nemůže fungovat, protože v balení je jiný typ (60-2-2), ale výrobci to nevadí. Ověřeno u dvou kusů, jeden koupený na Slovensku a druhý, stejný šmejd v Brně (úspěšně vyreklamovány oba). Ráno jsme vyhodili motor, dolů setrvák, zpátky původní magnetický a za 2 hodinky v -8st. s dvěma mrtvými žhaviči na první brnknutí naskočil.
Takže Topran nikdy!!!
Takže Topran nikdy!!!
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Jenom pro zajímavost co mi šlo okolo nosu:
Kolega z oboru kdysi měnil olej na Sharanu 1. generace automat, tam byla vana ocelová, těsnění kolem dal ale nové, náhrada byla cca 5x levnější než originál a začala téct jen bylo auto na heveru, tak vytáhnul z koše původní letitý originál očistil hadrem nasadil zpět a ten těsnil.
A co jsem řešil já:
Mondeo 2.2TDCi, měnili žhaviče - sání dolů, klapka, pal. filtr, potrubí a přepady, přepady tedy ty trubičky praskly, origo cca 4 000kč u Forda, ale když by se objednaly pro PSA kde je stejný motor tak cca 2 200kč.
Koupili Essen nebo jak, nové žhavky, montáž zpátky a problém, při akceleraci motor zarumpluje a skoro chcípne.
Vyčetl jsem jim paměť závad, egr - ko a pak něco o tlaku paliva, no egr vyměnili ten byl zaseklý jako otevřený, ale to nepomohlo.
Pantáta teda brblal že ty původní přepady jsou ko, protože je tam ventil a ten mu nešel profouknout, ten Essen jde pěkně volně. Mu říkám hele, ten ventil tam kvůli něčemu je. Tak odjel, volal asi za hodinu zpátky že to konzuloval s diesel servisem a ti mu řekli rovnou, tyhle vstřiky aby kloudně fungovaly, potřebují na vratce minimálně 6bar jinak se to chová jak popisuju. Tak kloudné potrubí a Mondeo jede jak víno
Kolega z oboru kdysi měnil olej na Sharanu 1. generace automat, tam byla vana ocelová, těsnění kolem dal ale nové, náhrada byla cca 5x levnější než originál a začala téct jen bylo auto na heveru, tak vytáhnul z koše původní letitý originál očistil hadrem nasadil zpět a ten těsnil.
A co jsem řešil já:
Mondeo 2.2TDCi, měnili žhaviče - sání dolů, klapka, pal. filtr, potrubí a přepady, přepady tedy ty trubičky praskly, origo cca 4 000kč u Forda, ale když by se objednaly pro PSA kde je stejný motor tak cca 2 200kč.
Koupili Essen nebo jak, nové žhavky, montáž zpátky a problém, při akceleraci motor zarumpluje a skoro chcípne.
Vyčetl jsem jim paměť závad, egr - ko a pak něco o tlaku paliva, no egr vyměnili ten byl zaseklý jako otevřený, ale to nepomohlo.
Pantáta teda brblal že ty původní přepady jsou ko, protože je tam ventil a ten mu nešel profouknout, ten Essen jde pěkně volně. Mu říkám hele, ten ventil tam kvůli něčemu je. Tak odjel, volal asi za hodinu zpátky že to konzuloval s diesel servisem a ti mu řekli rovnou, tyhle vstřiky aby kloudně fungovaly, potřebují na vratce minimálně 6bar jinak se to chová jak popisuju. Tak kloudné potrubí a Mondeo jede jak víno
