Stránka 4 z 12

Napsal: 21 čer 2008, 09:44
od karel.tdi
miloš
ja to oživim ty nestihaš
karel

Napsal: 21 čer 2008, 13:17
od slovacek.milos
karel.tdi píše:miloš
ja to oživim ty nestihaš
karel
(hm) až tě budou kamenovat (LOL) budu ti krýt záda :-D miloš

Napsal: 06 črc 2008, 21:01
od radluk
(LOL)

Napsal: 07 črc 2008, 06:19
od waqw
Rostlináč liješ do toho bílého kanystru nebo do původní nádrže?

Napsal: 07 črc 2008, 14:08
od radluk
(LOL)

Napsal: 07 črc 2008, 17:09
od slovacek.milos
radluk píše:do te bile plechove nadrze.
a pořád doléváš nebo jak poznáš kolik máš v té bílé a jak kanystruješ některé kanystry odkapávájí že stím nic neuděláš, miloš

Napsal: 07 črc 2008, 17:16
od radluk
(LOL)

Napsal: 07 črc 2008, 19:23
od slovacek.milos
po pětkách to asi moc nejezdíš, já hodně, a nijak jsem to nedomakal, dám třeba deku na kraj střechy na to plastový kanystr 25 litrů a stočím hadicí, když jsem nehlídal prázdný kanystr spadl a ulomil mi i víčko na fobii, když leju přes nálevku kanystr odkapává hodím trochu pilin, ale nějak to domakat , nasávat šlauchy, běhat s nálevkama mě taky nebaví, ty odkapy prostě jsou, čistím vápnem sem tam, prostě tankování je moje slabá stránka pokud mátě někdo nápad? :-D miloš

Napsal: 07 črc 2008, 20:34
od radluk
(LOL)

Moje přestavba dnes už neexistujícího VW JETTA 1,6 TD :

Napsal: 25 črc 2008, 21:41
od Kuba
------- MOJE PREZENTACE PŘESTAVBY VW 1,6 TD : -------


Tohle vozidlo sice už neexistuje, dnes mám BORA 1,9 TDI 130 PS, který jezdí na směs s částečně šluslou zpátečkou a kterýho čeká přestavba na 2-nádržovej system .Tady zveřejňuju fotky přestavby svého dnes už sešrotovaného miláčka - VW JETTY, která najela na rostlináč víc než 200.000 km. Je to 1,6 TD 70 PS r.v. 1987.
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Některé díly na přestavbu jako výkonný deskový výměník, pak chladič olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 na který se montuje ( po úpravě ) palivový filtr který je pak vyhříván, palivoměr ze Škody Octavia ale r.v.1962, trojcestné ventily PEVECO a v neposlední řadě ukazatel podtlaku před čerpadlem nafty, který signalizuje poruchu nebo přicpaný filtr. Systém měl samostatný naftový filtr nepředehřívaný (origo) s originálnim napojením na původní palivovou nádrž a dále napojení přes dodatečný potrubí ( i zpátečku ) světlost 12 mm na dodatečně montovanou nádrž v kufru taky ze ŠKoda Octaavia r.v.1962, Kontrola teploty oleje před palivovym čerpadlem pomocí kapilárního teploměru (dnes bych volil elektrický digitální ).
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Detail deskového výměníku z kterého čučí na vývodech přímo přes redukce našroubovaný elektromagnetický ventily. Jeden ventil přepíná naftu-olej a je třícestnej a druhej dvoucestnej otevírá nebo dle potřeby uzavírá přívod horké vody, aby - pokud se dlouho jede na naftu - nafta zbytečně neohřívala a nedošlo ke snižování výkonu motoru, neboť mechanické čerpadlo ještě nemá oproti TDI-PD kompenzaci. Dnes bych tam dal obyčejný kohout a věc nekomplikoval.
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Pohled do motorového prostoru: úplně vlevo originální naftový filtr napojený na orig.nádrž pro provoz jen na naftu, vpravo dole (na tom červením hranatém ramínku) připevněn 2 filtr vyhřívaný právě tim chladičem olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 upraveného-pro provoz jen na olej, deskový výmeník (detail na předchozím obrázku) je vpravo dole vedle nádoby pro vodu do ostřikovačú a není zde skoro vidět
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
popis připojení k čerpadlu - trochu krkolomné. Bylo potřeba nahradit dutý přívodná šroub delším jelikož na další holedr bylo napojeno čidlo kapilárního teploměru a přívod podtlakoměru (vakuometru)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
DETAIL připojení přívodu nafty a kapilárního čidla teploměru a přívodu vakuometru a dutého šroubu k přívodu čerpadla v - rozebraném stavu
------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Ještě jeden záběr na napojení deskového výměníku olej-voda. Uprostřed dole na obrázku je vidět kousek tepelného výměníku na kterím je našroubován palivový, vodou ohřívaný filtr (jen pro olej)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek

další detail
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------

Obrázek
DETAIL palivového filtru napojeného na výměník OLEJ-VODA - filtr je "izolován" kouskem koberce - fotilo se to v zimě a umístění filtru je v přední části motoru
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Palivová nádrž II. na rostlinný olej - nahoře přívod oleje k motoru a zpětná větev z čerpadla a kabel k plováku pro snímání hladiny oleje
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------

Obrázek

Detail z interieru vozu :-) Teploměr pro sledování teploty paliva (oleje či nafty) před vstupem do paliv.čerpadla, přepínače trojcestných ventilů, podtlakoměr (vakuometr) vpravo dole ze ŠKODY OCTAVIA r.v.1962 budík pro kontrolu stavu hladiny rostl.oleje v zadní II. přídavné nádrži v kufru.

-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------

Další nutná úprava pro tenhle typ motoru: Počátek vstřiku paliva posunut oproti 0,90 mm na 1,1 mm a dále zvýšení otevíracích tlaků na vstřikovačích z původních 150 - 160 barů na va 175-180 barů. :-) ;) ;) ;) ;) ;)
Jo a "tuningovej" šroub nahoře na čerpadlu sem pootočil o ca pul otáčky, čímž se trošku zvýšil výkon, to vše ale až k hranici viditelné kouřivosti motoru při plném zatížení :-))))[/b]
-----------------------------------------------------------------
Výhřívání palivového filtru bych dnes řešil jinak - malym deskovym výměníkem před ním. Prostě čim víc spojů a napojení, tim větší riziko, že ten hustej olej bude někde přisávat vzduch. Proto ostatně - jak zkušení borci hlavně v Německu radí - je přídavný, olejovzdorný čerpadlo nutností. Nejlépe je ho umístit k nádrži oleje, aby byl v potrubí před ním mírný přetlak a ne podtlak. Tuhle pumpu HARDY (někdo používá FACET) už mám nakoupenou páč sou s ní výborný zkušenosti. Bude napojená tak, aby (ostatně jako všechny origo pumpy i u benzinu) běžela jen za chodu motoru z bezpečnostních důvodů.

---------------------K O N E C -----------------
:) :) :)

Napsal: 26 črc 2008, 09:56
od waqw
Mám dotaz - v jakém poměru mícháš to palivo do té Bory?

Napsal: 26 črc 2008, 19:31
od radluk
(LOL)

Napsal: 26 črc 2008, 21:01
od Kuba
Míchám v tomhle počasí tak na 5 dílů oleje 5 dilů nafty AŽ 7 důlů oleje na 3 díly nafty. Když se to přežene tak to studený špatně startuje. Největší problém je v průchodnosti filtru a v tom že přívodní potrubí je dost tenký. Proto mám zpětnou větev ( ten automatickej předehřev filtru ) upravenou tak, že to jde zčásti zpátky do nádrže ( kvůli samoodvzdušňování )a zčásti zpátky do filtru ( tim se rapidně sníží objem nasávané směsi olej-nafta z nádrže a hlavně podtlak za filtrem a jelikož u PD-čka je zpětná větev od vstřikovacích elementů korká, předehřívá se tak olej(nafta) před a ve filtru). Je to taková minimální přestavba PD-čka na směs :-) .

Dřív sem bez téhle úpravy dával taky 60-75ˇprocent oleje, ale ucpával se filtr. :-)

Napsal: 26 črc 2008, 21:09
od alda164
Vysrat se na to a dělat meřo , vše je moc složitý , jezdil jsem s deskovým výměníkem a ventilem na šlusnutí zpátečky a stejně šel motor do kytek

Napsal: 26 črc 2008, 22:37
od Kuba
alda164 píše:Vysrat se na to a dělat meřo , vše je moc složitý , jezdil jsem s deskovým výměníkem a ventilem na šlusnutí zpátečky a stejně šel motor do kytek
No jo, jenže ten rostlinej olej je dneska taky dost drahej, když k tomu připočítám louh a metanol, kterej navíc (nebezpečná a evidovaná látka) nevim kde shánět, pak se dotanu možná na cenu nafty u benzínky. Takže buď mít trochu složitou přestavbu a nebo nemít žádnou a složitě a o něco dráž vyrábět MĚŘO.

A pokud Ti odešel motor provozovanej na rostlináč, pak byla chyba někde jinde a ne v provozu na olej. Buď se nedodržela zásada studenej motor netočit, pokud máš rotační čerpadlo, nebo nebyl správně navržen předehřev, nebo se Ti ředil motorovej olej s rostlinným, nebo si u zvojnádržového systemu dostatečně neproplachoval, nebo to přisávalo vzduch (hustej olej-tenký potrubí) a kouslo se rotační čerpadlo, nebo si jezdil na použitel olej nedostatečně filtrovanej, nebo nebyl odstředěnej a obsahoval vodu, nebo zbytky solí a noarušoval měděný nebo kadmiovaný vnitřní části vstřikovacího systemu atd. ad. atd.

Ovšem pokud mi někdo poradí jak relativně lacině na výrobu bionafty (MEŘO) , rád do toho půjdu !