ohřívače vody???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12 črc 2011, 16:37
Uz dlhsiu dobu ma stve ze sa motor dlho zohrieva, vymenil som uz aj termostat, ale stale to iste. Konecne som si zaobstaral diagnosticky kabel a vyzera podla dat ktore som vycital na 16 kanale, ze ho blokuje teplota vzduchu sania. Podla toho co som sa docital, mala by byt pod 5 stupnov, ale videl som zaznamy na internete, kde mali tuto teplotu nad 10 a zhavice na ohrev vody boli zapnute, nechapem, jedine, ze sa da flashnut RJ a prepisat hodnotu zapinania zhavicov na ohrev vody.
Cital som rozne riesenia na manualne spustanie tychto zhavicov, len sa mi na nich nepaci, ze sa musia rucne vypinat, resp sledovat teplota vody a vobec nie je brate do uvahy ci alternator stiha dodavat potrebny prud.
Moja idea je manualne ovladat iba snimac na teplotu nasavaneho vzduchu, kedze ten blokuje zapinanie ohrevu (aspon v mojom pripade). Tym by som mal zabezpecene, ze v pripade pretazenia alternatora, alebo dosiahnutia teploty vody okolo 70 stupnov to automaticky vypne. Len ma trapi jedna vec, ze ci tym neovplyvnim dalsie veci ako spotrebu, chod motora, alebo nieco ine.
Jedna sa o snimac G72, co je spolu so snimacom tlaku vzduchu v sacom potrubi.
Skusal to uz niekto, resp. ma niekto skusenosti na co vsetko ma vplyv ten snimac?
Dakujem
p3k
Cital som rozne riesenia na manualne spustanie tychto zhavicov, len sa mi na nich nepaci, ze sa musia rucne vypinat, resp sledovat teplota vody a vobec nie je brate do uvahy ci alternator stiha dodavat potrebny prud.
Moja idea je manualne ovladat iba snimac na teplotu nasavaneho vzduchu, kedze ten blokuje zapinanie ohrevu (aspon v mojom pripade). Tym by som mal zabezpecene, ze v pripade pretazenia alternatora, alebo dosiahnutia teploty vody okolo 70 stupnov to automaticky vypne. Len ma trapi jedna vec, ze ci tym neovplyvnim dalsie veci ako spotrebu, chod motora, alebo nieco ine.
Jedna sa o snimac G72, co je spolu so snimacom tlaku vzduchu v sacom potrubi.
Skusal to uz niekto, resp. ma niekto skusenosti na co vsetko ma vplyv ten snimac?
Dakujem
p3k
Vše se dá přepojit tak, že se o to spínání nemusíš starat. Pokud máš altík 120A a víc, tak se nemusíš bát, že by to nedával. Teda za předpokladu, že nemáš v autě nějakou výbavu navíc, co žere velký proudy. Pokud jsi trošku znalý v elektrice, tak si to dokážeš navrhnout sám, vše jak se ti bude líbit. Kdy se má ohřev zapnout, kdy se má vypnout apod. Toto lze lehko vyřešit termo pojistkama nebo zpožďovacím spínačem.p3ktouran píše:Uz dlhsiu dobu ma stve ze sa motor dlho zohrieva, vymenil som uz aj termostat, ale stale to iste. Konecne som si zaobstaral diagnosticky kabel a vyzera podla dat ktore som vycital na 16 kanale, ze .......
p3k
Jestli tě to bude zajímat tak moje zapojení vypadá takto:
Ohřev se sepne jen tehdy, když motor nežhaví - důvodem je velký odběr žhavících svíček. Pro vypnutí mám vratnou teplotní pojistku na hadici topení. Jakmile motor dosáhne teploty 80-90st, tak se ohřev odepne.
Pro spínání mám vymyšlený ještě jedno řešení - zpožďovací spínač. Po sepnutí klíčku čeká asi 8-10 a pak sepne relé které bude spínat ohřev. Dobu si mohu nastavit jakou chci. Po 8min je velká pravděpodobnost, že altík bude trochu ohřátej, a tak mu nebude vadit odběr na ohřev.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Pokud si to dobre pamatuju, tak mi TDIFun rikal, ze to nekomu upravoval v softu aby to hralo pri jinych vstupech nez standartnich.
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem

- TDIfun
- Aktivista
- Příspěvky: 1994
- Registrován: 06 říj 2008, 20:15
- Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak, a ridi si to jednotka. Ma to odeme i Live 69 a Krejca. A sam to tak mam taky uprevno.batoo píše:Pokud si to dobre pamatuju, tak mi TDIFun rikal, ze to nekomu upravoval v softu aby to hralo pri jinych vstupech nez standartnich.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
TDIfun píše:Tak tak, a ridi si to jednotka. Ma to odeme i Live 69 a Krejca. A sam to tak mam taky uprevno.batoo píše:Pokud si to dobre pamatuju, tak mi TDIFun rikal, ze to nekomu upravoval v softu aby to hralo pri jinych vstupech nez standartnich.
Je to pecka drive

OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO 
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.

T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.