Stránka 4 z 19
Napsal: 23 led 2010, 15:35
od bobG3
Smoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv
viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebude

Napsal: 23 led 2010, 19:22
od zorg
tak nelamentujte tady nad warťákama a aviatikama a poraďte nějakej nadřenej sportkat

Napsal: 23 led 2010, 22:29
od Dani34el
bobG3 píše:Smoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv
viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebude

No je vidět že tomu moc nerozumíš. Při regen eraci filtru pevných částic saze shoří - jinými slovy dochází k oxidaci uhlíku na neškodný CO2 a taky trochu HC. Ta trocha kouře při regeneraci neni nic proti tomu, kdyby bez filtru pevných částic mělo těch 500 - 700 g nejjemnějšího uhlíku lítat do ovzduší a do plic Tvých, mých i našich dětí. NECHÁPU, CO TOHLE MÁ SPOLEˇ%CNÝHO S GREENPEACE !!!
Navíc když vyhodíš oxidační katalyzítor, zvýšíš emise CO a HC na víc než dvojnásobek, Argumentace a srovnávání se Š120 je zcestná. Š120 byly homologovány ve zcela jiný době. Dneska máme 3x tolik aut a jezdí se - hlavěn vě městě - daleko víc než předtím.
Mi to připadá jako obhajovat pouštění splašků do studny nebo do trativodu a šetřit tak stočný.
KAT má velkej smysl. Proto tam je. Každej jednotlivej. Uˇž tim, že snižuje emise "smradu" (sloučeniny síry). Ve městě tak zbytečně neotravuju lidi.
Napsal: 23 led 2010, 23:29
od stevocz
neviem co tu tolko riesite. je jasne ze kat tam nie je na paradu a ked ho niekto nechce tak to je jeho vec. Ked sa ti to nepaci tak mu plat za to ze ho tam ma a budes mat cisty vzduch. alebo si daj na chrbat bombu vzduchu a tak sa prechadzaj a nebudes mat ziaden problem s dychanim
Napsal: 24 led 2010, 00:25
od Bengal
stale je to nic oproti tomu ake mnozstvo vzduchu znecistia stihacky, lietadla atd... a zbytocne sa tu nad tym rozculujes, ked kazdy si spravi i tak po svojom

Napsal: 24 led 2010, 08:29
od bobG3
Dani34el píše:bobG3 píše:Smoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv
viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebude

No je vidět že tomu moc nerozumíš. Při regen eraci filtru pevných částic saze shoří - jinými slovy dochází k oxidaci uhlíku na neškodný CO2 a taky trochu HC. Ta trocha kouře při regeneraci neni nic proti tomu, kdyby bez filtru pevných částic mělo těch 500 - 700 g nejjemnějšího uhlíku lítat do ovzduší a do plic Tvých, mých i našich dětí. NECHÁPU, CO TOHLE MÁ SPOLEˇ%CNÝHO S GREENPEACE !!!
Navíc když vyhodíš oxidační katalyzítor, zvýšíš emise CO a HC na víc než dvojnásobek, Argumentace a srovnávání se Š120 je zcestná. Š120 byly homologovány ve zcela jiný době. Dneska máme 3x tolik aut a jezdí se - hlavěn vě městě - daleko víc než předtím.
Mi to připadá jako obhajovat pouštění splašků do studny nebo do trativodu a šetřit tak stočný.
KAT má velkej smysl. Proto tam je. Každej jednotlivej. Uˇž tim, že snižuje emise "smradu" (sloučeniny síry). Ve městě tak zbytečně neotravuju lidi.
Pro zapálené ekology:
Představuješ si to dost jednoduše, tož mame to v te brožuře, ne? -
- saze z nafty asi nejsou čistý uhlík, je tam spousta aromátů atd,
- byls u toho když se zapnulo čištění a auto stálo?? Asi ne, protože bys to takhle nepsal
Protože kat potřebuje ke své práci teplo, spaluje se v motoru bohatší směs, u nových naftových motorů se dokonce vstřikuje troška nafty na konci zdvihu
V tomhle případě vyndání katu emise zejména HC zvýší, u benzinu to ale ani nejde elektronika se 2 lambdama protestuje - proto jsem psal že je nutno upravit soft, aby byla spalována chudší směs, to ale asi nikdo dělat nebude...
Pokud vyndáš kat u staršího dieselu nebo 4bodového vstřiku zas tak hrozné škody neuděláš.
Pokud si vezmeš spotřebu 81kW rotačky a posledního typu Okty, je tam cca víc jak litr rozdíl. Bohužel stará oktávka spálí na 100km o litr nafty míň, kdyby sis spočítal kolik škodlivin vyprodukují obě auta a jakých, asi by ses dost divil.
Mimochodem kde jsi vzal že CO2 je neškodný? Jeho emise se přece docela sledují.
Podle některých studií je výhodnější z ekologického hlediska jezdit
20letým autem, než za 20 let vyměnit 2-5 aut. Ekologická zátěžje mnohem větší u výroby aut než ta kterou způsobí dvacetileté auto za dobu provozu.
Nehledě na to, že tyhle nové systémy znamenají jen peníze navíc a jejich vývoj není z důvodu ekologie, ale pro prachy. Pokud by se posuzoval provoz aut z pohledu skutečných škod na ŽP a ne z pohledu konzumního, bylo by to asi trochu jinak. Celý problém je o dost složitější, není na diskusi tady, ale určitě není tak jednoznačný jak píšeš.
Napsal: 24 led 2010, 13:27
od fabiátor
Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
Napsal: 24 led 2010, 17:51
od Kuba
fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.
Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.
Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že
ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.
Napsal: 24 led 2010, 20:50
od bobG3
Kuba píše:fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.
Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.
Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že
ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.
Svatá prostoto, kde žiješ? Na Marsu? Kolik Ti je, že víš kak se kdy znečišťovalo ovzduší a řeky? Ve srovnání s okolím jsme na tom byli +- podobně, ve srovnání s USA byla celá Evropa jednička...
kat off
Napsal: 24 led 2010, 21:00
od čarli
Co říkáte na sportovní katalyzátor. Je to kompromis, neničí se ovzduší a motoru prospěje lepší průchodností. Má ho někdo z vás namontovaný na TDI? Taky uvažuji o koupi.
Re: kat off
Napsal: 24 led 2010, 22:33
od turbo kamna power
čarli píše:Co říkáte na sportovní katalyzátor. Je to kompromis, neničí se ovzduší a motoru prospěje lepší průchodností. Má ho někdo z vás namontovaný na TDI? Taky uvažuji o koupi.
kolik taková sranda stojí?
Napsal: 24 led 2010, 22:44
od jurki888
2krat tolko ako obycajny

Napsal: 25 led 2010, 07:51
od chipmann
Kuba píše:fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.
Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.
Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že
ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.
Tohle snad nemyslíš vážně

Re: kat off
Napsal: 25 led 2010, 14:50
od zorg
turbo kamna power píše:čarli píše:Co říkáte na sportovní katalyzátor. Je to kompromis, neničí se ovzduší a motoru prospěje lepší průchodností. Má ho někdo z vás namontovaný na TDI? Taky uvažuji o koupi.
kolik taková sranda stojí?
Nemůžete někdo dát odkaz na nějakej pořádnej? JMJ za 2k nějak nevěřim... Nebo se někdo víc rozepište, kdo jste s tím už laboroval, o sportovním katu pro diesel (většinou jsem našel spíš benzínový)..
Napsal: 26 led 2010, 19:42
od MajklMTB
Ja mel při STK bez katu nejlepší hodnoty emisi za 6let.
Před vjezdem do STK jsem autu pořádně naložil abych všecky saze vyprášil a bylo
