2x tdi jedno 300ps a druhé 330ps

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

lt.kuboshi, znacne me zacinas unavovat, takze par fakt:

1) pokud mas alespon zakladni postreh, vnimani na urovni a ctes peclive, mohl by sis vsimnout, ze Stingrayovi nijak nepochlebuju, jen se snazim jinak ho motivovat, nezli naprosta vetsina lidi tu - pokud si myslite, ze posmech a usklebky jsou to prave orechove pri vyvoji, pak si predstavte, jak by vam asi bylo, kdyz by se vam nepostavil a holka, namisto toho, aby vam pomohla, tak by se vam vysmala ...at uz by jste byli kanci jacikoliv, byli byste pro smich ...tak to vnimam ja

Mam moznost to vnimat totiz na svou kuzi - neco vyvijim, snazim se o komplexni upravu a dost lidi nejen odsud se mi vysmala, kdyz jsem neprijel na Mimon a asi i vysmeje, pokud neprijedu na dalsi.

Takze to nebee jako advokacii, ale jako zvedavost vedoucim k pokusum o motivaci.

Neboj se, take se usmivam nad tim, jak si protireci, nebo uklouznutim, ale zase si rikam, ze kazdej delame chyby. Usmevnych prehmatu tu je vzdy dostatek a autorem jsou nekdy i zde velice vazeni clenove (noteeth)

2) Co se "pojeti" tyce, zde ukazujes svou naivitu a subjektivni vnimani - Davas tu dokupy tri lidi, z nichz kazdy vsazi na neco jineho. Mvolesko na vahu. Reesha na SW upravy (predevsim) a Lubos upravy HW.
Ostatne on je zarny priklad - s Audinou dokazal prd a pak s temer tim samym setupem v totalne vybrakovanym G2 vitezil.
Dalsim prikladem byla Fabie Uniplast - myslis si, ze ta ma vykon vyssi, nezli prvnich 5? Vsadil bych se, ze ne! Jen proste ma podstatne nizsi vahu ... jak uz jsem uvadel, auta s 1tunou+100konema a 2t+200 by mela (oprostime-li se od ruznych jinych soucinitelu) dojet soucasne

3) co se "breceni" tyce, pak bych to tak nedefinoval, ale pokud to tak budeme uz jednou nazyvat, pak bych Ti k tomu rekl jedine: neco dokaz a pak se usmivej, kdyz ostatni z toho budou jen tezit ...ano, "pan Holz", by Ti to ukazal, ale vzhledem k tomu, ze vi, ze tam nic neuvidis a ze to hlavni je nekde jinde (ukryto uvnitr obalu a "pouzder"), tak se neni cemu divit. Navic si taky myslim, ze mu to dela dobre, ostatne je to chlap jesitnej jako my vsichni ;)

4) mno a co se tyce Tvych poslednich slov:
a) pokud jsem Holze dobre odhadl, pak nepatri mezi ty, co by stali o zakazniky, kteri by mu konkurovali
b) to je prave ono - bastlic to nebude ochoten zaplatit, ale pokud se jedna o upravu, kterou lze videt -> odvodit -> vytvorit (okopirovat), pak je to opravdu marny boj ... ale v

...ono aby sis nemyslel, uz davno neni nejdrazsi polozkou prace, ale know-how (blbe prelozeno vedet-jak).

Proto bych Te chtel na zaver pozadat, abys vice cetl a snazil se cist nejen slova, ale i "mezi radky", premyslel o tom, co se clovek snazi rict a take neco ukazal. Pripada mi to totiz jako teoretizovani panicu o sexu (LOL)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
MAX
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od MAX »

Alex píše:Tá poznámka o tom že je to na vývoz je asi myslená tak, aby to tu vzbudilo väčší záujem- robenie sa nedostupným. V zahraničí má všade MAX poriadnu hanbu, aspoň tam kde som videl. Ale možno nie všade, to pre prípad že ho naozaj niekde žerú. :) Sotva by si tam niekto kúpil takýto teoretický zázrak z divnej krajiny ako je Slovensko... Od takého "spoľahlivého" dodávateľa. Veci, ktoré sa nedajú vidieť ani na Slovensku (žeby preto, že neexistujú?). Sorry MAX, ale keď nič neukážeš a celé roky máš iba chytré reči, tak čo čakáš.
A co já s tím mám společného ?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

MAX píše:
A co já s tím mám společného ?
(LOL) MAXi klid, Maxacema, MAXem atd. je myslena firma MaxTuning (noteeth)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Venca
uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 01 čer 2006, 23:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca »

To Forest: Nejsme Stigreyovy devky, abychom mu ho pomahali postavit. Az s nim neco dokaze, pak ho budeme velebit. Zatim se tomu smejeme. Ostatne si myslim, ze mu nechces delat advokata, ale ze se snazis z neho co nejvic verejne vytahnout touto rozpravou. Kdyby se Stingray bal, ze mu jeho know how nekdo okopiruje tak by nekecal a nekecal o tom co nema a neco by postavil a pak by se chlubil konkretnim vykonem, kazdy by ho uznal. Zabezpeceni souvisi, to uz je jeho vec. Neni to snad tak chlape ?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Venca píše:To Forest: Nejsme Stigreyovy devky, abychom mu ho pomahali postavit. Az s nim neco dokaze, pak ho budeme velebit. Zatim se tomu smejeme. Ostatne si myslim, ze mu nechces delat advokata, ale ze se snazis z neho co nejvic verejne vytahnout touto rozpravou. Kdyby se Stingray bal, ze mu jeho know how nekdo okopiruje tak by nekecal a nekecal o tom co nema a neco by postavil a pak by se chlubil konkretnim vykonem, kazdy by ho uznal. Zabezpeceni souvisi, to uz je jeho vec. Neni to snad tak chlape ?
Nemam potrebu mu podlezat, ani nikomu zde. Co se Stingraye tyce, tak vim, jak na tom je - chce neco ukazat, ale nema na to kapital, nema sponzora. Kdyz uz mel sanci neco ukazat a ukazal, tak mu to podelali Maxaci (znam jejich pristup, takze neni treba o tom diskutovat). Predpokladam, ze hleda nekoho, kdo pristavi auto a bude platit prime naklady (tzv. dotovana zakazka).

Holt, kazdy nema takove moznosti, aby mel jedno auto na bezny jezdeni, jedno na ladeni a zivil obe a pritom jeste platil tuning.

Nevim, zda nas tu balamuti nebo si dela srandu, nebo (doufejme) mluvi pravdu - pokud ano, pak ma know-how, ale nema moznost ho ukazat. Know-how je nehmotne, ale pokud chce neco ukazat, muze ukazat pouze neco hmotneho - a pokud nema finance, pak mu zbyvaji dve moznosti: bud najit sponzora, nebo v sobe najit tolik sebeduvery a byt presvedcen o tom, ze se investovane prostredky vrati, a zadluzit se.

A to je prave to, proc "breci" - u nas neni takova kupni sila, aby se to vratilo a on neskoncil na dlazbe. Navic jsou tu "kopirovaci" a ti jsou zarukou toho, ze clovek nebude mit sanci to splatit.

Prave jsem se bavil s jednim clenem DPF a ten mi rekl "vsude se kopiruje" - to bych si dovolil jeden dotaz: kdyz "se krade", kradete taky? (noteeth)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Pre mna to má zmysel len ten že moje motor komponenty budú predávané prostedníctvom známych tuningových firiem v EU a US.

Mám svoje H ojnice na tdi, svoje piesty, dvoje piestne krúžky, svoje vačky, svoje ventily, turba a kopec dalších dielov........všetko to som si urobil alebo nechal si urobiť len podla svojich výkresov a znalostí nič som nikde "neokukal" a to Vám poviem veľmí rád by som sa nechal inšpirovať ale nikto nič také nerobil....len tvar omega spalovacieho priestoru v pieste mi zabral kopec času......

Či sa smejete alebo nie mne je to fuck na jar 2007 mám ukázať 300PS autá a kontrakt na dodávky dielov mám v kapse......

Majitel auta sa s Vami určite rád stretne na šprintoch......

Ja sa Vám čudujem namiesto toho aby ste mi držali palce nech sa všetko podarí ale je to presne naopak......a to nehovorím o tom ako sa TUNERI čo po motorickej stránke nemajú nič zmenené možno tak chip a filter alebo extémna úprava chip+trysky+filter komentujú to čo aj tak nikdy nebudú mať alebo nechcú mať......všetci kvakajú o životnosti ale to že niekto si nechá načipovať auto na seriových komponentoch zo slabučkým turbom jasne že ide do životnosti zvlášť ak hodnota výkonu na jednu ojnice pri tdi nesmie prekročiť 50Ps......ak ide o zlý čip tak ako to robí 95% čiptunerov a tlačí výkon a krútiaci moment do nízkych otáčok ti je jasne vidieť neodbornosť daného chiptunera pre príklad uvedem 500Nm pri 2500otáčkach a 500Nm pri 3500 otáčkach kto bude mať lepšiu životnosť?? Predsa ten s 500N pri 3500 otáčkach pretože nezatažuje tak intenzívne motor ako ten s 500Nm pri nižších otáčkach......

Moje komponenty ojnice garancia preneseného výkonu: 700PS, piesty 500PS, turbodúchadlo 440PS.......vo všetkých hladiskách bezpečne dosahujem životnosť klasického auta.....


Taže pozor na CHIPTUNEROV čo Vám tlačia výkon dole do nízkych otáčok nechcem menovať ale nech sa zamyslia nad tým čo robia.......zníženie prvej nárazovej vlny krútiaceho momentu a jej následné vyhladenie má veľmi priaznivý účinok na životnosť komponentov motora.......
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Forest: Nie ja nepotrebujem sponzora auta možno neveríš ale ja som len potreboval len auto.......nič iné

to bol veľký problém ak by mne niekto povedal že za cenu čiptuningu a nových trysiek dokopy +25Ps dostane komplet race úpravu motora s 300Ps tak idem do toho ale zatial sa len všetci rozplývajú nad svojimi úpravami motora.....90% tunerov je len OPTICKÝ TUNING........už som videl všetko ale len napr. FAbia 1.4 na 17" diskoch 215 pneu......rozne body kity krídla a výkon nikde......ano ja mám dodávku dízla 2.2cdi.....a už som nasral kopec akože tunerských aut na križovatke......tuning je hlavne o motore, prevodovke potom podvozku.......a niekde na konci možno vonkajší vzhlad....
...to be or not to be... - faster
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

mvolesko píše:
Alex píše:
mvolesko píše: haldex je dimenzovanej na 1200Nm jen tak pro info :)
Kde si sa to dočítal? Celkom by ma to zaujímalo, nejaká dokumentácia-ak máš. Myslíš 1200 Nm na motore? Lebo na haldexe samotnom sú samozrejme momenty oveľa vyššie.
http://www.seatszenehessen.de/haldex1.htm

aha tak jsem to napsal spatne je to 3200Nm a samozrejme za prevodovkou
To síce znie ako veľa, ale treba si uvedomiť že je to za prevodovkou a teda sprevodované do pomala. U 6rýchlostných prevodoviek čo bývajú v 4motionoch je pri zaradenej jednotke celkový prevod okolo 15. Takže točiaci moment na výstupe z prevodovky je asi 15x vyšší ako na motore. Ak mám na motore 400 Nm, tak to čo ide na výstupe z prevodovky je 15x400=6000Nm. To je rozdelené na všetky štyri kolesá, ale vidno že už pri rovnomernom rozložení na všetky 4 kolesá je to blízko tej hranici 3200Nm. (Ak by som predpokladal 3000 na predok a 3000 na zadok.) V teoretickom prípade že by bol predok v blate a zadok na asfalte a podarilo by sa mi z toho dostať v tej chvíli na jednotke max, tak všetok ten krútiaci moment prenesie ten haldex. Ale určite ho takéto nárazové preťaženie nezabije. Aj prevodovka je stavaná len do 350 Nm a vydrží viac. Ak poriadne zahrabem všetkými štyrmi tak to nárazové zaťaženie je oveľa vyššie ako udávaných 350Nm. (to je asi ustálená dlhotrvajúca bezpečná hodnota). Čo som všetkým týmto chcel povedať je len to, že tých 3200Nm haldexu vyzerá veľmi veľa, ale v skutočnosti je to tak akurát, veľká rezerva tam nie je. Ale tento "problém" je len pri zaradenej jednotke. Pri ostatných stupňoch je to už hlboko pod hranicou.. Takže bezpečné.
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

Alex píše:
mvolesko píše:
Alex píše: Kde si sa to dočítal? Celkom by ma to zaujímalo, nejaká dokumentácia-ak máš. Myslíš 1200 Nm na motore? Lebo na haldexe samotnom sú samozrejme momenty oveľa vyššie.
http://www.seatszenehessen.de/haldex1.htm

aha tak jsem to napsal spatne je to 3200Nm a samozrejme za prevodovkou
To síce znie ako veľa, ale treba si uvedomiť že je to za prevodovkou a teda sprevodované do pomala. U 6rýchlostných prevodoviek čo bývajú v 4motionoch je pri zaradenej jednotke celkový prevod okolo 15. Takže točiaci moment na výstupe z prevodovky je asi 15x vyšší ako na motore. Ak mám na motore 400 Nm, tak to čo ide na výstupe z prevodovky je 15x400=6000Nm. To je rozdelené na všetky štyri kolesá, ale vidno že už pri rovnomernom rozložení na všetky 4 kolesá je to blízko tej hranici 3200Nm. (Ak by som predpokladal 3000 na predok a 3000 na zadok.) V teoretickom prípade že by bol predok v blate a zadok na asfalte a podarilo by sa mi z toho dostať v tej chvíli na jednotke max, tak všetok ten krútiaci moment prenesie ten haldex. Ale určite ho takéto nárazové preťaženie nezabije. Aj prevodovka je stavaná len do 350 Nm a vydrží viac. Ak poriadne zahrabem všetkými štyrmi tak to nárazové zaťaženie je oveľa vyššie ako udávaných 350Nm. (to je asi ustálená dlhotrvajúca bezpečná hodnota). Čo som všetkým týmto chcel povedať je len to, že tých 3200Nm haldexu vyzerá veľmi veľa, ale v skutočnosti je to tak akurát, veľká rezerva tam nie je. Ale tento "problém" je len pri zaradenej jednotke. Pri ostatných stupňoch je to už hlboko pod hranicou.. Takže bezpečné.
hmm mas absolutne pravdu a pokud tedy mam 450Nm tak to na jednicku uz teda docela znacne prekracuju, ale je to jen zlomek sekundy, pokud clovek dodrzuje presne servisni intervali tak si nemyslim ze by diky tocivemu momentu dokazal haldex odejit
PS: uz mi jeden clovek ale rikal ze mu prevodovka huci na jednicku a dvojku a ma 6q+4x4 a 410Nm, ale asi je to taky tim ze ma extreme siroky kola
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Presne tak, nemyslím že ho to zabije. Ešte som nepočul že by mal niekto problémy s haldexom kvôli výkonu. Skôr sa pokazí všetko ostatné. Mne hučí 5. a 6. rýchlostný stupeň. Auto som mal od nova a asi po 50 000km to začalo hučať. Vymenil som prevodovku za NOVÚ, (z iných dôvodov, nie kvôli tomuto :) ) zozačiatku kľud, ale po asi 30 000km už znova hučí, horšie ako tá prvá. Zase 5. a 6. stupeň. Asi to má súvis so stálym prevodom, sú tam dva- jeden je pre stupne 1 až 4, ten druhý je pre 5 a 6. Asi ten robí ten hukot, najviac je to počuť v nízkych otáčkach (~1500 ot/min) pri ustálenej miernej jazde. Prehlučí to aj motor. Nad 2000 ot/min to už nepočuť, a na iných stupňoch nikdy nič. Štve ma to, ale čo s tým...

Ak máš ten haldex v tom AGR, tam je 5-kvalt, nie? Tam nie je taká šialene krátka jednotka, takže ten točiaci moment nie je taký veľký ako u 6-kvaltov. Ale aj tak je to fuk, vydrží to všetko. :)
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

Alex píše: Ak máš ten haldex v tom AGR, tam je 5-kvalt, nie? Tam nie je taká šialene krátka jednotka, takže ten točiaci moment nie je taký veľký ako u 6-kvaltov. Ale aj tak je to fuk, vydrží to všetko. :)
neznamena ze kdyz mam AGR ze mam 5kvalt :) , mam prevodovku z ARL a nejen prevodovku, mam hodne spolecnej komponentu kolem ARL jediny co nemam s ARL spolecnyho je vykon :)
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

300

Příspěvek od bobG3 »

Stingray: Palce Ti držím, proč ne, ale uvědom si, že většinu lidí tu zajímá konkrétno a ne vize. Navíc je otázkou, jestli je zajímavější hledat rezervy v sériových dílech, nebo navrhovat defacto nový motor. Nejsi tu sám, kdo dokáže spočítat ojnici, převodovku. Zařídit výrobu, nebo pokud je na čem vyrobit, to dneska dokáže taky víc lidí, ne všichni na to ale mají, takže zkoumají podle svých možností a pokud nad nimi někdo ohrnuje frňák, nelíbí se jim to. Píšeš jak budeš dodávat renomovaným tuningovým firmám, ale nic o dokumentaci, kterou po Tobě budou chtít - defektoskopii, atesty, minimálně 100hodinovku na plném výkonu oraženou loyd nebo BV registrem a následným komisionálním měřením opotřebení. Pokud tohle po Tobě nikdo nechce, je to divné. Jestli nějaké firmě stačí upravené auto a výkon měřený přes kola.....? Na zkušebně motorů jsem dělal, takže tenhle proces trochu znám. Na to, jak jsi posuzoval deformace bloku při takovém zatížení jsi taky neodpověděl, o ložiscích decentně mlčíš. Nikdo nechce Know how, ale pokud někdo chce dělat díly do 300k motoru s velkou životností a mluví tady o tom, měl by o tom mluvit asi trochu jinak.
Pro mě osobně je obtížnější hledat rezervy a možnosti ve využití seriových dílů. Navrhnout, vyrobit a vyměnit nové díly to mě zas tak moc nebere a je to podle mě jednodušší.
A jestli má někdo na fábii 1,4 křídlo a 17ctky kola, je to jen jeho věc a pokud se v tom autě cítí dobře, proč ne, pokud máš dobrý pocit, žes jim ukázal na křižovatce, je to zas jen Tvoje věc.
G3 Variant synchro
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

mvolesko: Tak prepáč, nevedel som. :)
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 300

Příspěvek od Stingray »

bobG3 píše:Stingray: Palce Ti držím, proč ne, ale uvědom si, že většinu lidí tu zajímá konkrétno a ne vize. Navíc je otázkou, jestli je zajímavější hledat rezervy v sériových dílech, nebo navrhovat defacto nový motor. Nejsi tu sám, kdo dokáže spočítat ojnici, převodovku. Zařídit výrobu, nebo pokud je na čem vyrobit, to dneska dokáže taky víc lidí, ne všichni na to ale mají, takže zkoumají podle svých možností a pokud nad nimi někdo ohrnuje frňák, nelíbí se jim to. Píšeš jak budeš dodávat renomovaným tuningovým firmám, ale nic o dokumentaci, kterou po Tobě budou chtít - defektoskopii, atesty, minimálně 100hodinovku na plném výkonu oraženou loyd nebo BV registrem a následným komisionálním měřením opotřebení. Pokud tohle po Tobě nikdo nechce, je to divné. Jestli nějaké firmě stačí upravené auto a výkon měřený přes kola.....? Na zkušebně motorů jsem dělal, takže tenhle proces trochu znám. Na to, jak jsi posuzoval deformace bloku při takovém zatížení jsi taky neodpověděl, o ložiscích decentně mlčíš. Nikdo nechce Know how, ale pokud někdo chce dělat díly do 300k motoru s velkou životností a mluví tady o tom, měl by o tom mluvit asi trochu jinak.
Pro mě osobně je obtížnější hledat rezervy a možnosti ve využití seriových dílů. Navrhnout, vyrobit a vyměnit nové díly to mě zas tak moc nebere a je to podle mě jednodušší.
A jestli má někdo na fábii 1,4 křídlo a 17ctky kola, je to jen jeho věc a pokud se v tom autě cítí dobře, proč ne, pokud máš dobrý pocit, žes jim ukázal na křižovatce, je to zas jen Tvoje věc.


Nechcem sa dokola opakovať ale všetky auta budú mať 4x prepínače ECU máp tzn ak chcem výkon len si prepnem mapu ak chcem nízku spotrebu prepnem mapu.......

čo sa týka životnosti to si potom testy musia urobiť aj chiptuneri lebo tam sa toho najviac pokazí.....a ak sa po chipe rozletí turbo firma ktorá tam robila chip musí nahradiť škodu na vozidle......

ak tu niekto dokáže vyrobi kovanú H ojnicu a dieselový piest nech sa prihlási rád budem s ním spolupracovať
...to be or not to be... - faster
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

300

Příspěvek od bobG3 »

Před 15cti lety bych je uměl sehnat, ale technicky to máš promyšlený. Právní stránka věci Ti snad bude sedět taky, protože vzhledem ke klientele v případě průšvihu mají tito lidé na velmi dobré advokáty. Vzhledem k zákonu o odpovědnosti za výrobek (tuším 108/2001 Sb) by bylo dobré dodat prohlášení shody i když tyto výrobky nejsou stanovenými podle zákona 22/97Sb. a deklarovat tam (nebo v jiném dokumentu třeba OJAKu) shodu s výrobní dokumentací (a specifikací, kterou by měl podepsat zákazník) a provedené kontroly - u ojnic např 100%ní kontrolu na rendgenu, UV, kapilárku, atesty základního materiálu aspoň 3.1 podle normy EN 10204 - chem složení a mech. vlastnosti, rozměrovou kontrolu. Pokud to takhle uděláš, budeš aspoň trochu chráněn - pak už by to měla být opravdu věc chiptunera. Třeba Ti připadá, že zbytečně maluju čerty na zeď - je to tak, pokud se nic nestane, ale pokud je průšvih, pak se hledá někdo, na koho se to hodí.... Ty pak musíš umět doložit, že zákazník byl seznámen s vlastnostmi výrobku, a že tys provedl kontroly, které tyto vlastnosti dokládají.
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“