To je ale bohužel tvou neznalostí. Každý koncentrovaný aditiv, ne jenom VIF, ti v nezředěném stavu ve velkém mrazu ztuhne. Kdyby jsi aspoň četl nějaký testy, tak to víš.pasa píše:Nějak jsem přestal věřit i tomu VIFu,v sobotu -20 a když jsem vindal zimní VIF a chtěl ho nalejt do nádrže tak jsem zjidtil že v něm plavou bílý sračky jak když tam nadrobíš sejra.Docela by mě zajímalo jaktenhle sjrajt v kterým tuhne parafín,má ten parafín v naftě rozpouštět.
Použití letního VIF v zimě!!??
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
No co se týče toho tuhnutí...nogis píše:To je ale bohužel tvou neznalostí. Každý koncentrovaný aditiv, ne jenom VIF, ti v nezředěném stavu ve velkém mrazu ztuhne. Kdyby jsi aspoň četl nějaký testy, tak to víš.pasa píše:Nějak jsem přestal věřit i tomu VIFu,v sobotu -20 a když jsem vindal zimní VIF a chtěl ho nalejt do nádrže tak jsem zjidtil že v něm plavou bílý sračky jak když tam nadrobíš sejra.Docela by mě zajímalo jaktenhle sjrajt v kterým tuhne parafín,má ten parafín v naftě rozpouštět.
Mám v kufru letní i zimní VIF a když bylo přes noc -16, tak mi ten zimní zatuhnul na puding(ani vyklepat z pixly nešel) a ten letní byl tekutej. Aspoň je jasný, že mezi letnim a zimnim nějakej rozdíl je.
Oct asv 2000, DieselPower
Dajte sem nejake foto alebo lepsie video zamrznutej nafty , lebo ja som to /(a mnoho dalsich tu na fore ) NEVIDEL ! Tak ze ak niekomu zamrzne nafta alebo bude vidiet zamrznutu naftu tak mi to prosim natocte na mobil a dajte to sem .
SEAT ALHAMBRA 1,9TDI,81kw/110hp,1999, AFN ,jednohmota, EGR-OFF , KAT-OFF , 440 000 KM
Re: Použití letního VIF v zimě!!??
Samozrejme že sa dá, ale prečo by si to robil? Letný VIF obsahuje vyššie množstvo detergentných prísad, zimný naopak depresanty (WASA) ktoré pomáhajú štartovateľnosti. Pokiaľ nežiješ na severnom/južnom póle, je úplne jedno ktorý použiješ, ale ... (dočítaš sa neskôr v reakciách na ďalších).Rider.23 píše:Dá se používat letní VIF aji v zimě? Nebo jaký je rozdíl v tem letním a v tem zimním????
Sprav test, ty vypi liter alkoholu (ktorý nemrzne), a zavri sa do mrazáku spolu s priateľkou. Na týždeň. Týždeň je hodne dlhá doba, z chemického hľadiska sa prestáva kvapalina hýbať (takže rýchlejšie zamrzne), keby sme sa bavili o údaji 7-8 hodín, ano, dobre, ale nie týždeň.laumar píše:Ja som dal na skusku do mrazaka upravenu naftu z letnym VIF a zo zimnym VIF na tyzden , a ziadny rozdiel som nenasiel aj teraz lejem letny do nadrze a staruje to v pohode. To je moja skusenost !
Nabudúce by som odporúčal zavolať na danú benzinku, a uhrať to na poškodenie motora (proste môžeš povedať že sa ti pridrelo čerpadlo / prípadne iná súčiastka s ktorou máš problém), zo zákona musí byť nafta typu F (zimná zmes) odolná do -20°C za každých podmienok (je jedno či hory alebo mesto s teplejším podnebím. Tzn ak to zamrzlo už v -17, tak je možné že sa predával typ D (prechodná zmes ktorá sa môže predávať IBA do 15.11).Pája 19 píše:Taky sem loni zamrz s OMV Alpin diesel při -17ti po 50km jízdy. A s dávkou letního VIFu.
Ale teď v sobotu sem udělal rekord. Verva + zimní VIF a při -10ti po dvaceti km jízdy konec!
(Na Vervu+VIF jezdim rok nonstop, vždy tankuju do plna a filtr má cca 10tkm).
Dohrkal sem na pumpu, dolil 6 litrů naturálku a naftu do plný a hurá na hory. Tam bylo -17 a motor ani jednou nezaváhal.
Vyberie, tankovať normálne palivá, a nie dáke "super spešl". Tankovať to čo všetci berú, ale to múdre hlavy trepú do hlavy ľuďom, a nik ich nepočúva, to že v mojich rozboroch bolo vo V-Power toľko vody a špiny že chodník by som s tým nevyčistil, to nikoho netrápi, ľudia si aj tak budú tankovať čo chcú, múdri tankujú lacné a normálne palivá, tupci prémiové (tvrdo podané, ale holt je to tak).No je to prostě síla, člověk si fakt asi nevybere, co koupit za naftu...
Presne tak ako kolega tuto pise. 100% pravda a 100% suhlas, zariadte sa podla neho, chlapec vie uvazovat a ma rozum.Ceco píše:Vacsina benziniek ma aj tak tu istu naftu, pretoze beru z jedneho, mozno 2 moznych zdrojov. Tu ide len o to, akym stylom si ju "ochutia" teda aditivuju, a v akom stave maju nadrze, a akou rychlostou sa v tych nadrziach palivo "toci".
Normalka, aj benzin zmrzne (az na kost), avsak musi mat nizsie oktanove cislo (take, aby dal motoru na papulu ked sa v nom pouziva). Pre ludi ktorych to trosku zaujima:Jarda S. píše:vy se strachujete s naftou ale já už viděl zmzlej benzín
surovy benzín má oktán do 50, takze vyrazne nevyhovujúci pre prevadzku v motoroch. Ako aditivum sa v najprv pouzival jod, neskor sa poskusalo vsetko mozne, nakoniec sme sa ustalili na organokovovych zluceninach - tetrametylolovo, tetraetylolovo. Skusalo sa aj tetraetylzelezo koli nizsej toxicite, ale splodiny horenia abrazivne posobili na motor. Pretoze pri horeni aj olovo vypadavalo vo forme prasku, do benzinu sa pridaval "vynasac" - organicka zlucenina chloru, ktory pri horeni vytvaral s olovom chlorid olovnaty, ten sublimoval a isiel prec s vyfukovymi plynmi. Zaroven posobil ako mazadlo vyfukoveho ventilu, cim zabranoval jeho zadretiu.
Preto sa do starych motorov nesmel pouzivat bezolovnaty benzin, ked sa objavil na trhu, ale benzin typu UNI, kde toto bolo vyriesene inac. Takze pri zvysovani oktanoveho cisla umerne rastol aj objem svinstiev v spalinach. V bezolovnatych benzinoch sa pouzivaju ako antidetonator cisto organicke zluceniny, ktore pri praci motora zhoria a mnozstvo sajrajtu sa nezvysuje. Trochu problem je, ze motory pracujuce s vyssim kompresnym pomerom (tlakom vo valci) produkuju viac oxidov dusika, ale to je ina zalezitost.
Koniec chemicko-technologickeho okienka.
A ako to suvisi so zamrzanim? Vsetky terajsie organicke zluceniny posuvaju medznu teplotu filtrovatelnosti benzinu tak nadol, ze pomaly tankujeme tie organicke sajrajty a nie benzin
Ako tak citam tvoje prispevky, neposles mi 100€? No, len tak. Preco si ich pýtam? No lebo keby si tie peniaze dal mne, tak ich vyhodis rovnako do vzduchu ako si ich vyhodil za to "premiove palivo". V prirucke od auta mate napisane na aky oktan/cetan vase auto ide. Tak to dodrzujte, pokial nie, a pojdete smerom nadol, tak holt riadiaca jednotka upravi predzapal / predvstrek, a trosku viac si to spapa. Pokial smerom nahor, tak plytvate peniazmi, a jedine co dostanete je placebo ako ste svojmu autu urobili dobre. To ze ked sa vam niekto vysti do nadrze je podobne, to vam asi niektorym nedochadza. Motory ktore maju fixny kompresny pomer, su nastavene na isty druh paliva. Bodka. Viac nevyuziju, a palivo moze doharat este vo vyfukovom potrubi (extremny pripad, ak je vysokej "akosti")Rider.23 píše:Tak sem rád, že nejsem jedinej komu to tak přijdeJiž dříve sem něco podbného pozoroval u motorek, kde vždy při natankování benálu s vyšším OČ (nebo třeba V-Power, Carerra OMV atd...), ale tam sem si to vysvětloval tím, že vždycky se tím nechám unést, že to o něco lépe jede a dávám tomu větší kartáč, jenže tady s tím naším prckem jezdí hlavně moje žena, která jezdí furt stejně a stejně pokaždé když natankuji něco "lepšího" tak je ta spotřeba větší... Asi to kvalitnější palivo motoru víc chutná, tak se snaží toho víc shltat, jako malé dítě, když dostane nějakou dobrotu
...
Staci si citat navod. je tam napisane: Skladujte pri teplote +5°C. Prekvapko co? Preco asi? VIF obsahuje tzv solventnu naftu + WASA depresant, ten stuhne, a kedze je ho tam dost, tak sa to aj prejavi...holt blbe...ale staci citat navod.pasa píše:Nějak jsem přestal věřit i tomu VIFu,v sobotu -20 a když jsem vindal zimní VIF a chtěl ho nalejt do nádrže tak jsem zjidtil že v něm plavou bílý sračky jak když tam nadrobíš sejra.Docela by mě zajímalo jaktenhle sjrajt v kterým tuhne parafín,má ten parafín v naftě rozpouštět.
Hm, ked sa pozriem kolko 2Etylhexylnitrátu VIF obsahuje, tak si nemyslím že to je dobrý nápad, už pri odporúčanom dávkovaní 2EHN stúpne o drastickú hodnotu, si nechcem predstaviť čo by to spravilo pri extra silnej dávke v podobe celej plechovky, asi by sa úplne rozložilo palivo, a motor by dostal po papuli.Andy-CZ píše:Mě napadlo, jestli by bylo motoru užitečný, nalejt tak letní vif třeba celou plechovku. Jestli by to třeba pořádně pročistilo palivovou soustavu, trysky...co myslíte?
Ak ti nevadi letna zmes tak som ju natacal tu >> http://www.youtube.com/watch?v=W1GPRFTJyFglaumar píše:Dajte sem nejake foto alebo lepsie video zamrznutej nafty , lebo ja som to /(a mnoho dalsich tu na fore ) NEVIDEL ! Tak ze ak niekomu zamrzne nafta alebo bude vidiet zamrznutu naftu tak mi to prosim natocte na mobil a dajte to sem .
Oboje, zamrza parafinicka zlozka a MERO ktore ma na sebe naviazanu vodu.laumar píše:A este sa chcem opytat : zamrza nafta ? alebo ta voda v nafte
To Snake20:
Proč bych používal letní VIF?- jednoduš pro to, že sem zimní neměl po ruce a zrovna sem jel tankovat....
Jestli ti nechci darovat 100€?- Nechci, a nemám proč... Kdybys četl pečlivě, několikrát sem se zmínil o tom, že tankuji převážne u Tesca, případně na Lukoilu a dalších levných pumpách (klidně i Tank ONO), kde je alespoň trochu záruka dodržení standartu kvality palivy... Jedinné čemu se vyhýbám jak čert kříži je UNICORN a také ty pumpy malých soukromníku a někde v pralese nebo v arálu JZD... Diesel TOP Q od benziny tankuji jen v jedné dědině, když mám cestu okolo a to protože tam stojí 29,9Kč, tedy méně než nafta u Tesca (30,7Kč) no a jinak tankuji často v Rakousku a Německu a ano, zde tankuji na čerpacích Shell, OMV, ARAL, AGIP, tedy prémiová paliva, ale za cenu kolem 28Kč, tedy daleko levněji než v ČR u Tesca!!! Takže rozhodně se nejedná o vahzování peněz a to že sem asi párkrát ze zvědavosti a mého zájmu no statistiku (vedu si záznamy o všech tankováních a najetých km) natankoval vzorek kvalitnější nafty (Verva D + 1Kč oproti standartu, Tesco Dplus + 0,4Kč na litr...), nepovažuji za vyhození peněž, prootže mě to ve výsledku stálo pár korun navíc, tak sem si pak dal večer v hospodě o pivo míň
Jinak vím také (mám kámoše majitele ČS), že nafta je vožena ke všem pumpám stejná z asi dvou zdrojů a každej si ji jen ochutí podle sebe vlastními aditivi, takže nemá cenu kupovat na Shellu a podobně předraženou...
Ale jinak super příspěvek od tebe a dobře sem si početl
Proč bych používal letní VIF?- jednoduš pro to, že sem zimní neměl po ruce a zrovna sem jel tankovat....
Jestli ti nechci darovat 100€?- Nechci, a nemám proč... Kdybys četl pečlivě, několikrát sem se zmínil o tom, že tankuji převážne u Tesca, případně na Lukoilu a dalších levných pumpách (klidně i Tank ONO), kde je alespoň trochu záruka dodržení standartu kvality palivy... Jedinné čemu se vyhýbám jak čert kříži je UNICORN a také ty pumpy malých soukromníku a někde v pralese nebo v arálu JZD... Diesel TOP Q od benziny tankuji jen v jedné dědině, když mám cestu okolo a to protože tam stojí 29,9Kč, tedy méně než nafta u Tesca (30,7Kč) no a jinak tankuji často v Rakousku a Německu a ano, zde tankuji na čerpacích Shell, OMV, ARAL, AGIP, tedy prémiová paliva, ale za cenu kolem 28Kč, tedy daleko levněji než v ČR u Tesca!!! Takže rozhodně se nejedná o vahzování peněz a to že sem asi párkrát ze zvědavosti a mého zájmu no statistiku (vedu si záznamy o všech tankováních a najetých km) natankoval vzorek kvalitnější nafty (Verva D + 1Kč oproti standartu, Tesco Dplus + 0,4Kč na litr...), nepovažuji za vyhození peněž, prootže mě to ve výsledku stálo pár korun navíc, tak sem si pak dal večer v hospodě o pivo míň
Jinak vím také (mám kámoše majitele ČS), že nafta je vožena ke všem pumpám stejná z asi dvou zdrojů a každej si ji jen ochutí podle sebe vlastními aditivi, takže nemá cenu kupovat na Shellu a podobně předraženou...
Ale jinak super příspěvek od tebe a dobře sem si početl
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG