jirius1 píše:...jen když teď ráno v zimě nastartuju studený motor a pustím spojku, tak to trošku chvíly chrčí, ale když vyšlápnu spojku, tak to přestane, asi bude chycený vypínací ložisko na spojce, nebo chycená dvouhmota.
přesně takhle se sem mnou tenkrát začala loučit převodovka. Bacha na to, ať to pak není zbytečně drahý.
No,a nebo výrobce právě na zákaznících dlouhodobě testuje.Když bude hodně reklamací,změníme,upravíme,říká výrobce.Zaplacení reklamací asi vyjde daleko laciněji něž vlastní(tovární)odskoušení,testování.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jirius1 napsal:
...jen když teď ráno v zimě nastartuju studený motor a pustím spojku, tak to trošku chvíly chrčí, ale když vyšlápnu spojku, tak to přestane, asi bude chycený vypínací ložisko na spojce, nebo chycená dvouhmota.
nogis:přesně takhle se sem mnou tenkrát začala loučit převodovka. Bacha na to, ať to pak není zbytečně drahý.
No převodovku už mám takjy asi načatou, protože když jsem vloni měnil origo olej v převoedovce, tak v něm byli hliníkový pilinky. Když dávám pětku a pustím spojku, je slyšek takové ,,kvt,,. Někde jsem to tady četl, je to asi vyběhané uložení ložiska hřídele. Ty jsi to nechal zpravovat, nebo ne. Jen kolik tě to vyšlo.
Nevím jestli se do toho mám pouštět, rozdělat převodovku a pak dát udělat do bloku vložku uložení ke soustružníkovi, nebo dát do spešl opravny, co se tím zabývají.
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
2jirius1: tvoja spojka je totalne KO vymen to okamzite lebo budes menit aj prevodovku!!! ja osbne by som typol ze prevodovku uz budes mat ko taktiez otazka je dokedy ti este pojde!!!
paci sa mi ako sa tato tema rozbehla
no co sa tyka kvality vacky tak su na setky 1.9tdi motory rovnake ale rozdiel je v hydrosteloch na arl motor su vyrazne lahsie asi o 30% oproti inym a samozrejme aj 2x drahsie neviem ako je to u motora 96kW...
horsie natom je ze ked su poskodene hydra tak sa to nijak neprejavuje a clovek nevie problem odstranit vcas vacssinou ked je problem tak su hydra total KO a vacka samozrejme tiez, cize jedina prevencia tu je ze kazdych cca 30000km treba zhodit viko a skontrolovat stav vacky v akom je stave a aj stav hydrostelov - pripadne mate ine riesenie???
kazdy LL olej specifikacie VW50700 5W-30 ma splnat HTHS min 3.5 a viac!!!
olej LL VW50601 0W-30 ma HTHS 2.9
olej VW50501 5W-40 ma HTHS okolo 4.5 ale jeho viskozne vlastnosti sa degraduju rychlejsie... ja uz som v tomto rozhodnuty ostavam u starej normy 5W-40 menit budem po 7500km ako som uz napisal a neriesim je tu aj moznost zeby som uz aj mohol zmenit auto heh chcel by to nieco novsie pripadne RWD
matoo: chystám se na to, ale až bude trošku teplo a budu moct jezdit do práce na KTM
To připřeřazování na pětku mi dělá už cca 4 roky, ale při nastartování studenýho motoru, co déle stál to dělá až letos.
Snad to bude jen to ložisko na spojce, ale pro klid se rozlouskne i převodovka a dám nový spojkový set.
Mýslím si, že i ta norma VW 50601 by neměla uškodit motoru, když se pravidelně mění olej a motoru se nedává zabrat, když je studený, kor když nemá moc najeto a vůle sjou minimální, každopádně dám na radu a přejdu na VW50700 normu atd..
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
Jen na okraj...s tou pětkou...Sharan mi taky takhle kňourá, když zařadím a pouštím spojku do záběru nebo jedu z kopce a brzdím motorem. Na jiný kvalt ne. Ale nezhoršuje se to, nezlepšuje, tak to neřeším.
Jinak pazvuky od spojky se mi taky lynou Právě hlavně po ránu hned po startu. Po sešlápnutí spojky to je ok, nebo po pár minutách běhu. Je to dvouhmota...už má zenit za sebou, tak budu letos dávat novou...chjo
VW Sharan 1.9TDI 4motion (AUY 85kW) is dead , now Seat Alhambra 1.9TDI 4motion a Nissan Primera 2.0TD
Honda NT 650V Deauville
jirius1 píše:Mýslím si, že i ta norma VW 50601 by neměla uškodit motoru, když se pravidelně mění olej a motoru se nedává zabrat, když je studený, kor když nemá moc najeto a vůle sjou minimální, každopádně
dám na radu a přejdu na VW50700 normu atd..
tak WV506.01 ma najnizssi HTHS aky je 2,9 ja osobne som taktiez zvazoval ten olej na zimu predsa 0W-30 je riedkejsi a dostane sa skor tam kam treba ale nikdy som ho nepouzil pouzil som 5W-30 50700 a taktiez som riesil problem zo zodratou vackou.
otazka je stale nevysvetlitelny jav pretoze su auta ktore jazdia 300 000km na LL olej a tento problem nemaju a su auta ktore problem maju
cize sa tu vyvracia problem s olejom ale comu potom pripisovat vinu nekvalitnym zdvihatkam - to asi nie skor by som to videl na ventily ale je mozne ze sa mylim....
Zohlednil někdo také proměnnou kvalitu výroby vaček..? Neustále se řeší oleje , ale co materiál.., nemají vydřené vačky přibližné roky výroby..? Co je na té zátěži vaček tak enormní, že odcházejí u tohoto chrochtáka..?Od motorů PD a V6 to jde s vačkami z kopce..Dřív byla rarita najít vydřenou vačku..Nedělají je v Číně? Za války specialisti v tisícileté říši na vačky do letadel nemuseli na frontu, jak si jich vážili...Vím to od jednoho, který je vyráběl...Postupující technická vyspělost nás vrací do dob umetených vaček u Žigulíka..
jericho-3 píše:Zohlednil někdo také proměnnou kvalitu výroby vaček..? Neustále se řeší oleje , ale co materiál.., nemají vydřené vačky přibližné roky výroby..? Co je na té zátěži vaček tak enormní, že odcházejí u tohoto chrochtáka..?Od motorů PD a V6 to jde s vačkami z kopce..Dřív byla rarita najít vydřenou vačku..Nedělají je v Číně? Za války specialisti v tisícileté říši na vačky do letadel nemuseli na frontu, jak si jich vážili...Vím to od jednoho, který je vyráběl...Postupující technická vyspělost nás vrací do dob umetených vaček u Žigulíka..
Na Žigulíku se vačka vydřela malým tlakem oleje nebo "styl studený motor,plyn na podlahu".Pár kusů ze začátku výroby mělo šponku v mazacím kanálku,(nedovrtání),stačilo dovrtat.Jinak ty vačky držely.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3 píše:Zohlednil někdo také proměnnou kvalitu výroby vaček..? Neustále se řeší oleje , ale co materiál.., nemají vydřené vačky přibližné roky výroby..? Co je na té zátěži vaček tak enormní, že odcházejí u tohoto chrochtáka..?Od motorů PD a V6 to jde s vačkami z kopce..Dřív byla rarita najít vydřenou vačku..Nedělají je v Číně? Za války specialisti v tisícileté říši na vačky do letadel nemuseli na frontu, jak si jich vážili...Vím to od jednoho, který je vyráběl...Postupující technická vyspělost nás vrací do dob umetených vaček u Žigulíka..
Taky to tak vidím,pamatujete na Oltcity,měly 1/2m dlouhou trubičku od olejového čerpadla k hlavám.V zimě oleje 15w-40.Trvalo cca 30s než to dotlačilo olej na místo.Problém byl v tom,že ze sytičem to točilo 3000ot. a kdo to nestáhl,dělal vydřené koníky a vačky.A stačilo jen za studena v klidu netočit a počkat na dobu ,kdy to bude ohřáté.Koukněte třeba na oleje do Fordů diesel co je to za oleje a může to tam být 20000km,fiat 30000km.Prostě souhlasím s jerichem-3 materiál a těžká noha za studena,nebo malej tlak oleje.
Koukám, že nebude dlouho trvat a bude se olej měnit jako u škodovky u poloprůtočného filtru za 5000km...Je vidět, že oleje náročnosti konstrukcí nestačí a silně pokulhávají...nechtělo by to povlak slicku na povrch namáhaných součástek..?.