Termostat! amatérský návod na výměnu (1.9 TDi-PD 96kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5059
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5059
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
dobre tak co tam mam kupit ake teda...tuner píše:jsou to obyc zhavice pro motory 1,6 a 1,9D a TD jen maji nasouvaci konektor pro privodni drat, u starsich typu a audi jsou uplne stejny se zavitem
ludovy peugeot 307 sw, 1,6hdi
passat B5,5 kombi, 2,8v6, 4motion, highline,ex
octavia 1,9tdi, 4x4, AGR, powerplus 764,vb,fmic,hds,r.v. 1999,ex
passat B5,5 kombi, 2,8v6, 4motion, highline,ex
octavia 1,9tdi, 4x4, AGR, powerplus 764,vb,fmic,hds,r.v. 1999,ex
zdravím, mám taký probl=m, vyměnil jsem před týdnem termostat a teplota si dělá co chce po zahřátí je třeba na 90 a pak během pěti sekund spadne úplně dolů a potom se zase vyšplhá během pěti sekund na 70-90°, čidlo teploty jsem měnil minulý rok, origo...ale asi to bude on.
Octavia 1.9 Tdi, ASZ ( 81 kW), MR 2003, chip by POWEREDBYTDI, EGR off, jednohmota ATD + HDS 57...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 634
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Vyměněno a pomohlo to, akorát postup asi nebyl zcela saprávný, proto napíšu stručný amatérský návod, jak jsem postupoval. Třeba to někomu pomůže a odbornící mohou případně připomínkovat. Díky
1) Připravil jsem uříznutou 2L PETku (uřízl jsem jí uzávěr), odmontovat plastový kryt motoru
2) PETku jsem připravil pod dolní hadici nádobky vody a hadičku odpojil, čímž vyteklo cca 1,5 l kapaliny
3) připravte vaničku na zem pod auto (pokud jste tak neučinili dříve, domontujte spodní kryt motoru) a odpojenou hadičku zatlačte k zemi - vyteče dalších cca 2-2,5 litru kapaliny
4) pro snazší manipulaci odpojte baterii a kabel, který vede zezadu k alternátoru. pokud baterii neodpojíte, asi uvidíte pár jisker...
. Kabel je k alternátoru chycen matkou skrytou pod gumovou čepičkou
5) přesuňte vaničku blíže ke středu vozidla (pod přírubu termostatu, která je za alternátorem) a povolte šrouby příruby
6) zkuste velmi opatrně přírubu odpojit od bloku motoru. ideální stav je takový, že vyndáte přírubu, ze které bude koukat termostat. Mně se to bohužel nepovedlo, protože termostat byl zapečený k motoru (respektive těsnění). Tudíž se mi ulomila plastová pacička, která normálně termostat drží ve spojení s přírubou. Pokud to tedy jemně nepůjde, zkuste s přírubou pootočit po směru hodinových ručiček a opět velmi opatrně oddělit. Možná se vám tak podaří přírubu nepoškodit, přestože termostat zůstane v těle motoru.
7) pokud máte termostat s přírubou venku, otočte s ním o 45° proti hodinovým ručičkám a máte jej z příruby venku, pokud zůstal v bloku motoru, vemte ostrý plochý šroubovák a jeho pomocí vydloubněte těsnění, termostat pak vypadne sám.
montáž termostatu silně szávisí na vaší uspěšnosti v přechozích bodech. pokud máte přírubu nepoškozenou, termostat opačným postupem (tedy vložení tesnění pak termostatu a otočení o 45° tentokrát po směru hodinových ručiček) zamontujte k přírubě, kterou pak jednoduše i s termostate připojíte k motoru zpět. Pokud máte přírubu poškozenou, termostat vložte do otvoru v motoru naočený tak, aby příruba v případě, že tam zbyla alespoň jedna pacička (můj připad) touto pacičkou o termostat nezavadila. Následně nasaďte těsnění a velmi opatrně přírubu tak, aby se těsnění nehnulo.
9) dotáhněte oba šrouby
10) připojte zpět kabel k alternátoru a baterii
11) připojte zpět hadičku k nádržce a dlijte nádržku novou směsí
12) těsně vedle baterie jsou hadice od topení. u levé hadice povolte objímku a hadici stáhněte natolik, aby se odvzdušňovací otvor dostal mimo plast, na který je hadice nasazena.
13) nastartujte a dolívejte chladící kapalinu, pokud je třeba. je nutné motor ohřát, takže je ideální třeba objet blok, nebo držet jej v cca 2000 ot., aby se trochu ohřál
14) v momentě kdy z odvzdušňovacího otvoru začne vytékat kapalina, hadici vraťte na původní místo a dotáhněte, uzavřete nádržku na chladící kapalinu
15) poté motor neustále ohřívejte a dolévejte kapalinu, dokud je třeba. Je nutné, aby se otevřel termostat, což poznáte podle toho, že hadice za přírubou bude alespoň vlahá a voda v nádržce taky.
16) v tuto chvíli je v podstatě hotovo, odšroubujte víčko nádržky na vodu (opatrně a pomalu, horká kapalina může vystříknout) a doplňte po rysku max.
17) namontujte zpět všechny kryty a hlavně nenechte nikde žádné nářadí
1) Připravil jsem uříznutou 2L PETku (uřízl jsem jí uzávěr), odmontovat plastový kryt motoru
2) PETku jsem připravil pod dolní hadici nádobky vody a hadičku odpojil, čímž vyteklo cca 1,5 l kapaliny
3) připravte vaničku na zem pod auto (pokud jste tak neučinili dříve, domontujte spodní kryt motoru) a odpojenou hadičku zatlačte k zemi - vyteče dalších cca 2-2,5 litru kapaliny
4) pro snazší manipulaci odpojte baterii a kabel, který vede zezadu k alternátoru. pokud baterii neodpojíte, asi uvidíte pár jisker...

5) přesuňte vaničku blíže ke středu vozidla (pod přírubu termostatu, která je za alternátorem) a povolte šrouby příruby
6) zkuste velmi opatrně přírubu odpojit od bloku motoru. ideální stav je takový, že vyndáte přírubu, ze které bude koukat termostat. Mně se to bohužel nepovedlo, protože termostat byl zapečený k motoru (respektive těsnění). Tudíž se mi ulomila plastová pacička, která normálně termostat drží ve spojení s přírubou. Pokud to tedy jemně nepůjde, zkuste s přírubou pootočit po směru hodinových ručiček a opět velmi opatrně oddělit. Možná se vám tak podaří přírubu nepoškodit, přestože termostat zůstane v těle motoru.
7) pokud máte termostat s přírubou venku, otočte s ním o 45° proti hodinovým ručičkám a máte jej z příruby venku, pokud zůstal v bloku motoru, vemte ostrý plochý šroubovák a jeho pomocí vydloubněte těsnění, termostat pak vypadne sám.

9) dotáhněte oba šrouby
10) připojte zpět kabel k alternátoru a baterii
11) připojte zpět hadičku k nádržce a dlijte nádržku novou směsí
12) těsně vedle baterie jsou hadice od topení. u levé hadice povolte objímku a hadici stáhněte natolik, aby se odvzdušňovací otvor dostal mimo plast, na který je hadice nasazena.
13) nastartujte a dolívejte chladící kapalinu, pokud je třeba. je nutné motor ohřát, takže je ideální třeba objet blok, nebo držet jej v cca 2000 ot., aby se trochu ohřál
14) v momentě kdy z odvzdušňovacího otvoru začne vytékat kapalina, hadici vraťte na původní místo a dotáhněte, uzavřete nádržku na chladící kapalinu
15) poté motor neustále ohřívejte a dolévejte kapalinu, dokud je třeba. Je nutné, aby se otevřel termostat, což poznáte podle toho, že hadice za přírubou bude alespoň vlahá a voda v nádržce taky.
16) v tuto chvíli je v podstatě hotovo, odšroubujte víčko nádržky na vodu (opatrně a pomalu, horká kapalina může vystříknout) a doplňte po rysku max.
17) namontujte zpět všechny kryty a hlavně nenechte nikde žádné nářadí
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 634
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ