dávka paliva vs. otáčky volnoběhu ? - AFN

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Fido-1
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 12 říj 2010, 14:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fido-1 »

Dobrý den,
potřebuji poradit. Mám Octávku II 1,9TDi 77kW typ motoru BKC r.v. 2005 - automat.
Chtěl jsem zvýšit startovací dávku, ale řídící jednotka motoru nebere Login kod 12233. Hlásí nesprácný Login. Nemůže to číslo být u tohoto motoru jiný?

Obrázek
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

Jsem s té diskuze blázen, startovací dávka má od výroby 32768. Chci startovací dávku zvýšit. Podle diskuze mám 32768 zvyšovat že??? podle vagu se sníží ale v realu se zvýší. A max hodnota je 32784????
Píšu to správně??????
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

Jsem s té diskuze blázen, startovací dávka má od výroby 32768. Chci startovací dávku zvýšit. Podle diskuze mám 32768 zvyšovat že??? podle vagu se sníží ale v realu se zvýší. A max hodnota je 32784????
Píšu to správně??????
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

besoun: Ty jsi tomu zase dal ... i když "podle diskuze" nejsi první (noteeth) . I když v tom sám nemam ještě komplet jasno, mícháš jablka a hrušky (a možná i třešně :) ) ... tady se řešily rozsahy "dávky paliva"(/"1.kanál/blok, chceš-li taky "vstřikované množství", asi nesprávně nazývaný volnoběžnou dávkou - už jsem to s tou bohatostí snad pochopil, i když jsou tu i některý matoucí názory...) a volnoběžný otáčky (2.kanál/blok) ...
Abych ti nekřivdil, startovací dávka se tu taky zmínila (5.kanál), ale ta bude mít asi opět vlastní rozsah, dost pravděpodobně bude aspoň trochu závislá i na "defaultním nastavení šoupátka" (tj. 1.kanál/blok - ale možná vůbec nebo aspoň ne tolik závislá jako na údaji o teplotě chlad.kapaliny... :D ) a je dost možný, že i úměra bude stejná jako u prvního kanálu (tj. nižší číslo=vyšší dávka) (noteeth)


Nebylo by od věci udělat takovej seznámek kanálů i s rozsahama/ekvivalentama skut. hodnot (/změn, ap. pro lepší představu, aspoň orientačně) jako jsem načal v prvním příspěvku, kdyžtak bych ho upravil, aby se debata zbytečně neopakovala bez jasnýho vysvětlení (a příp. se mohla posunout dál ;) ... )

PS: Ale to oživení/projetí tohohle tématu mě trošku "trklo", že "neklidnost" chodu na volnoběh ten první kanál asi neovlivňuje tolik jako tu bohatost směsi v celym spektru, tj. až bude chvilka, zkusim to nastavit na nejchudší směs (max. hodnotu), protože v souv. s diodou místo váhy by to vlastně mohlo kompenzovat kouřivost (a teoreticky to lehce oživit ve vyšších ot., když už je směs bohatá dost protože by se tim zároveň mohly zvýšit otáčky, při kterejch šoupátko dosáhne svýho maxima - nebo se pletu a "maximum" se posouvá spolu s nastavenou/"výchozí" hodnotou vstřik.množství? (hm) ) ... no každopádně to vyzkoušim a když bude čas i naloguju ...
pašíkombi AFN B597
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

No úplný guláš, takže kanál 1 - vstřikované množství, kanál 2 - volnoběžné otáčky a kanál 5 - startovací dávka

No a já chci docílit aby mi dvouhmota při studeném rozjezdu neškubala. Tak co mám vlastně štelovat????? Vstřikované množství kanál 1 snad ne?
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

besoun píše:No úplný guláš, takže kanál 1 - vstřikované množství, kanál 2 - volnoběžné otáčky a kanál 5 - startovací dávka

No a já chci docílit aby mi dvouhmota při studeném rozjezdu neškubala. Tak co mám vlastně štelovat????? Vstřikované množství kanál 1 snad ne?
Dnes ráno bylo 4 stupně , ideální na vyzkoušení. Včera jsem kanál 1 upravil na hodnotu 32720 a dnešní raní rozjezd byl bez cukání spojky. Pár dnů zpět jsem hodnotu dal na 32750 ale myslím,že to nebylo ideální. Protože včera po startu to trošku poškubalo ale jak se to malinko zahřeje tak to funguje bez problému. Ale jak říkám dnes rozjezd na hodnotu 32720 a ok. Tak uvidím jak to bude fungovat. Šlo mi o to dozvědet se když tu hodnotu originál 32768 snižuji jestli se opravdu snižuje a naopak. Protože furt tu jsou dohady.
Hodnotu vstřikovaného množství jsem snížíl nebo zvýšil?????


Cituji s diskuze - ''když snížíš pětimístné číslo , bude směs chudší . Dávka na Vagu se sice zvedne, ale ma to opačny efekt. ''
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

To sis asi zrovna vybral jeden z těch matoucích příspěvků, myslim, že arlie a eclipsse v tom maj (měli) ještě větší bordel než já ... ta hodnota by imho neměla bejt žádná "kompenzace", ale skutečná ("továrně odměřenej ekvivalent") dávka paliva odpovídající konkr. hodnotě napětí regulačního šoupátka (ta se může od skutečnosti lišit víc, pokud někdo hrabal na čerpadlo, jak psal např. prka ) ... takže z toho logicky vyplývá víc mg=bohatší směs ...
Každopádně dvouhmotu tim moc neovlivníš (já se taky snažil tim řešit mj. plynulost chodu klíňáku, kterou to sice taky trochu ovlivňovalo - víc samotný otáčky než bohatost, i když bohatší směs ten projev "tuní do hloubek", zatimco chudší zas do "ostřejšího chodu" - ale "řešení problému" to neni ani v jednom z případů...), co se dvouhmoty týče, je možný na ní bejt šetrnější (a na chvíli jí "brát hrobníkovi z lopaty") o něco vyššíma otáčkama (při rozjezdu) na úkor obložení (větší prokluz), což je imho lepší korigovat plyn.pedálem než nastavením ve vagu (pokud je vše ok /bohatost směsi "tak akorát") ...
pašíkombi AFN B597
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

FandaTDI píše:To sis asi zrovna vybral jeden z těch matoucích příspěvků, myslim, že arlie a eclipsse v tom maj (měli) ještě větší bordel než já ... ta hodnota by imho neměla bejt žádná "kompenzace", ale skutečná ("továrně odměřenej ekvivalent") dávka paliva odpovídající konkr. hodnotě napětí regulačního šoupátka (ta se může od skutečnosti lišit víc, pokud někdo hrabal na čerpadlo, jak psal např. prka ) ... takže z toho logicky vyplývá víc mg=bohatší směs ...
Každopádně dvouhmotu tim moc neovlivníš (já se taky snažil tim řešit mj. plynulost chodu klíňáku, kterou to sice taky trochu ovlivňovalo - víc samotný otáčky než bohatost, i když bohatší směs ten projev "tuní do hloubek", zatimco chudší zas do "ostřejšího chodu" - ale "řešení problému" to neni ani v jednom z případů...), co se dvouhmoty týče, je možný na ní bejt šetrnější (a na chvíli jí "brát hrobníkovi z lopaty") o něco vyššíma otáčkama (při rozjezdu) na úkor obložení (větší prokluz), což je imho lepší korigovat plyn.pedálem než nastavením ve vagu (pokud je vše ok /bohatost směsi "tak akorát") ...

Tak co se stalo,že už neškubala ta spojka při těchto hodnotách???? asi se něco stalo, když to neudělalo ne? Podotýkám nikdo se nikdy v čerpadle nehrabal je od výroby. Podle toho co píšeš víc mg=bohatší směs, takže když číslo snižuji tak dávku zvyšuji. ANO?
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Chlapi, přečtěte si ještě několikrát a pořádně ten můj dlouhý článek v tématu a bude vám jasno, že:
Změníte-li "voln. dávku" například z 5 mg/H na 4.2 mg/H tím, že fabrické "adaptační číslo" 32 768 zvýšíte například na 32 775, dojde k obohacení směsi v celém rozsahu otáček. Změníte-li voln. dávku z 5mg na 5.8 mg, tak jste směs ochudili v celém rozsahu ot. /adaptační číslo byste museli snižovat/.
Pokud pozměníte voln. dávku z fabrického nastavení mechanicky /posunutím vršku čerpadla - N146/, zůstane adaptační číslo stále stejné jako od výrobce /32 768/.
Změnou voln. dávky v kanálu 1. nebo změnou voln. otáček v kanálu 2. lze do určité míry odstranit problém dvouhmoty /v počátku/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

počkej, teď si ale protiřečíš ... (crazy) ... v tom dlouhym příspěvku popisuješ "příkladně" hlavně sahání na čerpadlo a zároveň:
Se zvyšujícími se otáčkami vstřikuje čerpadlo množství dle datového pole a korekcí vypočítaných ŘJ, ale vždy více o již uvedenou korekci.
I kdyby to byla hodnota korekce (ač mam za to, že to je spíš celkový množství pro jeden válec za cyklus), tak je blbost, aby menší množství paliva [mg/cyklus] znamenalo bohatší směs(a naopak), ne? :?
A zase to nazýváš volnoběžnou dávkou spolu s poukázáním na vliv v celym spektru (crazy)
K tý dvouhmotě jsem se vyjádřil, pokud je to při rozjezdu, řešil bych to spíš nožně a pokud už klepe vlastní vahou i na volnoběh (kterej je jinak parametrově v pořádku a zároveň nejsou v pr... silentbloky motoru/převodovky), tak už jí moc život neprodloužíš ani maximálníma možnejma volnoběžnejma otáčkama ani bohatostí směsi, která mj. u dieselů neovlivňuje chod tolik jako správnej rozptyl nafty (ukapávající vstřik ti ztraktorovatí motor víc než celý spektrum adaptace vstřik.množství - čimž neřikam, že mu větší dávka nepomůže k lepšímu rozstřiku a následný vyšší teploty k částečnýmu "vypálení", ale řešení problému to taky neni - zbytečně se tim zvýší spotřeba a buď i kouřivost nebo motor pak často "leniví"/zanášej se spalinový cesty... ) ...

edit: a to nemluvim o tom, že moderní diesely (převážně "oturbený") maj celej tenhle adaptační rozah "nad" stechiometrickym poměrem spalování (tj. takzvaná "chudá směs" díky využívání velký komprese), takže by u správně fungujícího nenachipovanýho dieselu vlastně neměla ani nastat situace, kdy je směs bohatá (ve smyslu lambda<1) ... (to nastává až při "přidušení" jako např. u starejch motorů s mechanicky nastavovanym množstvím paliva, který se při prudším sešlápnutí plynu/větším zatížení motoru rozběhly se značnym zpožděnim za doprovodu mohutnýho oblaku kouře/sazí ...
pašíkombi AFN B597
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

No rozjezd na hodnotu 32720 byl v poho ale odpolední jízda byla celkem líná , připadalo mi to tupé. Tak jsem hodnotu dal na 32778 a ráno uvidíme jestli zacuká nebo ne. Mě v životě nenapadlo , že budu řešit takové p...čoviny u octavie. Kdybych to věděl tak ji ani nekoupím a nemluvím jen o tomhle celkově to stojí za prd a nejen u mě. První dvouhmota začala cukat při 24tkm myslím a druhá při 30tkm . Po rozebrání nikdy nebylo nic poznat. Tak jsem myslel,že úprava hodnot něco pořeší.
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

tak dej schválně vědět, jestli to bude ještě línější nebo ne (já mam v plánu porovnat i příslušný bloky jako např. to napětí šoupátka ideálně v celym/používanym spektru, ale zatim jsem se nedostal ani k "súrnějším" věcem na tomhle autě ...)... Ten nájezd na spojku neni normální - to i známej, kterej neumí řadit, dost to podtáčí a třeba "meziplyn" by pro něj byla asi vyšší dívčí, najel s 01 kombi (často i dost naloženou) už o dost víc (určitě víc jak těch cca 50tkm) u auta kupovanýho v podstatě "naslepo"/bez jakýkoliv důkladnější prohlídky z bazaru (taky po bouračce, jak se následně zjistilo) a i když už je dvouhmota zjevně taky před smrtí, pořád to dává ... a o mym autě nemluvě, tam se na spojku ani setrvák nesahalo taky od koupi (přes 150tkm muj nájezd), nedivil bych se, kdyby to bylo ještě původní a to to má teď na tachu asi 320tkm, přičemž jsem to kupoval jako 10 let starý s "tachometrovejma" 155tkm (rofl)

edit: to sem musim dát - takhle se s tim jezdí:
josef10 píše:cca 650 000 km a porad drzi O1 - 1.9 TDI
(rofl) (rofl) (rofl)
pašíkombi AFN B597
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

Normální to není,originál spojka najela 100tkm. Přítlačák byl popraskaný. Možná jsem to měl řešit jednohmotou. Dál jsem sachse a po 24tkm to začalo při studeném rozjezdu cukat po zahřátí klid. Po vytažení nic nejevilo vadu spojka jak nová. Šla do reklamace a uznali. Pak druhá a ta po 30tkm taky začala dělat to samé. No nejeblo by tě??? Vytahl jsem ji a zas žádné vady nic prostě jak nová ale studená zacuká. Co sednu do octavie jiné tak nic všechny v poho za studena. A řešit to zas novou spojkou se mi nechce. Dám jednohmotu a stane se to samé nebo začne rachotit převodovka a auto půjde do háje. Ráno uvidím a dám echo.
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

ranní rozjezd bez cukání tak uvidíme co to bude dělat dál :D :D
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

FandaTDI píše:počkej, teď si ale protiřečíš ... (crazy) ... v tom dlouhym příspěvku popisuješ "příkladně" hlavně sahání na čerpadlo a zároveň:
Se zvyšujícími se otáčkami vstřikuje čerpadlo množství dle datového pole a korekcí vypočítaných ŘJ, ale vždy více o již uvedenou korekci.
I kdyby to byla hodnota korekce (ač mam za to, že to je spíš celkový množství pro jeden válec za cyklus), tak je blbost, aby menší množství paliva [mg/cyklus] znamenalo bohatší směs(a naopak), ne? :?
A zase to nazýváš volnoběžnou dávkou spolu s poukázáním na vliv v celym spektru (crazy)
K tý dvouhmotě jsem se vyjádřil, pokud je to při rozjezdu, řešil bych to spíš nožně a pokud už klepe vlastní vahou i na volnoběh (kterej je jinak parametrově v pořádku a zároveň nejsou v pr... silentbloky motoru/převodovky), tak už jí moc život neprodloužíš ani maximálníma možnejma volnoběžnejma otáčkama ani bohatostí směsi, která mj. u dieselů neovlivňuje chod tolik jako správnej rozptyl nafty (ukapávající vstřik ti ztraktorovatí motor víc než celý spektrum adaptace vstřik.množství - čimž neřikam, že mu větší dávka nepomůže k lepšímu rozstřiku a následný vyšší teploty k částečnýmu "vypálení", ale řešení problému to taky neni - zbytečně se tim zvýší spotřeba a buď i kouřivost nebo motor pak často "leniví"/zanášej se spalinový cesty... ) ...

edit: a to nemluvim o tom, že moderní diesely (převážně "oturbený") maj celej tenhle adaptační rozah "nad" stechiometrickym poměrem spalování (tj. takzvaná "chudá směs" díky využívání velký komprese), takže by u správně fungujícího nenachipovanýho dieselu vlastně neměla ani nastat situace, kdy je směs bohatá (ve smyslu lambda<1) ... (to nastává až při "přidušení" jako např. u starejch motorů s mechanicky nastavovanym množstvím paliva, který se při prudším sešlápnutí plynu/větším zatížení motoru rozběhly se značnym zpožděnim za doprovodu mohutnýho oblaku kouře/sazí ...
Nehodlám tady polemizovat o nějakých teoriích. Buď si pořádně nastuduj konstrukci vstřikovacího čerpadla Bosch VP 37 a v praxi si pak můžeš i vyzkoušet vlivy na chod motoru při změně "volnoběžné dávky" /pro Tebe- množství vstřikovaného paliva na volnoběhu/, nebo vezmi jako fakt to, že:
Změníš-li "voln. dávku"/vstřikované množství paliva na volnoběhu/ z 5mg/H na 4.2mg/H, směs bude v celém rozsahu ot. obohacena o 0.8mg/H a naopak.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“