http://auto.idnes.cz/kvalita-nafty-se-z ... tomoto_fdv
http://www.denik.cz/ekonomika/inspekce- ... 20503.html
Nakonec v petraku bude min siry nez v nafte u pumpy...
EDIT: Jeste jeden clanek..
http://auto.idnes.cz/kvalita-nafty-se-z ... tomoto_fdv
Českou obchodní inspekcí na Šumpersku byl limit síry dokonce překročen téměř 40krát. Síra v naftě ale obecně motoru nevadí. Problémem je pančované palivo, které vadí také úřadům, kvůli krácení daní...
A přidává pro srovnání příklad: "Guma v pneumatice má dnes do cca 3 % síry, což je 30 000 mg/kg. Spálením jediné pětikilové pneumatiky poškodím životní prostředí sírou stejně, jako spálením 450 litrů té 'závadné' nafty…"
Síra maže
Množství síry podle odborníků rozhodně nemůže mít na provoz vozidla vážnější dopad.
"Ukázalo se, že hluboce rafinovaný produkt ztrácí svou přirozenou mazací schopnost," popisuje Technický týdeník. A snížení mazivosti nafty může způsobovat problémy u vstřikovacích čerpadel vznětových motorů.
Síra totiž dokonce naopak zvyšuje mazivost nafty, i když už to není třeba. Mazivost dnes u kvalitní nafty není problém. "U dnešní nafty je nízký obsah sirných látek z pohledu mazivosti kompenzovaný povinně přidávanou biosložkou, která dobře maže," říká Daniel Maxa. "Mazivost se dá také 'dohnat' aditivy," dodává.
"Vzhledem k současnému extrémně nízkému limitu obsahu síry lze palivo z hlediska tohoto parametru znehodnotit celou škálou jiných produktů. Třeba leteckým petrolej má dnes limit 3 000 mg/kg,"
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
