carlosdm píše:Forest proč je LPG do benzínu blbost?
Kolik argumentů chceš?
Aktuálně provozujeme 2 auta na LPG a shodujeme se, že příště už neee.
Obě auta na LPG najezdí ročně dohomady cca 50tis. km - LPG jsme brali jako alternativu nafty ať nemusíme řešit emise a taky jsme doufali že údržba bude jednodušší.
Někde jsem to tu možná psal, takže to shrnu:
1) Dojezd
- když už máš LPG chceš jezdit na LPG, ale když jezdíš denně 80-120km a dojezd máš 300km (u Thesise umím dojezd snížit i na 200km), tak tankuješ jak osel, stále dokola
2) Servis
- na Opelu musím každých cca 20tis. km čistit reduktor, protože zatuhne elektromagnetický ventil (zalepí se) a LPG se nezapne, nebo to po přepnutí nechce jet
- každých cca 20-30 tis vyčistit vstřikovače - tlačím přes ně líh, protože začnou vynechávat válce, po přepnutí to chvilku jede ne méně válců
- povinně musíš na revize
Obecně, pokud si nějaké věci nepořešíš sám, tak na servisu budeš docela často, když to neudělají na počkání tak je to otrava.
Když navíc jezdíš na servis třeba 50km tak je to peklo. To tak 3x do roka musíš dvěma lidem přeorganizovat den aby se tam auto dovezlo a odvezlo.
3) Motor, jednotka, diagnostika
- když LPG nefunguje správně, tak to může zblbnout jednotku motoru, na diag v datech pak vidíš úplné blbosti a nepomůže Ti jen přepnutí, protože jednotka je zmatená
- některé problémy se hledají obtížně
- LPG montážník ti napoprvé vždy řekne, že plynem to URČITĚ ale určitě není, takže tam jedeš třeba 2x protože napoprvé to nepřizná
- u Opela jsem musel měnit hlavu motoru po 65k na LPG, souvislost nedovedu posoudit, možná by se to posralo tak jako tak... kdo ví...
- po výměně komponent které se starají o složení směsi bys měl zajet na seřízení (váha, lambda, velmi odlišné svíčky, kdo ví co ještě )
4) Ostatní
- u Thesise mám motor řízený 4 lambdami, protože to je V-čko, ale po 2 letech provozu jsem zjistil že plynař řídí jednotku LPG jen podle dvou Lambda sond (čte hodnoty jen z jedné řady válců). Mám v plánu si koupit LPG diagnostiku a instalaci si předělat.
- zatímco u Thesise po naplnění nádrže něco cvakne a přestane to tankovat, tak u Opela to hrčí a tankuje to dál - podle čerpadlářů prý přidřený ventil který má přívod zavřít při 80% naplnění...
- LPG komponenty umístěny v rozporu se zdravým rozumem - vždy když nalévám do Opela olej tak mi zavazí hadice LPG.
- jednou za čas mírný únik chladící kapaliny a nutnost dotáhnout hadice
- jednou mě vyhodili s STK že na LPG není originální hadice
U normálního běžného auta je návratnost sporná.
Příklad: Když vezmu že třeba 1,6 TDi jede za 5 litrů, ale Opel si vezme 9 litrů LPG, tak cenou paliva vyjde skoro na stejno. Startovat musíš stejně na benzín, tak ono se to srovná. U LPG musíš zaplatit 20 litrů za montáž a dál platíš servis a revize.
Pak se můžeme ještě bavit o zatížení zadní nápravy, zalepování benzínových vstřikovačů a kdo ví co ještě.
Třeba mám jen strašnou smůlu na všechno kolem LPG, ale fakt už ne a to jsem byl velký optimista ze začátku.