Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5107
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

%Furt je tady řeč jen o úklidu, o ničem jiným.
A nejde o to, jestli chci, ale vždycky by každýmu mělo jít o to, PROČ to chci = teda zdůvodnit to.

Už jsem to psal,učivo základní školy. Ale tam jsi asi nechodil,když nechápeš ani argumenty FORESTa.
Osobně to mám z důvodu co největšího přísunu kyslíku do motoru. Nemusím tu vysvětlovat,k čemu je to dobré.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Forest píše: Co se zmeny parametru tyce, neverim, ze s funkcnim EGR ventilem by to disponovalo lepsim krouticim momentem (cerstva nafta, nizsi teplota nasavaneho kvalitnejsi vzduchu s vetsim obsahem okyslicovadla, tedy kysliku ve spalovacim prostoru musi mit logicky pozitivni dopad), vliv na spotrebu si dovolim nekomentovat a rad si vyslechnu na to tema nejake uvahy, domnenky a nejlepe zkusenosti.
Při požadavku na větší než střední výkon nemám problém souhlasit, vždyť v tomto režimu u tý rotačky požadavek na otevření EGRu ze strany ECU ani v serii není, jak zde mnozí píšou. Mně by zajímalo právě to nižší a nízké zatížení, tedy režim v kterým se po většinu času v dnešním přecpaným provozu motor vyskytuje. Skutečně tam je EGR Off také výhodou, či nikoli?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Lokotka: podle me je uplne jedno v jakem rezimu to je - spaliny zpet do sani nemohou mit z meho subjektivniho pohledu jakykoli kladny dopad na funkci motoru ani spotreby.

... nemohu si pomoci, ale pripada mi, ze se domnivas, ze kdyz to recirkuluje neuplne prohorenou naftu tak ze se diky tomu spotreba snizi ale obavam se, ze tim to zvysuje teplotu v sani tak to nemuze mit jiny kladny efekt vyjma emisi ... ale to je pouze teorie na zaklade logicke uvahy, realitu by zde mel napsat nekdo dostatecne v tomto smeru zkuseny a vzdelany v oboru.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

A někdo takový zde je? Jsem zatím pouhým plebejcem mezi zdejšími patricii a víceméně podle způsobu vyjadřování a ochoty poradit se si dělám pouze základní prehled.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

No, Richard z DP by urcite vedel ale sance, ze bude reagovat bude miziva. Mozna bych zkusil Mirulaka, ten by mohl vedet a studovany v oboru je Tomas Klein.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Když to vezmeme z pohledu na motor jako na zařízení pro změnu energie z paliva na teplo, tak v režimu volnoběhu a částečného zatížení je lepší nasávat teplejší "plyn". Protože ledový vzduch potřebuje podle mě víc nafty na to aby shořel než teplá směs vzduchu se spalinami. Rozdíl asi nula nula nic ale určitě i to že motor nemusí vyfukovat plyny přes turbo a výfuk ven a nasávat přes filtr ale rovnou si to napere krátkou trubkou do sání je taky energie k dobru. Ale to je jen moje teorie... :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Forest píše:No, Richard z DP by urcite vedel ale sance, ze bude reagovat bude miziva. Mozna bych zkusil Mirulaka, ten by mohl vedet a studovany v oboru je Tomas Klein.
Děkuju.
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

MirekX píše:Když to vezmeme z pohledu na motor jako na zařízení pro změnu energie z paliva na teplo, tak v režimu volnoběhu a částečného zatížení je lepší nasávat teplejší "plyn". Protože ledový vzduch potřebuje podle mě víc nafty na to aby shořel než teplá směs vzduchu se spalinami. Rozdíl asi nula nula nic ale určitě i to že motor nemusí vyfukovat plyny přes turbo a výfuk ven a nasávat přes filtr ale rovnou si to napere krátkou trubkou do sání je taky energie k dobru. Ale to je jen moje teorie... :)
Jo, tohle zní velmi rozumně. Vono tý energie v těch pár mg nafty v těchto režimech nebude asi ani tolik, aby se to shořením pouze se studeným vzduchem ohřálo alespoň na takovou teplotu, jako když je to namichaný se spalinama. Teoreticky to pak vytvoří nižší tlak na píst a motor má v tomto režimu nižší účinnost. A kyslíku je v nafťáku vždycky přebytek, aby mohlo shořet všechno vstříknutý palivo. Teda pokud ten SW někdo nedomrší.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5107
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Si ten EGR odpoj alespoň hadičkou a pojezdi. Pak napiš,jak ti to jezdilo. A uvidíš,že ty kraviny tady pátý přes devátý co píšeš, nejsou pravda zcela.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Lokotka píše: Děkuju.
V pozdenich hodinach jsem se omezil pouze na CR takze jsem zapomnel na Brana, ten bude vedet urcite.


K tomu, co pise MirekX: ano, dava to smysl ale povazuji za nezbytne determinovat vahu techto argumentu. Z meho subjektivniho pohledu, v pripade, ze by se jednalo o ustaleny rezim, davalo by to smysl. Nicmene, v moment, kdy by se jednalo o prechodove rezimy (prerazeni, zrychleni), pak motoru jde o to, aby turbodmychadlo dosahlo co nejdrive ridici jednotkou pozadovany tlak.

No a turbodmychadlo potrebuje ke sve funkci termokinetickou energii ... v pripade, ze dojde k otevreni prostoru pred turbodmychadlem, dojde zajiste k poklesu nejen termalni energie, kterou ma moznost turbodmychadlo spotrebovat ale soucasne i k naruseni kineticke energie (chapejme pulzu z jednotlivych kanalu od vyfukovych ventilu) tudiz turbodmychadlo nema sanci tak rychle dosahnout pozadovany turbotlak.

No a logicky, doba, kdy se motor pohybuje v rezimu "prebytku paliva" z duvodu pozadavku na roztoceni turbodmychadla se diky tomuto zasahu prodluzuje.

Jinymi slovy, na zaklade teto teorie (a nebranim se tomu, kdyz mi ji nekdo vyvrati, nebot se jedna se stale o diskuzi na teoreticke urovni) by mela byt spotreba vyssi a funkce motoru omezenejsi nezli v pripade "EGR off".
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

podla mna zjednodusene povedané to má význam iba pri studenom motore
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

To Forest:
konečně někdo, kdo uvažuje a nejen bezduše prosazuje a obhajuje "jediný správný řešení"!

Ale...

Určitě tam bude malinko delší prodleva od požadavku na výkon (plynový pedál) a uzavření EGRu - setiny sekundy???
Určitě bude záležet i na velikosti toho požadavku na výkon a časový změně toho požadavku (průběh sešlápnutí toho akcerelátoru), tedy jestli na to lidově "dupnu" a jestli to bude rovnou "kickdown", nebo budu sešlapávat plynule (pomalu x rychleji) a kde ten svůj kotník zastavím (hodnota toho požadovanýho výkonu).
Zjednodušeně se to dá nazvat taky tak, jak konkrétně své ECU dá řidič na vědomí, co po ní vlastně chce.
No a ta, jak je logické a opět mnohde vysvětlováno, tak EGR buď jen pomalu přivírá (přidávám plyn postupně a přechodový stav mě v tu chvíli nezajímá), nebo současně s počátkem vstřiku vyššího množství paliva ten EGR okamžitě zavře (dupnutí na plyn).

Já furt spíš podezírám výrobce, že i v sérii je právě díky omezování "díry" vstřikováno vyšší množství paliva, než je nutné k dopřednému pohybu vozidla právě kvůli tomu, aby se otáčky turba výrazně nezpomalovaly.
Podezření ale není důkaz a znalost. Třeba důkaz a znalost bude mít někdo z místních, kéž by.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5107
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Odpoj ho a pojezdi a pak dej vědět pocity. Máš jen teoretický názory.Vyzkoušej v praxi.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Člověče, jakej jinej pocit zažiješ mezi EGR On a Off v případě, že pojedeš obě jízdy 90km/hod. na tempomat? To mně teda řekni.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5107
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Vyzkoušel jsi? Pak piš.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“