Stránka 5 z 124
Napsal: 05 úno 2010, 21:42
od bjs
oldaf píše:Ano, konečně jsme se tak nějak dohodly a teď z toho začíná bejt zase guláš. Td a TDS nikdy přímej vstřik nebylo. Tahle debata vznikla o tom jestli je možné z M51 TD udělat TDS, odpověď je ANO. A TDS je to i v případě že jsem si tam nabastlil mechanické čerpadlo, to na konstrukci motoru nic nezměnilo, změnila se jen příprava paliva. Motor 525D typM57 je úplně něco jiného nemá schodný snad ani jeden díl s motorem TD aTDS typ M51, podstatný rozdíl je v tom že má dvě vačky a přímý vstřik. Ale to už je zas někde jinde než tam o čem byl první dotaz.
První motor byl 2,4TD typ M21 a byl s mechanikou v E28 od 2/1982 do 12/1987.
2,4TD typ M21 byl v E30 s elektrickým čerpadlem od 2/1987 do5/1993
2,4TD typ M21 byl v E34 s elektrickým čerpadlem od 7/1987 do 8/1991
Pak se zacal montovat motor typ M51 s elektrickým čerpadlem a to jak TDS tak TD a to do :
E36 od 1/1991 do 5/1991
E34 od 2/1990 do 5/1996
E34 od 4/1995 do3/2000
E38 od 7/1995 do 2/2000
Motory M21 a M51 jsou od sebe rozdílné, nemají žádné stejné díly. Stejné jsou jen motory M51 TD s TDS.
Motor M57 označovaný v autě 525D je zas úplně něco jiného. Dával se do E39 od 6/1991 do 12/2003 a určitě se nedá nazývat jako motor Tds, a je hodně špatný když si někdo ze značkového servisu Bmw tyhle motory plete s TDS.
Presne ako pišeš, akurát tam máš preklep e34 od 4/95 má byť e39, e30 s M21 sa vyrábala do 12/90 a m21 s m51 majú zopár zameniteľných dielov, napr. čerpadlo ( 2 výrobcovia a asi štyry typy), vstreky, riad. vstrek, viskospojka, vnútro turba - hriadeľ, komplet sacia turbína... ale konštrukcia motora je ozaj celkom iná.
A s tými servisákmi y BMW by som ti vedel rozprávať. Hlavne v Košiciach. Dodrbkali mi motor na ultimum a pritom bola len zlomená hadička od sania ku snímaču tlaku vzduchu. Už mi šli meniť komplet vstreky, čerpadlo, turbo. Materiál tak na 4000€ a pritom to bola práca na 3 minútky. Takí sú tam odborníci. Česť výnimkám.
Napsal: 05 úno 2010, 21:45
od bjs
CYRIL píše:TD a TDs jsou ze staré školy jsou to předkomurky.Je li elektronické čerpadalo lze nahrát jinej sowtfer.TDS nikdy neměl přímej vstřik.Ale spousta lidí si plete motory 525TDs a 525D.
A niekto si pletie 2,4 td M21 s 2,5td M51, však?
Napsal: 05 úno 2010, 22:13
od bjs
oldaf píše:juni7676 píše:oldaf píše:
Motor 2,5td se vyrábí od začátku roku 1991

zdravim ja jenom to co znam a co se tyka toho roku to nevim je to mozny ale dostal jsem se na nejakou stranku ohledne E 34 a tam nemci maji tabulky a pisou ze do E34 az od 1993 ale na stranku jsi ted nevzpomenu ja mam totiz 525 TD tak o tom shanim co nejvic kdyby jsi vedel nejaky stranky tak budu rad za radu mej se a diky
Tady máš info o dílech na všechny BMW .
http://www.realoem.com/bmw/select.do A máš pravdu , motor 2,5td byl v e34 až od 12/1992. V E36 byl už dřív.
Alebo tu máš online cenník bmw:
http://bmwfans.info/parts/catalog/
Vyber si auto, aké chceš.
Napsal: 24 říj 2010, 17:36
od Little player
Tuto temu by bolo nejak konstruktivne uzavriet. Ak chcem prestavat 325TD na TDS, tak v prvom rade zastavat IC + potrebne vedenia vzduchu. V druhom rade osetrit to elektronicky. Pytam sa ci treba zohnat riadiacku z TDS, alebo sa da upravit soft v tej starej.
Napsal: 26 říj 2010, 19:30
od Little player
??
Napsal: 26 říj 2010, 19:41
od oldaf
Little player píše:Tuto temu by bolo nejak konstruktivne uzavriet. Ak chcem prestavat 325TD na TDS, tak v prvom rade zastavat IC + potrebne vedenia vzduchu. V druhom rade osetrit to elektronicky. Pytam sa ci treba zohnat riadiacku z TDS, alebo sa da upravit soft v tej starej.
řídící jednotka se dá přeprogramovat, ale levněji vyjde koupit řídící jednotku z TDS
Napsal: 27 říj 2010, 17:37
od Little player
ale ak by som chcel cipnut tds-ovu, tak sa programovaniu nevyhnem

Inac ako je to s riadiackami, nebolo tam viac druhov? Viem ze boli motory aj s vahou vzduchu aj bez. Budu tam sediet piny? A este boli aj bez imobilizeru aj s nim. No a posledna otazka..niekto spominal ze tds vraj mala nejake ine turbo, pripadne da sa nastavovat na tomto motore tlak turba?
Napsal: 02 lis 2010, 18:15
od Little player
Napsal: 09 lis 2010, 21:23
od Little player
???
Napsal: 10 lis 2010, 06:41
od vonderka
Little player píše:ale ak by som chcel cipnut tds-ovu, tak sa programovaniu nevyhnem

Inac ako je to s riadiackami, nebolo tam viac druhov? Viem ze boli motory aj s vahou vzduchu aj bez. Budu tam sediet piny? A este boli aj bez imobilizeru aj s nim. No a posledna otazka..niekto spominal ze tds vraj mala nejake ine turbo, pripadne da sa nastavovat na tomto motore tlak turba?
no řj nejsou stejný na imb nezaleží(nejsem si jist) a td turbo tlačí menší tlak ale mělo by to jít poštelovat na westgate
Napsal: 10 lis 2010, 10:16
od viktorddd
hej tlak sa dá pekne poštelovať, na spodku sania ako ide hadička do snímača tlaku zapojíš manometer cez Tčko a môžeš pekne nastavovať tlak štelovaním wastegate
Napsal: 10 lis 2010, 20:41
od vonderka
viktorddd píše:hej tlak sa dá pekne poštelovať, na spodku sania ako ide hadička do snímača tlaku zapojíš manometer cez Tčko a môžeš pekne nastavovať tlak štelovaním wastegate
¨¨
no jo ale kde sehnat ten spavnej manometr
Napsal: 11 lis 2010, 10:50
od batoo
Staci ten na pneusky, prdnes na nej hadicku ten je snad do 3 nebo kolika.
Napsal: 11 lis 2010, 18:32
od vonderka
batoo píše:Staci ten na pneusky, prdnes na nej hadicku ten je snad do 3 nebo kolika.
no já mám bohužel do 10barů a ten není přehlednej
Napsal: 13 lis 2010, 20:24
od Little player
oki, takze len ked premapujem staru riadiacku a davat staru z tds je zbytocne. No a ten westgate najdem kde? To je niekde na turbe nejaka skrutka?