Stránka 5 z 11
Napsal: 03 čer 2011, 16:54
od Forest
Thomy píše:Mluvíme tedy o PB nebo samotném propanu?

Zatimco vsichni ostatni tu mluvi o propanu, Jan Rathouz zjevne o propan-butanu
Jen bych si mu dovolil doporucit, aby se v tomto pohyboval jen po teoreticke strance, protoze pokud si planuje uzivat LPG v dieselu, je otazne, co muze ocekavat.
Napsal: 03 čer 2011, 18:30
od bobG3
Písty nezvoní, jakmile se dá víc plynu, a směs je kolem stechiometrického poměru, může se zapalovat kompresí, nastane detonační spalování, ale senzor klepání, který by snížil předstih není, takže to zvoní. Přidávat plyn- o jakém zefektivnění to mluvíte? Zvýší se teplota ve spalovacím prostoru u motoru, který s tím nepočítá, a trpí tím. Pravda kdo si hraje nezlobí. Takže ať žíjí Cimrmani, Jára má důstojné pokračovatele

Napsal: 03 čer 2011, 18:51
od nejsem-naivka
Tak každej upravenej motor jde s teplotou nahoru. Jde mu asi o to, aby za pár korun zvedl výkon dostupným způsobem a to lpg určitě je. Možná by to chtělo otáčkovou regulaci, ale tu já u nitra nemám a funguje to taky. Takže výkonu zdar

Napsal: 03 čer 2011, 18:53
od Jan Rathouz
Bavíme se o Propanu,ale jako začátek kvůli zkoušce chci zkusit PB z 2.5 kg flašky na vařič.
Osobně si myslím,že v tom o tolik rozdíl nebude.Akorát PB a LPG zasírá ventily.
Na druhou stranu,když to není primární pohon,tak by mi to ani tak nevadilo..
Jde mi o to to zkusit a zda mě to bude dál výkonově zajímat,tak bych šel do Propanu,ale otázku kam z lahví nemám pořád vyřešenou,tak proto ta zkouška z PB.
Osobně by se mě líbilo nádrž na LPG namísto rezervy ,kterou mám pod autem a tankovat u benzínky LPG.
Zas je ale potřeba odzkoušet jaký v tom bude nebo nebude rozdíl.
To je další otázka.
Jak tady někdo psal,že to má zabudované,tak ať se pochlubí jak to používá a součástky a co by na tom vylepšil?
Já to mam promyšleno,že po zapnutí přepínače,by to tam foukalo jak se dostane tlak turba na 0.9bar což mam někde v 2200ot/min a v 2600 nam už 1.5bar
Napsal: 03 čer 2011, 21:41
od oktáf
propanbutan je do vařiče (směs propan + butan)
LPG je čistý propan pro pohon
prosím nemotej to dohromady.
Samozřejmě že to zvonění jsou samozápaly vzniklé při stlačování a ohřevu již nasáté směsi vzduch + propan. Tomu je třeba se vyhnout, takže méně je více

co se týká nádoby na LPG, unese to běžná nádoba práškového hasičáku, má test 30 BAR, stejně jako bomba na plyn.
Takže jde jen o to jak to nejlíp dávkovat.
Zajímavější by bylo vstřikovat metanol, neměly by hrozit detonace ani při nafťáckym kompresním poměru a navíc ochladí nasávaný vzduch

Napsal: 03 čer 2011, 21:55
od MirekX
LPG a propanbutan je jedno a to samý, plní to ze stejný cisterny, jen je na LPG spotřební daň.Poměr propanu a butanu se mění dle roční doby, kvůli teplotě odpařování

Napsal: 03 čer 2011, 22:32
od oktáf
spotřební daní je zatížené to , co je mimo jiné určeno jako palivo, v tom jsem s tebou zajedno ale zkus natankovat do LPG auta propanbutan a projdi regurelně emisema,
Napsal: 03 čer 2011, 22:48
od MirekX
tankuji ho do auta už asi tak 10 let a vždycky jsem prošel a to má origo kat 450 tis km
http://www.plynarna-pb.cz/cerpaci-stanice-lpg-zlin.php
Napsal: 04 čer 2011, 08:20
od kozelpub
oktáf píše:propanbutan je do vařiče (směs propan + butan)
LPG je čistý propan pro pohon
prosím nemotej to dohromady.
Samozřejmě že to zvonění jsou samozápaly vzniklé při stlačování a ohřevu již nasáté směsi vzduch + propan. Tomu je třeba se vyhnout, takže méně je více

co se týká nádoby na LPG, unese to běžná nádoba práškového hasičáku, má test 30 BAR, stejně jako bomba na plyn.
Takže jde jen o to jak to nejlíp dávkovat.
Zajímavější by bylo vstřikovat metanol, neměly by hrozit detonace ani při nafťáckym kompresním poměru a navíc ochladí nasávaný vzduch

daj si vyhladat vstrekovanie vody... myslim ze tu bolo o tom písane... vstrekovanie vody s metanolom do sania

overene funkcne, akurat pozor na mnozstvo aby si ojnice neohol
Napsal: 04 čer 2011, 08:47
od Jan Rathouz
oktáf píše:krásný, jen mi ještě vysvětli proč mi při věsším množství propanu zvoněj písty?
Prosím napiš nám jak to máš udělaný a nějaké foto pro inspiraci,by taky neškodilo.
Na co si dát pozor a co by jsi na tom ještě zlepšil.Jak dlouho a jak často to používáš a cca výkon co to přidá.
Díky za tvé informace
Napsal: 04 čer 2011, 21:14
od oldaf
oktáf píše:propanbutan je do vařiče (směs propan + butan)
LPG je čistý propan pro pohon
prosím nemotej to dohromady.
Samozřejmě že to zvonění jsou samozápaly vzniklé při stlačování a ohřevu již nasáté směsi vzduch + propan. Tomu je třeba se vyhnout, takže méně je více

co se týká nádoby na LPG, unese to běžná nádoba práškového hasičáku, má test 30 BAR, stejně jako bomba na plyn.
Takže jde jen o to jak to nejlíp dávkovat.
Zajímavější by bylo vstřikovat metanol, neměly by hrozit detonace ani při nafťáckym kompresním poměru a navíc ochladí nasávaný vzduch

Nesmysl, LPG je směs propanu a butanu.
Napsal: 04 čer 2011, 22:48
od oktáf
už jsem to psal, vyzkoušel jsem, ale nepoužívám to. Nárúst výkonu je asi jako když přetryskuješ z 66KW na 502ky trysky ale bez kouře.
K tomu LPG: kdykoli jsem zkoušel do origošky lahve na pohon vysokozdvihu přepustit normální pb pro výrobu tepla. Motor běžel jak pumpa na močůvku. podotýkám že v lahvi nebyl žádný humus. vysvětlení od servisáka bylo v tom duchu co jsem psal výš. osobně mi to dává smysl, protože butan se prostě hůř zapaluje a proto to kucká.
Napsal: 05 čer 2011, 08:36
od oldaf
oktáf píše:už jsem to psal, vyzkoušel jsem, ale nepoužívám to. Nárúst výkonu je asi jako když přetryskuješ z 66KW na 502ky trysky ale bez kouře.
K tomu LPG: kdykoli jsem zkoušel do origošky lahve na pohon vysokozdvihu přepustit normální pb pro výrobu tepla. Motor běžel jak pumpa na močůvku. podotýkám že v lahvi nebyl žádný humus. vysvětlení od servisáka bylo v tom duchu co jsem psal výš. osobně mi to dává smysl, protože butan se prostě hůř zapaluje a proto to kucká.
Jasně, ale pro pohon vysokozdvihu se nepoužívá LPG

Napsal: 05 čer 2011, 11:54
od bobG3
LPG = směs propanu a butanu, změnou stanoveného poměru to někteří dodavatelé šidí. Nicméně jen na propan tady nejezdí nic a butan hůř zápalný není, u auta je odpařování vytápěné, Odpařovací teploty a obsah energie jsou na netu.
LPG nezasírá ventily, naopak, olej i motor je čistý. Dělá problémy spalovací teplota, ta je vyšší a tím jsou ventily a sedla více namáhány a snáz se poškodí, je třeba je seřizovat, pokud nejsou samostavy.
Nechápu logiku zvýšení výkonu - pokud mám v dobrém stavu motor, a zajistím chipem nebo tryskami abych využil dostupný kyslík, přidáním plynu nic neřeším, jen si ničím motor, trysky jsou zaky víc tepelně namáhány, písty jsou na tom stejně. Pokud auto za rok prodám a nevykotí se to dřív, budu mít štěstí, pokud přidávám znatelné množství.
Napsal: 05 čer 2011, 12:32
od Jan Rathouz
Je prokázáno,že diesel motor využije 89% paliva co se mu nandá.
Našel jsem to na netu a kor u naších komůrkáčů.
Tady je dokonce stránka kde maj sadu na vstřikování benzínu.A je to vše o tom,aby to dobře prohořelo.
http://translate.google.cz/translate?hl ... rmd%3Divns
Proč by se motor zničil,když se to nebude používat pořád,ale jen dle potřeby.
Taky když přeženeš nitro,tak ti motor i po jednom použití zamává.
Akorát lpg není tak náročné pro použití a tak výkoné.Při vstříknutí zajistí lepší prohoření směsi.
Tady dokonce montují do nákladních aut,tak konec diskuse o zničení motoru.
http://translate.google.cz/translate?hl ... rmd%3Divns
a tady to je taky.Jen u nás je to pořád jak za komunistů.Všechno nové se sem dostáná pomalu.
http://translate.googleusercontent.com/ ... wNN6X_cOPw
Tak deklarovaný výkon je 20% za použití stálého duálního pohonu a celkové náklady se sníží o 20% jen misím ještě najít zda to ofiko montují u nás,ale asi se to k nám za ty roky co to v Austrálii používají nedostalo.
Příde mi to dost zajímavé