MAF OFF za dvě koruny :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

kupte si multimetr klidne za 39kc ale zmerte si pri zaplym klicku ze na tom pinu je opravdu proti karoserii 5V ;)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Celý fór je v tom, že úbytek napětí na PN přechodu (ta dioda) je právě těch cca 0,3V 8)
Kdo tomu nevěří, nechť si změří např. napětí baterie napřímo a pak přes diodu...

... když dáte dvě diody do série... nebo použijete patřičnou Zenerovu diodu... můžete experimentovat k dalším hodnotám (konstantám)

Samozřejmě můžete pracovat i s odporovým napěťovým děličem, nicméně pak již musíte uvažovat i o procházejícím proudu :D
GIV Variant TDi ???kW
vlacek
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Odpovědi: 0
Registrován: 29 dub 2006, 21:27
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od vlacek »

5v tam je,to je zmereny jeste muzem zkusit ty 2 diody :-)
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

vlacek píše:5v tam je,to je zmereny jeste muzem zkusit ty 2 diody :-)
tam zkus pichnout rovnou ledku - na ty mas ubytek cca 2V takze to bude ukazovat ale urcite min jak 700 ;)

to me tak napada mel si urcite tu diodu v propustnym smeru a na spravnej pin (tam kde byl vystup MAF)?
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

Slavkov píše:Celý fór je v tom, že úbytek napětí na PN přechodu (ta dioda) je právě těch cca 0,3V 8)
Kdo tomu nevěří, nechť si změří např. napětí baterie napřímo a pak přes diodu...

... když dáte dvě diody do série... nebo použijete patřičnou Zenerovu diodu... můžete experimentovat k dalším hodnotám (konstantám)

Samozřejmě můžete pracovat i s odporovým napěťovým děličem, nicméně pak již musíte uvažovat i o procházejícím proudu :D
presne tak :)

jako nejlepsi varianta se mi ale stejne jevi jen pripojovat do serie diodu..
Taky muzete zkusit klidne jakoukoliv jinou diodu, rychle diody maji vetsinou mensi ubytek, jaky proudy tam tecou jsem nezkoumal jestli si to nekdo zmeri tak se pak muze kouknout do datasheetu od urcitity diody a vykouknout v grafu kolik pri tom proudu bude ubytek ale podle me staci ta bav maximalne 2 v serii ale to uz bych se bal ze to bude ukazovat malo..
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

stres3d: šikula ;) ... něco podobnýho jsem chtěl po známým elektrikáři, ale zděsil se složitosti elektroniky v Pierburgu (noteeth) a taky toho, že je to celý zalitý ... (takže bych se nedivil, kdyby si i ta váha samotná ještě těch 5V stabilizovala)
napadlo mě "omlazení" "nesmrtelnýho" Pierburgu přidáním několika desetin V k výstupu (aby průběh napěťový křivky zůstal +- stejnej podle skut. průtoku vzduchu) a třeba by to šlo s využitím tvýho řešení - možná by se kvůli ochraně váhy musela dát ještě dioda z 6 na váze na 6 ve vedení před diodu z 1 na 6 a event. počítat s úbytkem napětí u odporu, kterej by se přidal do série k tý diodě z 1 na 6 ... případně by místo odporu mohl bejt i nějakej potenciometr nebo tak něco :idea: - co na to elektrikáři :? ;)
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

Obrázek

treba neco takovyho? :) zkousel jsem a fungovalo akorat sem mirne pozmenil odpory u vystupu aby to melo lepsi prubeh :)

jo a 5V je od RJ referencni tzn. ze by to melo byt za vsech okolnosti - bude to urcite pres stabilizator ;)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

je to vsetko pekne a nechcem vam brat iluzie ale toto nema so serioznymi upravami nic spolocne.
ta vaha je tam na to aby sa podla prietoku vzduchu vstrekovala nafta a ak sa nevstrekuje podla vahy tak to treba kontrolovat inak .
taketo "upravy" mohli byt aktualne tak pred 10 rokmi ked stal chip 500€ a nie dnes....
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

netopier píše:je to vsetko pekne a nechcem vam brat iluzie ale toto nema so serioznymi upravami nic spolocne.
ta vaha je tam na to aby sa podla prietoku vzduchu vstrekovala nafta a ak sa nevstrekuje podla vahy tak to treba kontrolovat inak .
taketo "upravy" mohli byt aktualne tak pred 10 rokmi ked stal chip 500€ a nie dnes....
a tlak vzduchu a teplota snad nestaci od kdy?
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

a odkedy sa palivo vstrekuje podla tlaku? ;)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

stres3d: myslel jsem něco jednoduššího - zhruba takhle:
Obrázek
snad to neni uplná blbost ... to napětí za diodama by se pak mělo sčítat, nebo se pletu? :?
ono už kvůli tý mapě z první strany by to bylo (hlavně v nižších ot.) lepší řešení než samotná dioda (nebo jako v mym případě "zužovací kroužek" ... vypozoroval jsem, že postupem času zase klesla hodnota na volnoběh a v nižších ot. znatelněji než v zátěži ... )
netopier: právě z důvodu kontroly bych tu váhu takhle nevyřadil ... ;) ;)
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 26 úno 2011, 21:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ta vaha sa da vyradit inak , cim eliminujes riziko znizenia vykonu koli casto odchadzajucej vahe , a zarovn nebudes dymit ako komin
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Odpovědi: 0
Registrován: 01 úno 2008, 00:27

Příspěvek od ROBIG »

netopier píše:je to vsetko pekne a nechcem vam brat iluzie ale toto nema so serioznymi upravami nic spolocne.
ta vaha je tam na to aby sa podla prietoku vzduchu vstrekovala nafta a ak sa nevstrekuje podla vahy tak to treba kontrolovat inak .
taketo "upravy" mohli byt aktualne tak pred 10 rokmi ked stal chip 500€ a nie dnes....
Iluze nikomu nebereš ale pokud bude cena SW úpravy 1-2x převyšovat cenu nové originální váhy tak se nediv že si lidi budou hledat jiná funkční řešení která budou stát zlomek ceny úpravy anebo nové váhy tak to prostě je. :D
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ROBIG píše: Iluze nikomu nebereš ale pokud bude cena SW úpravy 1-2x převyšovat cenu nové originální váhy tak se nediv že si lidi budou hledat jiná funkční řešení která budou stát zlomek ceny úpravy anebo nové váhy tak to prostě je. :D
ale s tym ze oklames Rj motora tym "maf off" , viac vykonu neziskas .
chipom mas zaroven zvysenie vykonu aj odstranenie vahy
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Odpovědi: 0
Registrován: 01 úno 2008, 00:27

Příspěvek od ROBIG »

netopier píše:
ROBIG píše: Iluze nikomu nebereš ale pokud bude cena SW úpravy 1-2x převyšovat cenu nové originální váhy tak se nediv že si lidi budou hledat jiná funkční řešení která budou stát zlomek ceny úpravy anebo nové váhy tak to prostě je. :D
ale s tym ze oklames Rj motora tym "maf off" , viac vykonu neziskas .
chipom mas zaroven zvysenie vykonu aj odstranenie vahy
Jasně ale ty kombinuješ dvě úpravy tady se řeší vyřazení váhy.Ne každej chce předci zvedat výkon.
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“