Stránka 5 z 52
Napsal: 25 úno 2011, 01:55
od stres3d
kupte si multimetr klidne za 39kc ale zmerte si pri zaplym klicku ze na tom pinu je opravdu proti karoserii 5V

Napsal: 25 úno 2011, 02:25
od Slavkov
Celý fór je v tom, že úbytek napětí na PN přechodu (ta dioda) je právě těch cca 0,3V

Kdo tomu nevěří, nechť si změří např. napětí baterie napřímo a pak přes diodu...
... když dáte dvě diody do série... nebo použijete patřičnou Zenerovu diodu... můžete experimentovat k dalším hodnotám (konstantám)
Samozřejmě můžete pracovat i s odporovým napěťovým děličem, nicméně pak již musíte uvažovat i o procházejícím proudu

Napsal: 25 úno 2011, 06:01
od vlacek
5v tam je,to je zmereny jeste muzem zkusit ty 2 diody

Napsal: 25 úno 2011, 06:34
od stres3d
vlacek píše:5v tam je,to je zmereny jeste muzem zkusit ty 2 diody

tam zkus pichnout rovnou ledku - na ty mas ubytek cca 2V takze to bude ukazovat ale urcite min jak 700
to me tak napada mel si urcite tu diodu v propustnym smeru a na spravnej pin (tam kde byl vystup MAF)?
Napsal: 25 úno 2011, 06:38
od stres3d
Slavkov píše:Celý fór je v tom, že úbytek napětí na PN přechodu (ta dioda) je právě těch cca 0,3V

Kdo tomu nevěří, nechť si změří např. napětí baterie napřímo a pak přes diodu...
... když dáte dvě diody do série... nebo použijete patřičnou Zenerovu diodu... můžete experimentovat k dalším hodnotám (konstantám)
Samozřejmě můžete pracovat i s odporovým napěťovým děličem, nicméně pak již musíte uvažovat i o procházejícím proudu

presne tak
jako nejlepsi varianta se mi ale stejne jevi jen pripojovat do serie diodu..
Taky muzete zkusit klidne jakoukoliv jinou diodu, rychle diody maji vetsinou mensi ubytek, jaky proudy tam tecou jsem nezkoumal jestli si to nekdo zmeri tak se pak muze kouknout do datasheetu od urcitity diody a vykouknout v grafu kolik pri tom proudu bude ubytek ale podle me staci ta bav maximalne 2 v serii ale to uz bych se bal ze to bude ukazovat malo..
Napsal: 26 úno 2011, 19:58
od FandaTDI
stres3d: šikula

... něco podobnýho jsem chtěl po známým elektrikáři, ale zděsil se složitosti elektroniky v Pierburgu

a taky toho, že je to celý zalitý ... (takže bych se nedivil, kdyby si i ta váha samotná ještě těch 5V stabilizovala)
napadlo mě "omlazení" "nesmrtelnýho" Pierburgu přidáním několika desetin V k výstupu (aby průběh napěťový křivky zůstal +- stejnej podle skut. průtoku vzduchu) a třeba by to šlo s využitím tvýho řešení - možná by se kvůli ochraně váhy musela dát ještě dioda z 6 na váze na 6 ve vedení před diodu z 1 na 6 a event. počítat s úbytkem napětí u odporu, kterej by se přidal do série k tý diodě z 1 na 6 ... případně by místo odporu mohl bejt i nějakej potenciometr nebo tak něco

- co na to elektrikáři

Napsal: 26 úno 2011, 20:16
od stres3d
treba neco takovyho?

zkousel jsem a fungovalo akorat sem mirne pozmenil odpory u vystupu aby to melo lepsi prubeh
jo a 5V je od RJ referencni tzn. ze by to melo byt za vsech okolnosti - bude to urcite pres stabilizator

Napsal: 26 úno 2011, 20:31
od netopier
je to vsetko pekne a nechcem vam brat iluzie ale toto nema so serioznymi upravami nic spolocne.
ta vaha je tam na to aby sa podla prietoku vzduchu vstrekovala nafta a ak sa nevstrekuje podla vahy tak to treba kontrolovat inak .
taketo "upravy" mohli byt aktualne tak pred 10 rokmi ked stal chip 500€ a nie dnes....
Napsal: 26 úno 2011, 21:09
od stres3d
netopier píše:je to vsetko pekne a nechcem vam brat iluzie ale toto nema so serioznymi upravami nic spolocne.
ta vaha je tam na to aby sa podla prietoku vzduchu vstrekovala nafta a ak sa nevstrekuje podla vahy tak to treba kontrolovat inak .
taketo "upravy" mohli byt aktualne tak pred 10 rokmi ked stal chip 500€ a nie dnes....
a tlak vzduchu a teplota snad nestaci od kdy?
Napsal: 26 úno 2011, 21:27
od netopier
a odkedy sa palivo vstrekuje podla tlaku?

Napsal: 26 úno 2011, 21:38
od FandaTDI
stres3d: myslel jsem něco jednoduššího - zhruba takhle:

snad to neni uplná blbost ... to napětí za diodama by se pak mělo sčítat, nebo se pletu?
ono už kvůli tý mapě z první strany by to bylo (hlavně v nižších ot.) lepší řešení než samotná dioda (nebo jako v mym případě "zužovací kroužek" ... vypozoroval jsem, že postupem času zase klesla hodnota na volnoběh a v nižších ot. znatelněji než v zátěži ... )
netopier: právě z důvodu kontroly bych tu váhu takhle nevyřadil ...

Napsal: 26 úno 2011, 21:51
od netopier
ta vaha sa da vyradit inak , cim eliminujes riziko znizenia vykonu koli casto odchadzajucej vahe , a zarovn nebudes dymit ako komin
Napsal: 26 úno 2011, 21:54
od ROBIG
netopier píše:je to vsetko pekne a nechcem vam brat iluzie ale toto nema so serioznymi upravami nic spolocne.
ta vaha je tam na to aby sa podla prietoku vzduchu vstrekovala nafta a ak sa nevstrekuje podla vahy tak to treba kontrolovat inak .
taketo "upravy" mohli byt aktualne tak pred 10 rokmi ked stal chip 500€ a nie dnes....
Iluze nikomu nebereš ale pokud bude cena SW úpravy 1-2x převyšovat cenu nové originální váhy tak se nediv že si lidi budou hledat jiná funkční řešení která budou stát zlomek ceny úpravy anebo nové váhy tak to prostě je.

Napsal: 26 úno 2011, 21:57
od netopier
ROBIG píše:
Iluze nikomu nebereš ale pokud bude cena SW úpravy 1-2x převyšovat cenu nové originální váhy tak se nediv že si lidi budou hledat jiná funkční řešení která budou stát zlomek ceny úpravy anebo nové váhy tak to prostě je.

ale s tym ze oklames Rj motora tym "maf off" , viac vykonu neziskas .
chipom mas zaroven zvysenie vykonu aj odstranenie vahy
Napsal: 26 úno 2011, 22:02
od ROBIG
netopier píše:ROBIG píše:
Iluze nikomu nebereš ale pokud bude cena SW úpravy 1-2x převyšovat cenu nové originální váhy tak se nediv že si lidi budou hledat jiná funkční řešení která budou stát zlomek ceny úpravy anebo nové váhy tak to prostě je.

ale s tym ze oklames Rj motora tym "maf off" , viac vykonu neziskas .
chipom mas zaroven zvysenie vykonu aj odstranenie vahy
Jasně ale ty kombinuješ dvě úpravy tady se řeší vyřazení váhy.Ne každej chce předci zvedat výkon.