


Jo přilejvám benzín jen tak pro dobrej pocit, ale stejně mi přijde, že když do 24 litrů směsi (9nafta + 15hyd) přidám od oka litr benzínu, je to na tekutosti znát fakt docela dost.

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
V mražáku by teplota neměla dlouhodbě kesnout pod cca -18.eXi píše:jasně že se ti motor hned ohřeje.. ale jde o to, že přes noc bude zima.. směs ztuhne a budeš ráno točit startérem 10vteřintím jsem si prošel loni, co jsem jezdil ještě na motorák
když to chytlo tak nebylo na sídlišti vidět
dnes odměřím litr směsi a 1/100 a 1/50 ti benzínu, a dám to do mrazáku.. nechci moc do čerpadla srát benzín, začne mi pak téct.. zkusím menší množství a uvidím jak se to projeví v těch -10°C
Jojo, já to poznám když to leju trychtýřem do auta, chová se to podobně jak nafta, hezky tekutý, lítá to v něm, víří se to atd... Když jsem tam lil friťák, tak to byl prostě olej no, trvalo věčnost než to tam nateklo a jezdil jsem na 5 friťák : 1 nafta, lil jsem to napřímo do nádrže a pohoda. Přes zimu tak nějak podle strachu, ale vždycky aspoň 1:1 nebo víc ve prospěch oleje. S tou naftou v zimě nevim no, já bych tam přilil benzínu trochu a neřešil bych točoud píše:Čau když to přepočítám ze zajímavosti Tvůj mix na viskozitu tak to by mělo být spalitelné v pohodě. Nafta dejmetomu že budu počítat, že má viskozitu 3%. Tak 9 litrů nafty krát 3 a toje 27. Dále 15 litrů hydrauliky s viskozitou 32% tak 15x 32 a to je 480. Dále litr benzínu at se to líp počítá dáme viskozitu 0. Výsledek sečtu 27plus 480 plus nula rounáse 507 děleno 25 litrama rounáse 20,3 % viskozita. Z počtu viskozity paliva se bere při teplotě 40 stupnů celsia. Takže na dlouhých tratích do teploty nad nulou. Uplně v pohodě ale při mrazech ta viskozita paliva stoupá. Teda viskozita při studeném startu je závislá na okolní teplotě. Nevíte někdo když má nafta při 40 stupních viskozitu cca 3% jakou má viskozitu nafta při teplotě 0 stupnů???![]()
Ahoj na tedle 5 tiválec PD, nejsou moc dobré recenze. 100% hydrauliku 68 dlouhodobě bez následků nezkousnou ani Tdi rotačky ani Td motory komůrkáče. Na 10 litrů nafty dej 1 litr hydrauliky tím budeš mít viskozitu 9 a to zvládne podávací čerpadlo v nádrži. V zimě je na pumpách v naftě víc petroleje takže to Ti hraje do karet s větší viskozitou paliva v zimě. V létě je nafta u pump hustší protože je větší teplo. Přilévej jak ti píšu 1l hydraulického oleje na 10 litrů nafty celoročně a víc nezkoušej jestli nechceš mít problémy....eridany píše:Zdravím Vás!Kedysi som založil toto téma, ale moc som ho nesledoval.Fakt mi niekto nevie poradiť jasne a konkretne ako by sa dala/nedala využiť použitá hydraulika viskozity 68 v lete/zime v aute VW Transporter T5, 2461cm3, 128kW/3500,BPC, NKAT katalizátor, EURO4, r.v. 16.12.2009.
Ak by to šlo bez následkov na aute a má s tým niekdo skúsenosť, dík mockrát za radu, prípadne konkrétny recept čo a ako zmiešať a ošetriť a upraviť palivový systém aby sa nič neposralo ani omylom...Mám tej hydrauliky fakt hodne a keby som ju nemusel riediť, tak jazdím trvale zadarmo...Dík Vám všetkým za skúsenosti.
To máš pravdu, když to nastartuju ráno studený i teď nebo ke konci léta, tak to smrdělo a když jsem přidal tak to hulilo... Ale když to v zimě natočim, tak to bude chvíli blbě spalovat, smrdět a když s tim pak pojedu 150 km a dost tomu dávám, půlka cesty dálnice tak 4 tis otáček, tak se to zas vyčistí, ne?čoud píše:Pelep: JJ voni ty motory strávěj hodně, ale v zimě pod bodem mrazu, jde o ty studený starty. Při studeném startu to v motoru dehtuje a potí se to než se motor prohřeje tak nedokonale spaluje a karbonuje a hulí. Ta viskozita paliva nad bodem mrazu jde možná stejnoměrně vzestupně ale pod bodem mrazu tambude asi křivka a několikanásobně větší. Zkusím to někde popátrat po netu.
tez kdyz jedem na konci leta delat otawu tak huli https://www.youtube.com/watch?v=e91IPjnJjYkPelep píše:To máš pravdu, když to nastartuju ráno studený i teď nebo ke konci léta, tak to smrdělo a když jsem přidal tak to hulilo...čoud píše: