Stránka 6 z 11
Napsal: 28 zář 2015, 12:17
od Pelep
Se zimou netušim, moc se mi nechce dělat nějaký předehřevy atd. Respektive nebudu je dělat. Ale zase chci jezdit aspoň půl na půl a třeba litr benálu na 15 - 20 litrů směsi, uvidíme jaká bude zima no... Jediný čeho se bojim je to, aby mi nelehla podavačka v nádrži, jinak nevim co by se mělo podělat, když to na to jede zatim v pohodě. I v zimě ten motor bude za chviličku horkej, i čerpadlo, vstřiky... tak ta směs musí bejt taky horká, než se vstříkne do válce ne?

motor mám během dvou tří kiláků na pracovní teplotě a pak se už ručička nehne. Najedu nějakejch 1500 km měsíčně, ale auto mi 4 dny v tejdnu bude stát, tak snad si hydraulika nelehne na dno, nad tim nebude nafta a nahoře benzín

Promíchávám to v kanystru než to leju do nádrže, ale co já vim, co to udělá po pár dnech bez pohnutí
Jo přilejvám benzín jen tak pro dobrej pocit, ale stejně mi přijde, že když do 24 litrů směsi (9nafta + 15hyd) přidám od oka litr benzínu, je to na tekutosti znát fakt docela dost.

Napsal: 28 zář 2015, 12:51
od eXi
jasně že se ti motor hned ohřeje.. ale jde o to, že přes noc bude zima.. směs ztuhne a budeš ráno točit startérem 10vteřin

tím jsem si prošel loni, co jsem jezdil ještě na motorák

když to chytlo tak nebylo na sídlišti vidět

dnes odměřím litr směsi a 1/100 a 1/50 ti benzínu, a dám to do mrazáku.. nechci moc do čerpadla srát benzín, začne mi pak téct.. zkusím menší množství a uvidím jak se to projeví v těch -10°C
Napsal: 28 zář 2015, 12:54
od čoud
Čau když to přepočítám ze zajímavosti Tvůj mix na viskozitu tak to by mělo být spalitelné v pohodě. Nafta dejmetomu že budu počítat, že má viskozitu 3%. Tak 9 litrů nafty krát 3 a toje 27. Dále 15 litrů hydrauliky s viskozitou 32% tak 15x 32 a to je 480. Dále litr benzínu at se to líp počítá dáme viskozitu 0. Výsledek sečtu 27plus 480 plus nula rounáse 507 děleno 25 litrama rounáse 20,3 % viskozita. Z počtu viskozity paliva se bere při teplotě 40 stupnů celsia. Takže na dlouhých tratích do teploty nad nulou. Uplně v pohodě ale při mrazech ta viskozita paliva stoupá. Teda viskozita při studeném startu je závislá na okolní teplotě. Nevíte někdo když má nafta při 40 stupních viskozitu cca 3% jakou má viskozitu nafta při teplotě 0 stupnů???

Napsal: 28 zář 2015, 12:58
od čoud
eXi píše:jasně že se ti motor hned ohřeje.. ale jde o to, že přes noc bude zima.. směs ztuhne a budeš ráno točit startérem 10vteřin

tím jsem si prošel loni, co jsem jezdil ještě na motorák

když to chytlo tak nebylo na sídlišti vidět

dnes odměřím litr směsi a 1/100 a 1/50 ti benzínu, a dám to do mrazáku.. nechci moc do čerpadla srát benzín, začne mi pak téct.. zkusím menší množství a uvidím jak se to projeví v těch -10°C
V mražáku by teplota neměla dlouhodbě kesnout pod cca -18.

Napsal: 28 zář 2015, 14:05
od Pelep
čoud píše:Čau když to přepočítám ze zajímavosti Tvůj mix na viskozitu tak to by mělo být spalitelné v pohodě. Nafta dejmetomu že budu počítat, že má viskozitu 3%. Tak 9 litrů nafty krát 3 a toje 27. Dále 15 litrů hydrauliky s viskozitou 32% tak 15x 32 a to je 480. Dále litr benzínu at se to líp počítá dáme viskozitu 0. Výsledek sečtu 27plus 480 plus nula rounáse 507 děleno 25 litrama rounáse 20,3 % viskozita. Z počtu viskozity paliva se bere při teplotě 40 stupnů celsia. Takže na dlouhých tratích do teploty nad nulou. Uplně v pohodě ale při mrazech ta viskozita paliva stoupá. Teda viskozita při studeném startu je závislá na okolní teplotě. Nevíte někdo když má nafta při 40 stupních viskozitu cca 3% jakou má viskozitu nafta při teplotě 0 stupnů???

Jojo, já to poznám když to leju trychtýřem do auta, chová se to podobně jak nafta, hezky tekutý, lítá to v něm, víří se to atd... Když jsem tam lil friťák, tak to byl prostě olej no, trvalo věčnost než to tam nateklo a jezdil jsem na 5 friťák : 1 nafta, lil jsem to napřímo do nádrže a pohoda. Přes zimu tak nějak podle strachu, ale vždycky aspoň 1:1 nebo víc ve prospěch oleje. S tou naftou v zimě nevim no, já bych tam přilil benzínu trochu a neřešil bych to

Nafta má při deseti °C viskozitu asi 9.
Napsal: 28 zář 2015, 14:21
od eXi
Mam stahlou lednici na min, proto -10°C..dnes to namícham a uvidíme
Napsal: 30 zář 2015, 10:46
od čoud
eXi píše:Mam stahlou lednici na min, proto -10°C..dnes to namícham a uvidíme
Jj tak to jo. Doma v pultovém mražáku kde mrazíme pozůstatky čuníka
máme -21°C. Sem tam dal teploměr.
Napsal: 30 zář 2015, 10:57
od čoud
Pelep: JJ voni ty motory strávěj hodně, ale v zimě pod bodem mrazu, jde o ty studený starty. Při studeném startu to v motoru dehtuje a potí se to než se motor prohřeje tak nedokonale spaluje a karbonuje a hulí

. Ta viskozita paliva nad bodem mrazu jde možná stejnoměrně vzestupně ale pod bodem mrazu tambude asi křivka a několikanásobně větší. Zkusím to někde popátrat po netu.

Napsal: 30 zář 2015, 12:12
od eridany
Zdravím Vás!Kedysi som založil toto téma, ale moc som ho nesledoval.Fakt mi niekto nevie poradiť jasne a konkretne ako by sa dala/nedala využiť použitá hydraulika viskozity 68 v lete/zime v aute VW Transporter T5, 2461cm3, 128kW/3500,BPC, NKAT katalizátor, EURO4, r.v. 16.12.2009.
Ak by to šlo bez následkov na aute a má s tým niekdo skúsenosť, dík mockrát za radu, prípadne konkrétny recept čo a ako zmiešať a ošetriť a upraviť palivový systém aby sa nič neposralo ani omylom...Mám tej hydrauliky fakt hodne a keby som ju nemusel riediť, tak jazdím trvale zadarmo...Dík Vám všetkým za skúsenosti.
Napsal: 30 zář 2015, 12:47
od čoud
eridany píše:Zdravím Vás!Kedysi som založil toto téma, ale moc som ho nesledoval.Fakt mi niekto nevie poradiť jasne a konkretne ako by sa dala/nedala využiť použitá hydraulika viskozity 68 v lete/zime v aute VW Transporter T5, 2461cm3, 128kW/3500,BPC, NKAT katalizátor, EURO4, r.v. 16.12.2009.
Ak by to šlo bez následkov na aute a má s tým niekdo skúsenosť, dík mockrát za radu, prípadne konkrétny recept čo a ako zmiešať a ošetriť a upraviť palivový systém aby sa nič neposralo ani omylom...Mám tej hydrauliky fakt hodne a keby som ju nemusel riediť, tak jazdím trvale zadarmo...Dík Vám všetkým za skúsenosti.
Ahoj na tedle 5 tiválec PD, nejsou moc dobré recenze. 100% hydrauliku 68 dlouhodobě bez následků nezkousnou ani Tdi rotačky ani Td motory komůrkáče. Na 10 litrů nafty dej 1 litr hydrauliky tím budeš mít viskozitu 9 a to zvládne podávací čerpadlo v nádrži. V zimě je na pumpách v naftě víc petroleje takže to Ti hraje do karet s větší viskozitou paliva v zimě. V létě je nafta u pump hustší protože je větší teplo. Přilévej jak ti píšu 1l hydraulického oleje na 10 litrů nafty celoročně a víc nezkoušej jestli nechceš mít problémy....

Napsal: 30 zář 2015, 13:10
od Pelep
čoud píše:Pelep: JJ voni ty motory strávěj hodně, ale v zimě pod bodem mrazu, jde o ty studený starty. Při studeném startu to v motoru dehtuje a potí se to než se motor prohřeje tak nedokonale spaluje a karbonuje a hulí

. Ta viskozita paliva nad bodem mrazu jde možná stejnoměrně vzestupně ale pod bodem mrazu tambude asi křivka a několikanásobně větší. Zkusím to někde popátrat po netu.

To máš pravdu, když to nastartuju ráno studený i teď nebo ke konci léta, tak to smrdělo a když jsem přidal tak to hulilo... Ale když to v zimě natočim, tak to bude chvíli blbě spalovat, smrdět a když s tim pak pojedu 150 km a dost tomu dávám, půlka cesty dálnice tak 4 tis otáček, tak se to zas vyčistí, ne?

Když to na to jede, tak motor má nějakou samočistící schopnost ne?

Napsal: 30 zář 2015, 13:21
od čoud
Pelep. jj při tomhle nájezdu kilometrů jak píšeš je to v pohodě a u komůrkáče obzvlášt, ale u tdi kdybys v mrazech na tvůj mix najel např každý den jeden kilometr do práce a odpoledne zase jeden kilometr z práce tak motor za 10 dní bude ucukanej a zajebanej a bude hulit a zamrdaný turbo atd

Napsal: 30 zář 2015, 19:43
od ladiktm
Pelep píše:čoud píše:
To máš pravdu, když to nastartuju ráno studený
i teď nebo ke konci léta, tak to smrdělo a když jsem přidal tak to hulilo...

tez kdyz jedem na konci leta delat otawu tak huli
https://www.youtube.com/watch?v=e91IPjnJjYk 
Napsal: 30 zář 2015, 20:37
od eXi
tak sem to vyndal dnes z mrazáku, -10°C, 500ml nafty, 500ml hydrauliky a 40ml benzín... tzn litr benálu na 25l směsi.. Myslím že to je na provoz ok, na nic světoborného jsem evidentně nepřišel, i když snaha byla a odměřovalo se na mililitry
https://youtu.be/1BXEMV3Rb5Q
premiešavanie paliva v nádrži
Napsal: 01 říj 2015, 07:56
od eridany
Dik za radu. Keby som dal na 70l nafty 9 l HO viskozita 68 a 1l benzínu z dlhodobého hladiska hrozí nejaký problém na tom mojom VW T5?Používam ho len na dlhšie jazdy ale niekedy 2-4 dni odpočíva v pokoji...Rozmyšlal som nad tým či by sa nedalo využiť podávacie čerpadlo v nádrži keby som ho aktivoval manuálne cca 30min pred jazdov či by to v nádrži nepremiešalo dostatočne palivo?Ono pri jazde ide nonstop, či nie?Alebo odvoriť a hodiť do nádrže nejaké čerpadielko napr. akvaristické na 220V len neviem či je odolne...Rozmyšlal som aj nad tym že navrtam dno nadrže a dam tam hadičku na kompresor. Jednoducho otvorím uzáver a postim tam opatrne trochu vzduchu na zamiešanie.Pripadne mal by tu niekdo nejaký nápad ako dorobyť premiešavanie paliva do nádrže pred štartom?Nejaké konkrétne čerpadielko aby to bolo nezávislé?Aj na 220V, nevadí, mám tam menič...Dík.