Plný rejd s plynem = křupání v nápravě-Vyřešeno ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9255
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jen jestli ten nastříkaný kloub jen někdo nekoupil nevzal si ho a místo nej nevrátil svůj.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Nastřikaná byla celá poloosa kromě vnitřního kloubu a ten byl viditelně nový a celkem pevný, tedy kladl celkem slušný odpor a vnější šel citelně volněji, ale bez vůli. Takhle natom byla i druhá poloosa a na obou byla nalepena samolepka s jakýmisi čísly.
Ta kratší poloosa měla plnou hřídel místo originální duté trubky a delší byla z duté trubky, ale přes barvu byly viditelné stopy koroze, která vyžrala v trubce jamky.
Evidetně vrácená stará poloosa, kterou zrepasovali.
Celkem mě to irituje, ale auto s nimi jezdí tak jak už dlouho nejezdilo a koneckonců když porovnám ceny originál poloosy, která je taky zrepasovaná, protože při její koupi chtějí původní zpět, tak se to dalo i čekat, že to nebude jen tak.
Jen se nato ještě zpetám prodejce, jakto že jsem si objednal nový díl a došel repasovaný a přitom po mě nechtěli starý zpět.
A ještě jsem si všimnul jednoho detailu a to, že obě poloosy šli do náboje velmi ztuha, dalo by se říci že jsem je do nábojů musel nalisovat.
Když jsem dával nový náboj od febi a kloub SKF tak tam vklouzl jak prdel do gatí a ještě měl vůli. Takhle natěsno co si pamatuji šli jen originál klouby a náboje, ty jsem při demotnáži musel vybouchat ven kladivem.

Co se týká toho ložiska, tak logika velí, že vnitřní kroužky mají mít stejný rozměr a tudíš by po nalisování náboje měli být oba kroužky nalisovány na náboji.
Při dotažení poloosy je potom celá stestava pevně spojena a k vymačkávání náboje by nemělo dojít.
V mém připadě, ale došlo k tomu, že se mi povolily obě poloosy a než jsem je dotáhl tak se vinou větší vůle mohli oba náboje poškodit a vymačkat.
Ovšem netvrdil bych že ta vůle tam má být, jsou to přece ložiska, tam vůle být nesmí, proto se taky ložiska lisují.
Pokud jste to ovšem nemysleli tak, že je to normální proto, že výrobce tohle nedořešil a k těmto problémům dochází běžně.
Jen si napamatuji, že bych něco takového někdy řešil na favoritu či felicii, které mají taky přední nápravu mcpharson a stejně řešené uchycení náboje.
Tam jsem dokonce náboj používal opakovaně, a vždy držel jak má. Asi kvalitnější materiály v kombinaci s nižší váhou vozu udělaly své a fungovalo to.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5134
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Vnitřní kroužek ložiska je dělený a stahuje se polosou a tím se vymezí vůle. Jak by jsi chtěl vymezit vůli,když by jsi to měl oba kroužky nalisovaný na náboji ?
To je jako s tím zinkem na náboji.
Je to udělaný dobře,chce to trochu strojařiny.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No oba kroužky jsou nalisovaný do náboje, jen je náboj v místě kroužku který jde směrem ke kloubu poloosy zakončen délkově tak, aby byla mezera ( červená barva ) na stažení mezi opřením kloubu poloosy do kroužku na straně jedné a maticí do náboje na straně druhé.

Obrázek
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Kluci já nemyslel vůli v ložisku jako takovém, ale že oba vnitřní kroužky jak pravý tak levý mají stejný vnitřní průměr a tudíš oba dva musí být na náboji nalisovaný a neexistuje aby ten vnitřní měl vůli vůči náboji.
Ta tam může vzniknout jen vymlácením třeba při špatně dotažené poloose.
Princip vymezení vůle na dvouřadém ložisku je mi zcela jasný, ale otom se tu nikdo nebavil. Řeč byla otom že mi tu bylo napsáno, že vůle na vnitřním kroužku ložiska vůči náboji je normální, že se náboj lisuje pouze na jeden z kroužků, ale to je blbost.
Stačí si jen po nalisování nového ložiska a nového náboje s tím nábojem zatočit či jakkoliv zahejbat. Prostě jde s ním jen točit, ale hýbat nikam nejde, protože je tak jak má být, nalisovaný v ložisku, v obou vnitřních kroužkách.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To jsem přesně měl na mysli, že nalisováno je do obou stejně a stažení je díky mezeře viz. tvůj obrázek.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“