Napsal: 20 lis 2008, 10:00
Teda, voni jsou stejně šikovnej! 

nejsem sice admin, ale možná by bylo lepší dát pro ten dotaz vlastní téma ať se to tady nezasírá příspěvkama co nejsou přímo k tématu - foto vlastních přestavebMemphisR píše:chlapi, k čemu je dobré šlusnout vratku? Na te vratce je celkem velkej tlak, už několikrát mi vyhodila hadičku od přepadu vstřiků...
Kuba píše: ------- MOJE PREZENTACE PŘESTAVBY VW 1,6 TD : -------
Tohle vozidlo sice už neexistuje, dnes mám BORA 1,9 TDI 130 PS, který jezdí na směs s částečně šluslou zpátečkou a kterýho čeká přestavba na 2-nádržovej system .Tady zveřejňuju fotky přestavby svého dnes už sešrotovaného miláčka - VW JETTY, která najela na rostlináč víc než 200.000 km. Je to 1,6 TD 70 PS r.v. 1987.
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
Některé díly na přestavbu jako výkonný deskový výměník, pak chladič olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 na který se montuje ( po úpravě ) palivový filtr který je pak vyhříván, palivoměr ze Škody Octavia ale r.v.1962, trojcestné ventily PEVECO a v neposlední řadě ukazatel podtlaku před čerpadlem nafty, který signalizuje poruchu nebo přicpaný filtr. Systém měl samostatný naftový filtr nepředehřívaný (origo) s originálnim napojením na původní palivovou nádrž a dále napojení přes dodatečný potrubí ( i zpátečku ) světlost 12 mm na dodatečně montovanou nádrž v kufru taky ze ŠKoda Octaavia r.v.1962, Kontrola teploty oleje před palivovym čerpadlem pomocí kapilárního teploměru (dnes bych volil elektrický digitální ).
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
Detail deskového výměníku z kterého čučí na vývodech přímo přes redukce našroubovaný elektromagnetický ventily. Jeden ventil přepíná naftu-olej a je třícestnej a druhej dvoucestnej otevírá nebo dle potřeby uzavírá přívod horké vody, aby - pokud se dlouho jede na naftu - nafta zbytečně neohřívala a nedošlo ke snižování výkonu motoru, neboť mechanické čerpadlo ještě nemá oproti TDI-PD kompenzaci. Dnes bych tam dal obyčejný kohout a věc nekomplikoval.
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
Pohled do motorového prostoru: úplně vlevo originální naftový filtr napojený na orig.nádrž pro provoz jen na naftu, vpravo dole (na tom červením hranatém ramínku) připevněn 2 filtr vyhřívaný právě tim chladičem olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 upraveného-pro provoz jen na olej, deskový výmeník (detail na předchozím obrázku) je vpravo dole vedle nádoby pro vodu do ostřikovačú a není zde skoro vidět
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
popis připojení k čerpadlu - trochu krkolomné. Bylo potřeba nahradit dutý přívodná šroub delším jelikož na další holedr bylo napojeno čidlo kapilárního teploměru a přívod podtlakoměru (vakuometru)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
DETAIL připojení přívodu nafty a kapilárního čidla teploměru a přívodu vakuometru a dutého šroubu k přívodu čerpadla v - rozebraném stavu
------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
Ještě jeden záběr na napojení deskového výměníku olej-voda. Uprostřed dole na obrázku je vidět kousek tepelného výměníku na kterím je našroubován palivový, vodou ohřívaný filtr (jen pro olej)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
další detail
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
DETAIL palivového filtru napojeného na výměník OLEJ-VODA - filtr je "izolován" kouskem koberce - fotilo se to v zimě a umístění filtru je v přední části motoru
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Palivová nádrž II. na rostlinný olej - nahoře přívod oleje k motoru a zpětná větev z čerpadla a kabel k plováku pro snímání hladiny oleje
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
Detail z interieru vozuTeploměr pro sledování teploty paliva (oleje či nafty) před vstupem do paliv.čerpadla, přepínače trojcestných ventilů, podtlakoměr (vakuometr) vpravo dole ze ŠKODY OCTAVIA r.v.1962 budík pro kontrolu stavu hladiny rostl.oleje v zadní II. přídavné nádrži v kufru.
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
Další nutná úprava pro tenhle typ motoru: Počátek vstřiku paliva posunut oproti 0,90 mm na 1,1 mm a dále zvýšení otevíracích tlaků na vstřikovačích z původních 150 - 160 barů na va 175-180 barů.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo a "tuningovej" šroub nahoře na čerpadlu sem pootočil o ca pul otáčky, čímž se trošku zvýšil výkon, to vše ale až k hranici viditelné kouřivosti motoru při plném zatížení
)))[/b]
-----------------------------------------------------------------
Výhřívání palivového filtru bych dnes řešil jinak - malym deskovym výměníkem před ním. Prostě čim víc spojů a napojení, tim větší riziko, že ten hustej olej bude někde přisávat vzduch. Proto ostatně - jak zkušení borci hlavně v Německu radí - je přídavný, olejovzdorný čerpadlo nutností. Nejlépe je ho umístit k nádrži oleje, aby byl v potrubí před ním mírný přetlak a ne podtlak. Tuhle pumpu HARDY (někdo používá FACET) už mám nakoupenou páč sou s ní výborný zkušenosti. Bude napojená tak, aby (ostatně jako všechny origo pumpy i u benzinu) běžela jen za chodu motoru z bezpečnostních důvodů.
---------------------K O N E C -----------------
![]()
![]()
Diky. zadni sedacky mam vymontovany trvale takze se to krasne vejde za spolujezdcovu sedacku a jak rikas, mam pres to hozenej starou jetou deku tak to snad nebude nikoho lakat. dneska sem s tim najezdil 104km a povozil jsem dva lidi a ani jeden si nevsiml ze pravackou stoluju kohoutyradluk píše:Mas to dobre
Nejvetsi vyhoda je, ze pres to hodis nejaky hadr, stary kabat, bundu a policajti cumi treba do kufru a o tomto nemaji ani tuseniKdyz to mas v kufru, tak muzes narazit na policejni individuum a muzou se hned zajimat, co to mas za kanystr s hadicema a bla bla, urcite nikdo nema naladu se tam s nimi dohadovat...