Volvo V70 2,5D 5válec jako Audi AEL jak dál?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

dali píše:
Markus01 píše:to: dali
To se používá jenom u motorů se sudym počtem válců ne? Nebo jsi to viděl i na něčem s lichym počtem?
Neviděl, ale to neznamená, že by to nešlo. Podle mě sudej počet válců neni podmínkou. Asi se nic nestane, když ty kanály nebudou mít stejnej průřez? Když může v Moto GP fungovat motor V5 s třema menšíma a dvěma většíma válcema, tak asi půjde spočítat fakt všechno.
Tak vymyslet toho jde hodně, ale řikam si jestli by to mělo vůbec nějakej přínos když to turbo na to neni dělaný. Už by bylo možná moudřejší jeden kanál rozdělit. Hlavně ty větve dobře nakombinovat. Dělá se z toho důvodu, aby na turbíně vznikly pulzy - větší energie. Chtělo by to, aby se k tomu vyjádřil Stingray. Ten má o takovejch věcech přehled.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2007, 16:11

Příspěvek od dali »

Ta 85kW, neni to jenom 5kvalt? Nemůže to bejt tím zpřevodováním, že se to líp sbírá? Jinak to moje je taky jen 5kvalt. Na pětku to zatahuje tak od 1750-1800, problém ale je, že když dám na pětku z těhle malých otáček víc plynu, chytne to od 2000 do cca 2200 vibrace. To přičítám buď spojce nebo setrváku. Na 4ku úplně od 1600 ne, ale 1700 stačí, ve 2000 už to dává kopanec a s velkou chutí a radostí se to roztáčí až docela dost přes 4000, kdy to teprv začíná vadnout. Právě ten rozsah použitelných otáček bych stavěl na první místo jako výhodu 5ti-hrnku s rotačkou. Nějaký 4válcový PD určitě začíná tlačit dřív.... ale taky dřív končí. To z jakých otáček se to sbírá chip moc neovlivnil, největší vliv na to mělo správný seřízení předvstřiku. Než jsem ho nechal seřídit, potřebovalo to taky aspoň 2000 otáček. Trošku líp to jde v určitých otáčkách za plynem díky K&N filtru.
MAF mám plastovou, takže na tý asi nic nepoladím... i když... když mi odešla ta původní kámoš mi dal na vyzkoušení váhu z oktávky a ta nemá narozdíl od tý mojí odpor (tím pádem nemá měření teploty nasávanýho vzduchu tuším) No jelo to jak z praku hlavně odspoda na jakejkoliv kvalt, snad ani teď s chipem to tak nejede (od spoda určitě ne), jenže mi svítila kontrolka řízení motoru a nešla resetovat, tak jsem tam radši s těžkým srdcem dal zpátky váhu co tam patří.... Jo mimochodem to bylo poprvé a naposled co jsem se spotřebou dostal přes 9 litrů.

U těch C4ek máte všichni turbo K14? Kamarád teď koupil doutníka 88kW 2,5TDI a tvrdí, že tam má K16 a do 2000 otáček je to mrtvý.
Uživatelský avatar
roti
Přispěvovatel
Příspěvky: 305
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2008, 08:15
Bydliště: Praha, München

Příspěvek od roti »

ja mam u 85 i 103 kw 6kvalt a pri 180km/h me to toci krasnejch 3000ot ;)

u 85kw mam turbo K16
SII Elegance
-ex BMW 740i FL V8 4.4L Vanos, 210kW, 440Nm, BMW 320dA Touring; VW GIV Varoš 66kW,S764+KAT off+EGR off,Eibach 35mm,ATD,chip
Obrázek
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2007, 16:11

Příspěvek od dali »

Tak jsem trochu zapátral a zjistil že všechny A100 (C3 i C4) by měly mít K16, kdežto A6 jak AAT tak AEL jenom K14, takže z toho může vyplívat ten rozdíl jak jede poladěná A100 vs A6. (takže moožná by ta K16 mohla trochu k něčemu pomoct, ale zase se fakt bojím že přijdu o zátah od spoda)

2 Roti: a od kolika otáček se to začíná sbírat? 180 na 3000 otáček znamená že to točí 1650 ve stovce, takže šestka je použitelná jen na dálnici?

Když byla AAT v A6, tak to byl jen 5kvalt, nebo ne?
Uživatelský avatar
roti
Přispěvovatel
Příspěvky: 305
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2008, 08:15
Bydliště: Praha, München

Příspěvek od roti »

no 85kw A100 me bere tak od 2200, to pocitis razantni zaber. a kdyz chces joo slapat, tak tocit k 3500-4000 a dalsi rychlost skoci kolem 2500 a hned bere. driv jsem radil kolem 2500 a po prerazeni to spadlo kolem 1800, takze tam byla zese nejaka doba, nez za to turbo vzalo

a 103kw a6 bere kolem 1800 a je to peknej hukot, ted jsem ji protahnul, jedu mestem a razem 120km/h behem asi 4s (start kolem 50)!! tak jsem brzdil! jsem zvedavej po vstrikach a chipu. daval nekdo vrtriky Race nebo necotakovyho?

ty u tech 180 to bylo asi 3200 presne nevim. tady mam foto pro 200

Obrázek
SII Elegance
-ex BMW 740i FL V8 4.4L Vanos, 210kW, 440Nm, BMW 320dA Touring; VW GIV Varoš 66kW,S764+KAT off+EGR off,Eibach 35mm,ATD,chip
Obrázek
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

roti> Co zobrazuje palubni optimista u C4ky v TDI? Zobrazuje i turbotlak?

Kombinace vybavy audi jsou mi nepochopitelne... Mam v aute nekolik picovin, ktere nechci (puvodni majitel asi taky nechtel) naopak tam nemam veci, ktere by byly fajn.
Uživatelský avatar
roti
Přispěvovatel
Příspěvky: 305
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2008, 08:15
Bydliště: Praha, München

Příspěvek od roti »

tlak turba pouze S4, TDI to nemaji.
SII Elegance
-ex BMW 740i FL V8 4.4L Vanos, 210kW, 440Nm, BMW 320dA Touring; VW GIV Varoš 66kW,S764+KAT off+EGR off,Eibach 35mm,ATD,chip
Obrázek
lenka
Přispěvovatel
Příspěvky: 334
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2008, 11:00

Příspěvek od lenka »

čau, já se z vás asi poseru!! :) babičky a takovou spartakiadu!!!
mam A6 ke kterej sem přišel jako slepej k....
To zřejemě kdysi stavěl někdo kdo tušil...
Je tam AAT motor s kolerem šestikvaltem, šacuju to tak na těch 140PS
tim chci jen říct že si nemyslim že by ty písty byli jiný ...Ale ucpěte si EGR!! Chtělo by to nějaku specialní linku na R5, myslim že by se to chytlo, transportery tuaregy craftery A6 volva a vše dost složitý...
Ale to turbo začne plnit někde kolem 1900, ale běda když na to dupneš tak než se to rozdejchá je pozdě, proto se chci zeptat jestli by to nevyřešilo jiný turbo?
Uživatelský avatar
roti
Přispěvovatel
Příspěvky: 305
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2008, 08:15
Bydliště: Praha, München

Příspěvek od roti »

ty R5 maji strop nekde kolem 170ps :( navic to auto je deste tezky, kor avant. ale ta 103kw sviha pekne! i 85kw se vstrikama S764 a bez egr a katu pekne svistela!
SII Elegance
-ex BMW 740i FL V8 4.4L Vanos, 210kW, 440Nm, BMW 320dA Touring; VW GIV Varoš 66kW,S764+KAT off+EGR off,Eibach 35mm,ATD,chip
Obrázek
Uživatelský avatar
KaCzaba
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Odpovědi: 0
Registrován: 04 říj 2006, 12:44
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od KaCzaba »

roti píše:ty R5 maji strop nekde kolem 170ps :( navic to auto je deste tezky, kor avant. ale ta 103kw sviha pekne! i 85kw se vstrikama S764 a bez egr a katu pekne svistela!
tys egra kuchnul s katem najednou nebo postupne?ten me totiz jeste ceka.tak jestli to bude tak znat
EX passat B2 mTDI

aktual G3 GTTDI
A6 2.5TDI R5 AAT,S764
Uživatelský avatar
roti
Přispěvovatel
Příspěvky: 305
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2008, 08:15
Bydliště: Praha, München

Příspěvek od roti »

tam jsem mel jeste jen ucpanou hadicku a ventas byl zaseklej v poloze off. jeste jsem nevedel o tak super veci jako zaslepeni zaslepkama :)

kat normalne ven a vymlatit ten bordel. pak auto jelo pekne vodspodu a krasnej zvuk petivalu!
SII Elegance
-ex BMW 740i FL V8 4.4L Vanos, 210kW, 440Nm, BMW 320dA Touring; VW GIV Varoš 66kW,S764+KAT off+EGR off,Eibach 35mm,ATD,chip
Obrázek
Uživatelský avatar
KaCzaba
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Odpovědi: 0
Registrován: 04 říj 2006, 12:44
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od KaCzaba »

kat uz neni,jeste ten egr
EX passat B2 mTDI

aktual G3 GTTDI
A6 2.5TDI R5 AAT,S764
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2007, 16:11

Příspěvek od dali »

KaCzaba píše:kat uz neni,jeste ten egr
Kat je první na řadě co chci teď udělat. Třeba mi to zas na chvíli bude stačit.
S EGRem je to horší. Záslepka už tam byla, ale musela ven, auto padalo do nouzáku a furt se mi rozsvěcovala kontrolka řízení motoru. Myslíte, že něco poznám, když si to nechám odstranit z řídící jednotky (je otázka jestli to na volvo bude taky za tu tisícovku jak to nabízí Dieselpower) a tu záslepku tam zas dám?

Jinak se mi nic kloudnýho zjistit nepodařilo. Extrémní chip mi připadá jako týrání... kamarád měl 102 ps T4 načipovanýho asi na 150 a když za tím táhnul do chorvatska vodního skútra tak měl z bílýho skútra černýho (LOL), takže to nechal dát pryč.
Když budu mít možnost, asi bych řešil spojku, která se určitě neztratí jestli se potom podaří nějaký informace vedoucí k vyššímu výkonu a krouťáku sehnat.
Zrovnatak kdybych věděl z čeho 11mm hlavu čerpadla, tak jí tam taky nechám už teď naroubovat, protože se pak může hodit.
Ve skrytu duše doufám, že spojka a hlavně setrvák by mohly pasovat z Audi 200, nebo RS2.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“