Pánové zdravím.
Můj problém se bude týkat hlavně pálení motoráku, tak to umístím sem, at není zbytecne dalsi tema.
Již delší dobu dumám nad levnějším provozem a tak:
Ač nerad ( benzín mi byl příjemnější ) pořidil jsem naftové auto, ale mé ekonomické propočty mě přesvědčili. Navíc auto velikosti Sharan si v benzínu spapká dost. S LPG mám zkušenosti také. Né nijak špatné, ale staré systemy nic moc a vysledek není všude zminovane tvrzeni provoz za pulku. I kdyby byl levneji top nevyjde.
Priklad muj Sharan: BA+LPG 11l plynu+ nejaky BA - pri vsi snaze ca 2.2Kc za KM.
TEd v TDi 66kw - 6l NM - ca 1.5KC/km. Nejake divne pocty, ze? Cas od casu nejakou naftu mam, takze jsem ji prodal 25Kc a nebo si ji ted necham a pocitam tak cenu a usporu 25kc/l. Dokonce ted mam moznost tankovat i bez DPH co je ca 26,2Kc.
Pokud to naredim jeste nejakym sajrajtem ( promminte ten vyraz ), tak se musim a chci dostat na 1Kc/km !!!!
Nyní přes svatky mam cas travit nekolik hodin denne ( jen dnes asi 10h, vcera snad 15

) na netu a hledat info.
Jiz koncem leta jsem se ale doslechl o moznosti spalovat jine veci nez naftu a zacal toto shanet. Vysledek: hydrauliku ci trafo jsem zatim nesehnal, fritaku za levno malo a 15KC davat nehodlam. Zbyl mi jen motorak, ktereho jsem hned na zacatek, rychle a bez vetsiho shaneni dostal zdarma ca 300l.
Tak jsem zacal s experimenty. Zatim va starsim nakladaku. Svoje auto zatim kurvit nechci. Na olej chci pak poridit jiny vuz, i kdyz tu nekdo pise, ze Tdi 66kW take spapa i neco jineho.
Pokud se nekdo docte az sem, ma muj obdiv a budu rad, kdyz poradi a podeli se o zkusenosti.
1.) Vyber auta.
Asi zvolim mozna to nejlepsi a nejbytelnejsi, navic za par korun MB W124. Kvuli pojistce a spotrebe asi jen 200D, nejlepe v AT. Mate s tim nekdo zkusenost? 90% najedu po meste do prace, ca 4xza den po 15km, rocne 10tkm+jine jizdy do 15tkm. Mame totiz i 2. auto a vic jezdim nakladnim. Tak by byl AT fajn a vykon by snad mohl stacit. Prece to nemuze byt tak strasne, jak mnozi pisi i na jinych forech, i kdyz je mi jasne, ze po oleji to lepe nepojede. Co spotreba, opravdu nekdo dokaze jezdit i za 6l? Pak nema cenu shanet stare Toledo 1.9D ci neco takoveho, kvuli uspore 1l. To MB bude levnejsi a vic snad vydrzi. Auto mam domluvene za 10tKc, coz je myslim dobre. Neni to nadhera, ale ani hrozny vrak, eko zaplacene a hlavne, ze to jede. Pokud ho odpravim, da se to skousnout. Navic k autu dostanu jeste 1 motor. A pokud auto prezije rok a najedu 15000km ( nekdo uvadi ze uz ma na olej 20 a vice ) mam ho zaplacene a zbyde i na dovolenou

NAvic tim neznicim asi auto cele, ale max motor, ktery budu mit nebo koupim za par tisic. Jeste lepe jen Cerpadlo, vstrik apod. Vymenu paliv. filtru neresim, ten bude zadarmo. Tak vic rozeberu treba pozdeji.
2.) dotaz: vyroba paliva, slozeni, jine zkusenosti.
Jak jsem jiz uvedl ca od leta do prichodu zimy jsem jiz zkousel v nakladaku. Motoraku mam hodne, bylo par litru VyFrtitu a zkousel jsem redit benzinem. Take trochu redidla, ktere mohu mit take velmi levne nebo toluen. Zatim jen malo sra*ky a hodne nafty. Pak jsem davku zvysoval a zatim se dostal na ca 1:5nafty.
Zatím díky a těším se na další rozpravu