MAF OFF za dvě koruny :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

netopier píše:a odkedy sa palivo vstrekuje podla tlaku? ;)
netopier píše:ta vaha sa da vyradit inak , cim eliminujes riziko znizenia vykonu koli casto odchadzajucej vahe , a zarovn nebudes dymit ako komin
možná je to muj subjektivní dojem, ale přijde mi, že si trochu protiřečíš ... jak jinak než váhou pak teda kontroluješ průtok vzduchu?
a souhlas s pár posledníma příspěvkama ROBIGa ;) - ten muj nápad je taky za pár korun, nakolik je praktikovatelnej je námět k další diskuzi stejně jako přesnost a použitý součástky 8)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

FandaTDI píše:
netopier píše:a odkedy sa palivo vstrekuje podla tlaku? ;)
netopier píše:ta vaha sa da vyradit inak , cim eliminujes riziko znizenia vykonu koli casto odchadzajucej vahe , a zarovn nebudes dymit ako komin
možná je to muj subjektivní dojem, ale přijde mi, že si trochu protiřečíš ... jak jinak než váhou pak teda kontroluješ průtok vzduchu?
a souhlas s pár posledníma příspěvkama ROBIGa ;)
pri uprave v ktorej sa vaha vyraduje sa prietok vzduchu dalej nekontroluje a vstrekovanie paliva sa riadi inou velicinou, a to znamena ze jednak vylucis casto kazivy komponent, a jednak zvysis vykon

upravu vykonu nikomu nenutim len je tam najlepsi pomer cena/vykon a toboz v pripade ked sa k tomu prida teply start
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

netopier píše:
FandaTDI píše:
netopier píše:a odkedy sa palivo vstrekuje podla tlaku? ;)
netopier píše:ta vaha sa da vyradit inak , cim eliminujes riziko znizenia vykonu koli casto odchadzajucej vahe , a zarovn nebudes dymit ako komin
možná je to muj subjektivní dojem, ale přijde mi, že si trochu protiřečíš ... jak jinak než váhou pak teda kontroluješ průtok vzduchu?
a souhlas s pár posledníma příspěvkama ROBIGa ;)
pri uprave v ktorej sa vaha vyraduje sa prietok vzduchu dalej nekontroluje a vstrekovanie paliva sa riadi inou velicinou, a to znamena ze jednak vylucis casto kazivy komponent, a jednak zvysis vykon

upravu vykonu nikomu nenutim len je tam najlepsi pomer cena/vykon a toboz v pripade ked sa k tomu prida teply start

Teplý start si lidi podle návodu tady vyřeší odporem a relátkem do 70,-Kč k tomu váha za 2 koruny tak proč utrácet tisíce.Ja chápu že tyhle rady na funkční úpravy které tady jsou jsou trnem v oku lidem kteří na těchto vadách vydělávali léta pěkný peníze ale na druhou stránku pokud by tuhle úpravu nabídli za dejme tomu 500,-Kč tak se s tím nikdo nebude s..t doma a něco vymýšlet.A ať mi nikdo netvrdí že se to za 500,-Kč nevyplatí dělat protože tak dlouho mu to trvat nebude :)
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

netopier píše:inou velicinou
taky odpoved (LOL)
netopier píše:upravu vykonu nikomu nenutim len je tam najlepsi pomer cena/vykon a toboz v pripade ked sa k tomu prida teply start

a na to jsi prisel kde? Mit know-how srovnatelny s lepsima automobilkama a delat to spis pro zabavu, tak bych si to mozna taky dovolil rikat ... (noteeth)
...
btw. mozna by byl lepsi nejakej diodovej mustek nez samotna dioda ...
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

opravdu je to jen kvuli spatne vaze, nez platit nejaky penizky... Nikdo tu o zvyseni vykonu ani necekl, sice to nez se roztoci vic tahne (strikne vic nafty - koukni na graf) ale to je jen nepatrne - tahle uprava je k nahrade vahy za par korun ne ke zvyseni vykonu!

podle tlaku vzduchu a teploty se vypocita mnozstvi vzduchu a podle toho nafta co na tom nechapes, vaha je tam kvuli kourivosti, funkci egr. Kourivost sem se vsiml ze kdyz to neni ohraty tak si to trosku zakouri ale urcite daleko min nez nejakymu autu s cipem za tepla ok, stejne tomu neslapu kdyz je to studeny takze pohoda..
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

no ono by prave podle toho grafu v prvnim prispevku bylo lepsi(nejen za studena), kdyby do tech 1260ot. vaha davala max. 650-750 ... coz by mj. mohl resit ten muj napad - vyjadri se k tomu nekdo? (ja to zkusim jeste s nekym probrat, pripadne vyzkousim - mozna primo ve vaze, jestli to tam nacpu, abych nestipal kabely, ale chvilku to potrva ;) )

(offtopic) - kdyz jde do kytek MAP seznzor, tak je odchylka tlaku spis negativni nebo pozitivni?
hozyp
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 05 pro 2008, 17:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecko

Příspěvek od hozyp »

stres3d píše:vaha je tam kvuli kourivosti, funkci egr. Kourivost sem se vsiml ze kdyz to neni ohraty tak si to trosku zakouri ale urcite daleko min nez nejakymu autu s cipem za tepla ok, stejne tomu neslapu kdyz je to studeny takze pohoda..
ahoj, sleduji diskuzi ohledně MAF off, o tvého posledního příspěvku sem vyčetl, že váha je mimo jiné v součinosti s EGR ventilem. Co když nemám EGR off, mohu taky vyzkoušet funkčnost váhy "přemostěním" diodou dle tvého názoru, nebo to jde jenom u auta s deaktiv.EGR?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

podle odpovědi netopiera v jinym topicu by egr při "reálnym" průtoku větším než požadovaným víc otvíralo, otázka je jakej vliv na to má sw přivření - teoreticky by to mělo mít vliv i na (větší) požadovanou hodnotu při volnoběhu ;)

btw. nemáte někdo něco podobnýho pro Pierburg? -> ODKAZ
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

hozyp píše:
stres3d píše:vaha je tam kvuli kourivosti, funkci egr. Kourivost sem se vsiml ze kdyz to neni ohraty tak si to trosku zakouri ale urcite daleko min nez nejakymu autu s cipem za tepla ok, stejne tomu neslapu kdyz je to studeny takze pohoda..
ahoj, sleduji diskuzi ohledně MAF off, o tvého posledního příspěvku sem vyčetl, že váha je mimo jiné v součinosti s EGR ventilem. Co když nemám EGR off, mohu taky vyzkoušet funkčnost váhy "přemostěním" diodou dle tvého názoru, nebo to jde jenom u auta s deaktiv.EGR?
egr musi byt zaslepen pisu to v prvnim postu.. pak to nema kontrolu kolik to pousti spatky do sani - normalne by totiz klesl udaj z vahy ale kdyz tam bude fixni tak to bude kravnout a prinejlepsim kourit (noteeth)
----------------------------------------------------------------------
FandaTDI píše:no ono by prave podle toho grafu v prvnim prispevku bylo lepsi(nejen za studena), kdyby do tech 1260ot. vaha davala max. 650-750 ... coz by mj. mohl resit ten muj napad -....
NA to si prisel jak ze by to bylo lepsi?
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

už kvůli spojce(setrváku) ... a protože při 850 mg/R máš po "nucenym odpichu" z volnoběhu u 1tis.ot. zase přiškrcený palivo(důvod by se našel možná nejeden ;) ), u těch nižších hodnot váhy tam ta díra neni ... ;)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ROBIG: za 500,- sa to naozaj neioplati robit pretoze stale je tam riziko ze zlyha zapis, poskodi sa RJ, atd atd a to riziko vysokych nakladov na opravu za to nestoji, myslim ze by si tiez nerobil nieco s rizikom za tak malu sumu.

stred3d : nemas pravdu , prietok vzduchu sa berie z vahy ktora sa zaroven pouziva na riadenie EGR.hodnota sa koriguje podla teploty.

niektore novsie RJ uz pouzivaju AJ riadenie vstrekovania podla tlaku v sani

ked tu vahu oklames, nemas korektne informacie o tom kolko vzduchu ide do motora.


FandaTdi :ked odide MAP tak vacsinou vag ukazuje maximalnu hodnotu tlaku cize cca 2600 alebo 2900(96/110kw) mbar
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

netopier: díky, řešim, jestli ho mam načatej nebo mi spíš přefukuje turbo, někdy leze přes 2,2(požad. 1,948) a semtam hodí nouzák ... zajímavý je, že mi to začalo dělat po zaslepení hadičky k egr(do tý doby jsem ho měl asi rok zaslepenej jen plechem) a když jsem hadičku zas zprůchodnil, tak se to trochu zlepšilo (částečně je to i tou mojí neodbornou úpravou váhy, ale ta zezačátku nezlobila) ...

... a proto zkusim dořešit tuhle "elektroúpravu" ... ještě mě napadá, jestli nebude nějakej velkej úbytek napětí pro váhu (z pinu 1), aby to neovlivňovalo fungování váhy, možná líp dát odpor až za diodu, jestli to teda pomůže :) ... no zkusim něco zjistit a kdyžtak napíšu ;)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

skontrolus si hadicu pre odpadovy podtlak. to je ta, co ide z airboxu do n75 a n18
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

netopier píše:ROBIG: za 500,- sa to naozaj neioplati robit pretoze stale je tam riziko ze zlyha zapis, poskodi sa RJ, atd atd a to riziko vysokych nakladov na opravu za to nestoji, myslim ze by si tiez nerobil nieco s rizikom za tak malu sumu.

stred3d : nemas pravdu , prietok vzduchu sa berie z vahy ktora sa zaroven pouziva na riadenie EGR.hodnota sa koriguje podla teploty.

niektore novsie RJ uz pouzivaju AJ riadenie vstrekovania podla tlaku v sani

ked tu vahu oklames, nemas korektne informacie o tom kolko vzduchu ide do motora.


FandaTdi :ked odide MAP tak vacsinou vag ukazuje maximalnu hodnotu tlaku cize cca 2600 alebo 2900(96/110kw) mbar
Dobre mas svuj nazor tak mi vysvetli - tlak turba ma snad taky co kecat do vstrikovany nafty ne? A dalsi otazka - jak je mozny ze mi to jede v nizkych i trosku lip, ve vysokych taky trosku protoze mi brzo predtim padala vaha? :?
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

FandaTDI píše:stres3d: myslel jsem něco jednoduššího - zhruba takhle:
Obrázek
snad to neni uplná blbost ... to napětí za diodama by se pak mělo sčítat, nebo se pletu? :?
ono už kvůli tý mapě z první strany by to bylo (hlavně v nižších ot.) lepší řešení než samotná dioda (nebo jako v mym případě "zužovací kroužek" ... vypozoroval jsem, že postupem času zase klesla hodnota na volnoběh a v nižších ot. znatelněji než v zátěži ... )
netopier: právě z důvodu kontroly bych tu váhu takhle nevyřadil ... ;) ;)
je to totalni picovina si vem ze z 5V tam budes mit furt, na rj pujde tedy stale treba 4V a kdyz bude dobra vaha tak ti stejne nedojde na 850 protoze ta dioda ti tam dela ubytek ;)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“