hlavně to nezaměň vole..znova tam nejedu..Fulltank píše:tak vyreseno, na hornich salach je napis sputter to znaci horni salu
nasel jsem to na oficialnich strankach vyrobce
Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
http://www.pierburg-service.de/ximages/ ... en_web.pdf
http://download-mst.ms-motor-service.de ... 02_web.pdf
http://download-mst.ms-motor-service.de ... 02_web.pdf
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Tak jsem to nahodil. Nevim co jsem mam psat za navod, neni na tom nic slozityho. Pokud si nekdo zvladne udelat servis na aute, tak tohle taky
Demontoval jsem hzavicky aby nebyl takovy odpor pri toceni motorem a zatlacovani pistu. Pak sla dolu vana 20 sroubu + 3 velky od prevodovky. Spolecne s olej. cerpadlem jsem sundal ten kryci plast, olej cerpadlo drzi 3 srouby, jen je potreba pretlacit napinak, ale to se udela krasne rukou.
Samotna vymena sal je brnkacka, povolej se dva srouby, vydloubne spodni pulka ojnice, vyhodi stara sala nahodi nova. Vrchni pulka ojnice spolecne s pistem se zatlaci nahoru, vyhodi z kliky a stahne zase dolu aby byl dobry pristup.. vyhodi stara nahodi nova
..trosku to pomrdat olejem, kouknou jestli jsou saly uprostred a uz mam v ruce momentak a utahuju.
JInak utahuje se to 30Nm a 90stupnu. Prace na cca 2h a s toho jsem pul hodiny hledal momentak
Motor ma +-250tis a saly jsou jak novy. Ta sada co jssem koupil byla naprosto stejna jako na aute. Olej menim jak to vyjde, jinak jezdim LL.







ty spodni saly byly v horsim stavu nez ty horni

Demontoval jsem hzavicky aby nebyl takovy odpor pri toceni motorem a zatlacovani pistu. Pak sla dolu vana 20 sroubu + 3 velky od prevodovky. Spolecne s olej. cerpadlem jsem sundal ten kryci plast, olej cerpadlo drzi 3 srouby, jen je potreba pretlacit napinak, ale to se udela krasne rukou.
Samotna vymena sal je brnkacka, povolej se dva srouby, vydloubne spodni pulka ojnice, vyhodi stara sala nahodi nova. Vrchni pulka ojnice spolecne s pistem se zatlaci nahoru, vyhodi z kliky a stahne zase dolu aby byl dobry pristup.. vyhodi stara nahodi nova
JInak utahuje se to 30Nm a 90stupnu. Prace na cca 2h a s toho jsem pul hodiny hledal momentak
Motor ma +-250tis a saly jsou jak novy. Ta sada co jssem koupil byla naprosto stejna jako na aute. Olej menim jak to vyjde, jinak jezdim LL.







ty spodni saly byly v horsim stavu nez ty horni

O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
-
FillkoGolf
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14 bře 2014, 11:06
Hele muj nazor je takovej, ze pokud vlastnis onen problemovej kus. Je dobry udelat aspon kontrolu. Co jsem zjistil a co je muj nazor je, ze srouby za nic nemuzou, problem je v samotnych salach. Nedavno jsem zde daval fotky ze spatneho motoru a tam evidentne zadne od pohledu rozdeleni sal nebylo.
Sadu co jsem koupil mela jasne i pro laika jine horni saly, stejne tak byly na mem motoru a ty ani po 250tis nevykazovaly nadmerne opotrebeni.
Dokonce tu nekdo v minulosti psal, ze nechal dodelavat zamky. To je absolutne k nicemu, zamky na salach jsou pouze pro presne umisteni a snadsi montaz. V zadnym pripade pripadnym protoceni saly nezabrani.
Cena materialu je cca 3000,- pro klid duse se to da prezit
Sadu co jsem koupil mela jasne i pro laika jine horni saly, stejne tak byly na mem motoru a ty ani po 250tis nevykazovaly nadmerne opotrebeni.
Dokonce tu nekdo v minulosti psal, ze nechal dodelavat zamky. To je absolutne k nicemu, zamky na salach jsou pouze pro presne umisteni a snadsi montaz. V zadnym pripade pripadnym protoceni saly nezabrani.
Cena materialu je cca 3000,- pro klid duse se to da prezit
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
a aký je to rok výroby?
Fulltank píše:Tak jsem to nahodil. Nevim co jsem mam psat za navod, neni na tom nic slozityho. Pokud si nekdo zvladne udelat servis na aute, tak tohle taky![]()
Demontoval jsem hzavicky aby nebyl takovy odpor pri toceni motorem a zatlacovani pistu. Pak sla dolu vana 20 sroubu + 3 velky od prevodovky. Spolecne s olej. cerpadlem jsem sundal ten kryci plast, olej cerpadlo drzi 3 srouby, jen je potreba pretlacit napinak, ale to se udela krasne rukou.
Samotna vymena sal je brnkacka, povolej se dva srouby, vydloubne spodni pulka ojnice, vyhodi stara sala nahodi nova. Vrchni pulka ojnice spolecne s pistem se zatlaci nahoru, vyhodi z kliky a stahne zase dolu aby byl dobry pristup.. vyhodi stara nahodi nova..trosku to pomrdat olejem, kouknou jestli jsou saly uprostred a uz mam v ruce momentak a utahuju.
JInak utahuje se to 30Nm a 90stupnu. Prace na cca 2h a s toho jsem pul hodiny hledal momentak![]()
Motor ma +-250tis a saly jsou jak novy. Ta sada co jssem koupil byla naprosto stejna jako na aute. Olej menim jak to vyjde, jinak jezdim LL.
ty spodni saly byly v horsim stavu nez ty horni![]()
Fulltank-myslím, že ty zámky podceňuješ, jejich vyhnutý "zámek" je opřen o ojnici/druhou půlku/, a ne jen o druhou šálu, jako v tomto případě,takže zvyšuje tuhost a upevnění šály. po celou dobu výroby motorů /od dob vložených šál/ toto uložení výborně splňovalo ůčel, ale hlavy pomazané vymyslely inovaci čert ví proč..
nepropadat panice...
to bych nečekal,ale bude to tím, že ty horní jsou z jinýho materiálu. Ono třeba AGR/ALH má horní a dolní šály stejný, ale AHF/ASV má horní s jiným indexem než spodní a ty jsou stejný jako u AGR/ALH. Pár kobyl navíc a už tam cpali jinej matroš asiFulltank píše:]
ty spodni saly byly v horsim stavu nez ty horni![]()
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3: prave me tahle informace taky zajimala, tak jsme byl za jednym zdejsim borcem co dela a opravuje motory do Subaru a pod. A ten mi jasne rekl, ze ten zamek je polohovaci vystupek, kterej ma pouze funkci spravne montaze. Uz se mu i stalo, ze original byly se zamkem a jako nahrada prisly bez. Je to tak udelano z duvodu jednodusi a levnejsi vyroby.
palík: Tohle mi taky nebylo jasne, ale je to celkem jednoduchy. Ty saly jsou o neco vetsi nez samotne oko ojnice. Takze pri dotazeni srouby se saly oprou do oka ojnice a tim nemaji sanci se protocit. Ono to je pekne videt pri vymene tech sal
erikb: 7/2007 puvod DE
Woko_O: S tim olejem urcite souhlasim
Kazdopadne tohle spis vypada, ze ty spatne rocniky mely saly z nejaky na hovno materialu.
palík: Tohle mi taky nebylo jasne, ale je to celkem jednoduchy. Ty saly jsou o neco vetsi nez samotne oko ojnice. Takze pri dotazeni srouby se saly oprou do oka ojnice a tim nemaji sanci se protocit. Ono to je pekne videt pri vymene tech sal
erikb: 7/2007 puvod DE
Woko_O: S tim olejem urcite souhlasim
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika