Stránka 54 z 132

Napsal: 22 bře 2014, 13:10
od jericho-3
Subaru nesubaru, dát 2 plechy s předpětím do ojnice s tím, že bude držet jedna druhou, je určitě horší než když každá samostatně drží ve své půlce ojnice. Ale je to jen můj názor.. :)

Napsal: 22 bře 2014, 14:59
od Tomas.cz
A jak je to s lepením šál do ojnice? Někde jsem zde čet, že jsou tam lepené lepidlem před montáží? :?

Co se týče toho zámku, napadlo mě, jestli od zámku šál neupustili díky tomu, že má motor trhané ojnice už od pohledu, nepřemýšlel někdo z Vás na tímhle?
Nebo setkal se někdo z Vás u motoru s trhanýma ojnicema se zámkama?

Napsal: 22 bře 2014, 15:47
od Fulltank
Tomas.cz píše:A jak je to s lepením šál do ojnice? Někde jsem zde čet, že jsou tam lepené lepidlem před montáží? :?

Co se týče toho zámku, napadlo mě, jestli od zámku šál neupustili díky tomu, že má motor trhané ojnice už od pohledu, nepřemýšlel někdo z Vás na tímhle?
Nebo setkal se někdo z Vás u motoru s trhanýma ojnicema se zámkama?
Lepenyho tam nic neni :D normalne je vydloubnes prstem, drzi jen tim predpetim

Napsal: 22 bře 2014, 17:09
od jericho-3
Já spíš přemýšlel, jak velkou výhodu trhané ojnice mají, přesnost a tuhost je patrně ten důvod, ale máš Tomasi pravdu, zámek by šel do těchto ojnic obtížně..

Napsal: 22 bře 2014, 17:58
od Pája 19
jericho-3 píše:Já spíš přemýšlel, jak velkou výhodu trhané ojnice mají, přesnost a tuhost je patrně ten důvod, ale máš Tomasi pravdu, zámek by šel do těchto ojnic obtížně..
Přesně tak, je to lámaný a proto tam ty zámky nejsou. Poslední operace ve fabrice, kterou tam dělaj, je lom. Mimochodem nevíte, jakym způsobem to lámou, že nedojde k žádnýmu natažení či deformaci materiálu?

Jo a Jericho proč myslíš/máš názor, že jsou se zámkem lepší? Pomineme-li jednodušší usazení. Nemyslíš, že schopnost šály se protočit může být za jistých okolností výhodná?

Napsal: 22 bře 2014, 18:36
od rami
Když se salky protoci uz je problém a zadelano na problém.

Napsal: 22 bře 2014, 19:00
od jericho-3
Pokud je přidírání na čepu kliky, jde tam olej, takže to není "svaření" jako když se suchá šála/zvenku/ protočí v suché ojnici..

Napsal: 22 bře 2014, 19:46
od Tomas.cz
Když jsem dělal Průmku ( SPŠS Betlémská Praha ) náš třídní, kterého jsme měli na Technologii dělal před tím xx let v Pragovce, říkal, že trhané ojnice maj jednak větší pevnost pak v motoru, díky unikátnímu povrchu materiálu, ale jednak se líp vyrábějí, klasické ojnice jsou zkrátka náročnější, díky tomu že je potřeba zajistit správný poloměr obou částí, kdežto, když jí "utrhnu" a dám obě půlky k sobě jsem doma.

Co se týče trhání, to už si žel moc nepamatuju, ale v zásadě na tom nic složitého nebylo, už tam jsou navrtané díry na šrouby a pak spodní díl jakoby odesknu a je to.

Napsal: 22 bře 2014, 22:13
od TDI tech
Metoda trhania (alebo lamania), je v podstate jednoducha vec. V mieste zlomu sa material oslaby a necha sa schladit na pozadovanu teplotu aby skrehol. No a potom uz staci len svihnut a dojde k zlomeniu. Je to delenie bez odpadu. Vyhody su ze to nepatrebuje zamky vzajomnej polohy a taqkisto vacssia tuhot a odlnost voci sklzu. Nevyhoda je ta ze kazda ojnica je unikat

Napsal: 23 bře 2014, 08:44
od jericho-3
Jo, to je zajímavé, ten způsob ale i dřívější ojnice měla jen jeden spodek i když seriová výroba to dost "zjemnila"..Takže případná záměna byla i někdy "možná.".

Napsal: 23 bře 2014, 15:30
od mauditt

Napsal: 23 bře 2014, 15:52
od Biimbo
kurva tomuhle bych věřil asi nejvíc, že nějaký maďar nebo bulhar či která ta verbež to na lince montuje, že přehodila šály,protože nerozuměl pořádně tomu co má na lince dělat.
Jsem slyšel že v boleslavi je úřední jazyk nějaká zkomulená svahilština, česky už si tam s nikým moc nepokecáš..

Napsal: 23 bře 2014, 16:36
od jericho-3
Mě by teda zajímalo, v čem je ta vrchní šála, která dostává hlavní pecku při "bouchnutí sazí"jiná než ta spodní. Nikdy takové rozdíly nebyly, spíš mi připadá, že je to v rámci úspor , kdy ten materiál na té spodní ojebali..Proč nešetří na hovadinách, kterých je auto plné..a serou se do motoru?

Napsal: 23 bře 2014, 17:05
od Biimbo
jak jsem to psal na minulý stránce, i 81kW motor má oproti 66kW jinou horní šálu a spodní mají obě verze stejnou, takže něco na tom bude..

Napsal: 23 bře 2014, 21:30
od Pája 19
Biimbo píše:kurva tomuhle bych věřil asi nejvíc, že nějaký maďar nebo bulhar či která ta verbež to na lince montuje, že přehodila šály,protože nerozuměl pořádně tomu co má na lince dělat.
Jsem slyšel že v boleslavi je úřední jazyk nějaká zkomulená svahilština, česky už si tam s nikým moc nepokecáš..
Bylo by to prima, ale není to tak. Šály s indexem H maj bejt nahoře a jak Fulltank, tak já sme je nahoře měli. A nevim, proč by měly bejt obě šály stejný, když každá dostává jinej rábl. Horní je tvrdší, aby ty šlehy vydržela a nerosypala se a spodní je měkčí, aby měla lepší kluzný vlastnosti a líp pohlcovala nečistoty. Tak to aspoň tvrdí výrobce.

Jinak pro fandy BXE/BLS motorů přikládám něco ze své dílny:

Vlevo BLS 2008 po 177tkm, vpravo BXE 2004 po odhaduji 300tkm+.
Jedná se samozřejmě o horní ojniční šály. Vlevo s indexem H, výrobce KolbenSchmidt, vpravo Glyco.

Obrázek