Stránka 55 z 132
Napsal: 23 bře 2014, 21:35
od Pája 19
jericho-3 píše:Pokud je přidírání na čepu kliky, jde tam olej, takže to není "svaření" jako když se suchá šála/zvenku/ protočí v suché ojnici..
A co teda donutí šálu protočit v ojnici, kde je "sucho" a přesah a mezi čepem a šálou, kde je olej, vůle a většinou i kompozice?
Napsal: 23 bře 2014, 21:51
od Biimbo
Pája 19 píše:
Vlevo BLS 2008 po 177tkm, vpravo BXE 2004 po odhaduji 300tkm+.
Jedná se samozřejmě o horní ojniční šály. Vlevo s indexem H, výrobce KolbenSchmidt, vpravo Glyco.
2004 ještě BXE nebylo. Spíš BJB,možná už BKC.
Každopádně první ročníky včetně prvních BXE jsou OK a pak se vyplatí ty 3tis, investovat, než pak shánět motor který bude touhle rychlostí sehnatelný stejně dobře jako pěkný BMM.
Když problém nastane,bych to viděl na kombinaci i více důvodů najednou. Od šroubů,který za to asi nemůžou, pánví, který jsou buď přehozený,pánví u kterých byla nějaká výrobní vada,slabší mazaní z důvodu vypadaných záslepek vahadel vstřiků,nafty v oleji kvůli gumičkám na vstřicích,longlife výměnám oleje nebo jak se občas stává, výměně oleje jen záznamem do servisní knížky,což není nic nemožného.
Napsal: 23 bře 2014, 21:58
od Pája 19
No tak to na mě pan prodejce zahrál pěknou opičárnu, když tvrdil, že je to BXE. Kód motoru je pryč a rok výroby si člověk hned nevšimne, natož aby věděl kdy se kterej kód vyráběl.
Napsal: 23 bře 2014, 22:14
od Biimbo
a techničák slouží k čemu?

Napsal: 23 bře 2014, 22:18
od Pája 19
Předmětem obchodu byl jen polomotor...

Napsal: 23 bře 2014, 23:32
od Fulltank
souhlas s Pajou, pokud nekdo vlastni tehnle spatny rocnik tak at necha pri oleji pro klid duse vymenit rovnou saly.
Napsal: 24 bře 2014, 08:26
od jericho-3
Šálu donutí k protočení přidření na čepu kliky, ale viděl jsem, že na čepu byly navaleny kusy kompozice/což je vlastně "cín"/ a motor jen klepal , ale když je šála protočena je tam tření vyloženě nasucho/železo na železo/ , z čehož vznikne svaření a obrovská síla, která ojnici roztrhá na cucky...Ale máš pravdu, vypadá to, že to vyjde na stejno, ale řekl bych že okamžik , kdy to šála neudrží a protočí se má vliv. čím dýl šála drží, tím lépe. Možná je to blbost, ale vozily se sem haldy aut s klepajícími motory, ale vylítlých ojnic bylo minimum. Dnes je to jako rakovina..A na co se dřív jezdilo, dával se minerál i do TURB a do motorů se lilo M6AD ukradených v práci. Dnes každá plechovka oleje vypadá jako umělecké dílo plné barev a zlata a ojnice lítají jako vetřelci ven..A tohle přeci nejsou nějaké závodní motory, ne?

Napsal: 24 bře 2014, 08:39
od danikd
jericho mas recht ...
Napsal: 24 bře 2014, 10:49
od palík
Takze by ty motory taky treba blbe mazaly,myslim jako čerpadlo ...
Napsal: 24 bře 2014, 11:22
od danikd
To by bylo podle mne rychlejsi, videl bych to na nekvalitni loziska ...
Napsal: 25 bře 2014, 10:33
od Fulltank
Jeste jsem slibil ze dodam ty cisla starych sal.
Vrchni s indexem B
Spodni s indexem C

Napsal: 25 bře 2014, 10:37
od Ferenzzo
a když jsou ty šály mázlé, tak čep zůstává zpravidla nepoškozen? nebo to necháváte přebrousit?
Napsal: 25 bře 2014, 11:02
od Pája 19
Na můj vkus jsou čepy optřebovaný dost, ikdyž je šála v pořádku, natož když je mázlá.
Nemáte někdo povolené montážní vůle hlavních i ojničních čepů na tdi klikovkách???
Nikde jsem se toho nedopátral.
Napsal: 25 bře 2014, 12:02
od jericho-3
Jo, když je mázlá, je to většínou na přebrus. Kdysi jsem dělal různé pokusy, hokusy, ale pak jsem zjistil, že je to ztráta času a naděje..Ale pokud to jen lehounce poklepává, lze zkusit velmi jemným papírovým vodním šmirglem namočeným v benzinu čep začistit..a dát novou šálu. Ale prevence je prevence, pokud je spodek původní, km většinou stočeny je lepší je vyměnit.
Napsal: 28 bře 2014, 21:50
od mauditt
http://forum.skodahome.cz/topic/84877-z ... try1888382
02/2008 bol tento....
je to pravda, že do 10/2008 vrátane bol dodávaný do výroby iný diel než od 11/2008 ??