
Kam jste "utekli" z Passata?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Já vám tady trochu přileju
Moje Lancie byla vyrobená Fiatem - neříkám že je to superauto, ale aktuálně má 250tis. a 16 let, spojka původní, na motor se nesáhlo, klima funguje, elektronika funguje, poloosy OK. Nevím, jestli do těch problémů započítáváte, že jednou odešel plast ve stahovačce, jednou jsem musel rozhýbávat zadní stěrač, u obou zadních světel jsem musel jednou napružit kontakty, protože při blikání blinkrem trochu blikalo i světlo, tak jednou za půl roku se rozsvítí kontrolka motoru kvůli chybě EGR (je sice zaslepený, ale stačí aby blbnul elektromagnet) a tak dále...
Pokud se tedy budeme bavit o blbostech, tak souhlasím s Vámi, že Lancia (Fiat) není dobré auto. Kdyby si ho koupila paní, co ničemu nerozumí tak bude třeba 4x do roka v servise s nějakou věcí - asi by ani nebylo potřeba kupovat díly, ale bude potřeba na tom spálit čas.
Pak se můžeme pobavit o Octavii II 2.0 TDi 4x4 2009 od mého kamaráda - koupil myslím před 2 lety za cca 300tKč na tachometru kolem stopadesáti tisíc. Komplet servisní historie, vždy autorizovaný servis, prodejce prodává i nové škodovky, CEBIA, lustrováno ještě i přes policii a vše OK. Aktuálně najeto taky kolem 250tis. Co se týká motoru, tak ten nechával cca za 100tKč vyměnit i se spojkou a dvouhmotou, protože při cca 180tis. mu to na dálnici přestalo mazat a bylo vymalováno. Dál už něco repasoval na Haldexu protože hučel, musel řešit špatnou geometrii, takže mu měnili vzadu ramena, plus mu tam dali rovnou nové tlumiče a nefungovala mu klima. Nemluvím o tom, že na několika místech už má puchýřky. Kdyby si to auto koupila paní, tak geometrii by nepoznala a byla by v servisu tak jednou za rok. Určitě by tam nebyla 4x jako s tím pekelným Fiatem - akorát do Fiata by dala za opravy tak 6000 za rok, no a do oktávky by dala třeba 200tis. za rok. Ale výhoda je, že by v servise byla jen jednou a to se vyplatí.
Berte to ale jako poznatek ke konkrétnímu kusu - třeba mám já extrémní štěstí a kamarád extrémní smůlu. Může to tak být.
Aby to nebylo jednostranné - vím o člověku, který koupil nové Ducato, rok tuším 2012 a měl takové problémy, že to nebyli schopní ani ve Fiatu řešit - různé chcípání motoru, náhodně to nechtělo startovat, elektronika atd. Vždy předtím měl Transita a tam nikdy takový problém nebyl. Takže asi kus od kusu.
Ještě poznámka k těm Octaviím - jak píšou už kluci, ono to může mít najeté kvanta Km. Ti kdo v práci mají auta, tak mají většinou O2 nebo O3. Na tom autě po 2 letech a 100tis. km skoro není poznat opotřebení, takže si myslím že my tady často porovnáváme auto se 150tis. skutečnými versus auto s 450tis. skutečnými.
Takže ať každý jezdí v tom, co mu dává smysl

Moje Lancie byla vyrobená Fiatem - neříkám že je to superauto, ale aktuálně má 250tis. a 16 let, spojka původní, na motor se nesáhlo, klima funguje, elektronika funguje, poloosy OK. Nevím, jestli do těch problémů započítáváte, že jednou odešel plast ve stahovačce, jednou jsem musel rozhýbávat zadní stěrač, u obou zadních světel jsem musel jednou napružit kontakty, protože při blikání blinkrem trochu blikalo i světlo, tak jednou za půl roku se rozsvítí kontrolka motoru kvůli chybě EGR (je sice zaslepený, ale stačí aby blbnul elektromagnet) a tak dále...
Pokud se tedy budeme bavit o blbostech, tak souhlasím s Vámi, že Lancia (Fiat) není dobré auto. Kdyby si ho koupila paní, co ničemu nerozumí tak bude třeba 4x do roka v servise s nějakou věcí - asi by ani nebylo potřeba kupovat díly, ale bude potřeba na tom spálit čas.
Pak se můžeme pobavit o Octavii II 2.0 TDi 4x4 2009 od mého kamaráda - koupil myslím před 2 lety za cca 300tKč na tachometru kolem stopadesáti tisíc. Komplet servisní historie, vždy autorizovaný servis, prodejce prodává i nové škodovky, CEBIA, lustrováno ještě i přes policii a vše OK. Aktuálně najeto taky kolem 250tis. Co se týká motoru, tak ten nechával cca za 100tKč vyměnit i se spojkou a dvouhmotou, protože při cca 180tis. mu to na dálnici přestalo mazat a bylo vymalováno. Dál už něco repasoval na Haldexu protože hučel, musel řešit špatnou geometrii, takže mu měnili vzadu ramena, plus mu tam dali rovnou nové tlumiče a nefungovala mu klima. Nemluvím o tom, že na několika místech už má puchýřky. Kdyby si to auto koupila paní, tak geometrii by nepoznala a byla by v servisu tak jednou za rok. Určitě by tam nebyla 4x jako s tím pekelným Fiatem - akorát do Fiata by dala za opravy tak 6000 za rok, no a do oktávky by dala třeba 200tis. za rok. Ale výhoda je, že by v servise byla jen jednou a to se vyplatí.
Berte to ale jako poznatek ke konkrétnímu kusu - třeba mám já extrémní štěstí a kamarád extrémní smůlu. Může to tak být.
Aby to nebylo jednostranné - vím o člověku, který koupil nové Ducato, rok tuším 2012 a měl takové problémy, že to nebyli schopní ani ve Fiatu řešit - různé chcípání motoru, náhodně to nechtělo startovat, elektronika atd. Vždy předtím měl Transita a tam nikdy takový problém nebyl. Takže asi kus od kusu.
Ještě poznámka k těm Octaviím - jak píšou už kluci, ono to může mít najeté kvanta Km. Ti kdo v práci mají auta, tak mají většinou O2 nebo O3. Na tom autě po 2 letech a 100tis. km skoro není poznat opotřebení, takže si myslím že my tady často porovnáváme auto se 150tis. skutečnými versus auto s 450tis. skutečnými.
Takže ať každý jezdí v tom, co mu dává smysl

Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG

P.S. přesedl jsem z Audi opět do Fiata a i když mne Audi těšilo, teď jsem klidnější a spokojenější..Jo, úchylka je úchylka..

nepropadat panice...
A Váš nazor na toto? https://www.autobazar.eu/mercedes-m-tri ... 42948.html chcem niečo terene pretože tie cesty kadial chodim su katastrofa. chcem to ako nahradu za octu 2
EX golf 3 ATD, GTB 1XXX, Sachs, 3X OFF, AL,In 80 Ex 60mm, soft- Netopier
EX Audi 80 1.8S
Octavia BKD
EX Audi 80 1.8S
Octavia BKD
Dnes je vlastně těžká volba, riziko spadnutí do velkého problému v ufinancování případné poruchy, je velké. Lidé se mně ptají a já nemám odpověď, splnit požadavek na levné a spolehlivé auto za pár šupů je nemožné. A přitom všichni automaticky chtějí plnou palbu, což svědčí o jejich duševní úrovni a neznalosti moderního automobilu dnešní doby..Osobně bych sháněl nějakého zachovalého veterána s co nejmenšími vymožemostmi. Např. můj známý má CHryslera Voyagera 2,5 TD a nechce již nic jiného..Do druhého auta Octy L/K 1,9 TDI nechce ani sednout../přitom je to ve výborném stavu/.. 

nepropadat panice...