Emise na STK "po novu"

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od Tomas6 »

Nemůže být problém ten king? Jako značka mimto nic neříká a ani to ve mně moc důvěru nebudí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od Woko_O »

Sám nevim.

Kupoval jsem to v Szakalu, který měli skoro jako jediný +0,75 na ojnice. Je to jakási americká značka která toho děla po kokot. Recenze na netu moc nejsou, ale někdo je sem tam zmiňuje. Dokonce jsem u nich poprvý viděl rozlišení horní a spodní šály na ojnicích (jinej matroš). Bůh ví.. až to otevřu tak to snad poznám..

https://www.kingbearings.com/
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od Jarda S. »

roman1648 píše: 15 dub 2025, 07:14 To teda koukám čoveče, já to nemám ve zvyku nikterak "zabíhat" ty motory, ale jak psáno výše no, tůrují to na místě do plných několik sekund a to není dobrý...
To že to tůrujou je daný metodikou měření a motor musí pár těch vytočení do plných vydržet - vždyt i ty otáčky při kterých se měří stanovil výrobce....
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
dracekvo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 08 lis 2021, 12:55

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od dracekvo »

Motor musí vydržet běžet klidně minutu v kuse s plynem na podlaze. A řekl bych, že pokud se stihne uchladit, tak v tomhle režimu poběží klidně několik hodin a nic se mu nestane.

Kdyby jste viděli co těm motorům dělaj, když prochází vývojovejma testama, tak nějaký protůrování na emisích jim nemůže nic udělat.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5725
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od ROMEK »

Ale tady sa bavíme že bol motor po GO skoro bez zábehu. To je jasne že zabehnutý motor to musí vydržat. Technik na STK mi spomínal že skolobavoných aut vytláčali z linky hodne byla volaná aj polícia aj sa majitele vyhrážali súdama ale nikdo nepochodil. Hold vyhláška je vyhláška
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
dracekvo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 08 lis 2021, 12:55

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od dracekvo »

No jo, pokud jde o ten záběh po GO.
Když tedy není možnost to někde projet, tak to aspoň nechat nějakou dobu běžet na zvýšený otáčky, ať si to vše sedne.
Ale stejně si myslím, že i fungl novej motor, nebo po GO to zacházení na emisích musí vydržet. To by bylo reklamovanejch služebáků, kde nikdo žádnej záběh neřeší a první olej je tam 30 tis nebo víc.

Pokud se rozsype po vytočení do 6 tis, tak by se dřív nebo později rozsypal stejně, záběh nezáběh.
Jestli tam něco bylo na těsno, nebo nemazalo. Tak spíš lepší že se na to přišlo hned, než aby to člověku zdechlo někde 100 km od baráku.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od Tomas6 »

Jen taková pitomost. Je vůbec možné tu kliku brousit? Jestli jo tak je možné ji brousit až na třetí brus? Tím že nikdo jiný jak nějaký king šály nenabízí se tato otázka přímo nabízí. Aby ta klika nebyla ruplá. Toto už jsem u něčeho řešil. Taky přebrus, výbrusové ložiska běžně v autodílech nebyly,ani originál, ale brusič něco někde sehnal a ona normálně rupla. Po pár desítkách km. Furt něco klepalo, bubnovalo jak podpálený ventil, poslouchalo se z vrchu, ze spodu, vačka se sundávala, hydra měnily, hlava dělala a hle. Prasklá klika.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od Woko_O »

To je právě otázkou. Snažil jsem se dohledat nějaký servisní manuály. Našel jsem jen něco kde bylo napsáno, že třetí výbrus je možný, ale byla to jen jediná zmínka a ještě taková pochybná. Pak jsem našel něco na Ducato ale psali tam o 3.0 od Iveca, ale tam psali že je možnej pouze druhej výbrus 0.5. Což je taky divný, protože ten motor má větši kliku. Ale i větší výkon no.. Jediný šály byly od Kinga a jednou jsem čirou náhodou našel v Intercarsu tuším Kolbenschmidt taky pro 0,75. Ale nic jinýho ne. Tady jsem víc věřil brusiči, kterej říkal že už to někomu dělal. Ta klika má na ojnici asi 54mm, i když chápu že z toho ubere třičtvrtě milimetru, že by se to mohlo oslabit..

Upřímně bych snad byl i rád kdyby byla prasklá. Aspoň bych věděl proč. Jestli to ale bude mázlý tak to bude složitější a nevim jestli vinit tu zbroušenou kliku a průchodnost kanalů v ní, šály nebo celkovej system mazání. I když mazání poznám nahoře na vačkách..
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Emise na STK "po novu"

Příspěvek od Woko_O »

Je to na sračku na 4. válci. Ostatní válce to přežily ale už tam byly vidět fleky na šálách. Myslel jsem si že sem něco posral, ale pak sem našel ve vaně ucpávku z kliky a mazacího kanálu…

Při normální jízdě to tak trochu stačilo, ale jak tomu naložili, ztratil se tudy tlak mázlo se to a protočily se šály. Jedna blbá ucpávka. A k tomi kompletně zajebaný sejtko pro napínák a na vačku. To naštěstí přežilo.
Přílohy
IMG_4609.jpeg
IMG_4609.jpeg (2.5 MiB) Zobrazeno 952 x
IMG_4606.jpeg
IMG_4606.jpeg (2.91 MiB) Zobrazeno 952 x
IMG_4604.jpeg
IMG_4604.jpeg (2.59 MiB) Zobrazeno 952 x
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“