FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Mirekdoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Mirekdoda »

kaad:
dírka, o které píšeš je ten kalibrovaný otvor v pístku, aby se pístek zasunul až při tlaku 0,8 bar v nízkotlaké větvi.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Takže já jsem v tom případě hýbal pouze pružinkou a ne celým pístkem. Takže hned to jdu zkusit znovu.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Mirekdoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Mirekdoda »

kaad:
to je divný, jak je teda možné, že to studené nastartuje, aniž by se pístek pohnul?
P.S. co když je zaseknutý v mezipoloze?
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

No, tak to mi teda řekni! Teď jsem zkoušel do toho klepat, ale prostě je to tvrdý. Pokud prostrčím tou dírkou jen vazací drát, tak to krásně pruží. Ale podle mně je to jen ta pružina. Že by ten pístek byl tak zadřený, že s ním nepohnu ani klepáním kladívkem?! Nějak silně se bojím do toho udeřit, abych něco neposral. Na tom videu on to fakt vytlačí nějakou tyčkou o průměru cca 4 až 5mm. Kdežto já jsem s tímto průměrem natvrdo. Už jsem si říkal jestli tam není to sedlo s tou dírkou na pevno, ale to nemůže, protože on to čistil tím brusným papírem, který by tou dírkou v žádném případě neprotáhnul. A navíc, jak to potom prosvítil bylo to krásně vidět. Jestli nebudu muset vyhodit čerpadlo ven.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Jak už jsem psal několikrát ten motor se chová pokaždé jinak. Teď už to nestartuje vůbec. A když to startnu na spray, tak to lapne, ale v zápětí zhasne. Diagnostika ukazuje při startu 0bar. jediné do čeho jsem dnes vrtal byl ten pístek. Mrknu na něj znovu, ale teď jsem musel na chvíli odejít schladit se jinak bych s tím autem asi něco ošklivého provedl. To auto má jednu zásadní chybu. Má francouzký motor. Nevím co ty magory u Fiatu napadlo dát tam motor od frantíků, kteří nikdy motory dělat neuměli. Mám pár kámošů co mají např. Fiat Ulysse 2,2JTD, což je rodilý ital nebo Ducata apod a nemají sebemenší problémy. I já měl vždycky Fiaty už za totality a motorově absolutně bez chyby. Bohužel hnily vždycky kastle.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Mirekdoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Mirekdoda »

kaad:
ještě, než se rozhodneš vyndat vysokotlaké čerpadlo, ujisti se, že to elektrické čerpadlo funguje spolehlivě.
P.S. jak je zajištěná řemenice na hřídeli vysokotlakého čerpadla? Mohlo by se stát, že se řemenice točí, ale čerpadlo ne?
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

To jsem zkoušel hned první. Sundal jsem výstup z paliv. filtru k čerpadlu a při zapnutí klíčku nafta teče. Zkusím změřit množství jaké mi nateče. Svítí mi kontrolka paliva, takže možná, že el. řerpadlo chytlo vzduch. Palivoměr mi totiž někdy blbne a proto vozím sebou stále kanystr s naftou. Počítač sice ukazuje palivo na 78km, ale není to jisté.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Mirekdoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Mirekdoda »

kaad:
jejda, radši dolej do nádrže, ať je jistota, že to necucne vzduch.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Už se stalo. Dolil jsem a startuje. Zahřál jsem motor na 85st. zhasnul a znovu startoval. Doba startování se podstatně zkrátila na cca 7s. Není to sice pořád ono, ale je to velký posun k lepšímu. Kdysi mi to startovalo sotva jsem se dotknul klíčku. Možná by to chtělo zvýšit startovací dávku, ale nevím jestli to ta Lexia umí. Musím to zjistit. jedině zajet k někomu kdo dělá např. chiptuning. Jinak díval jsem se v diagnostice i na tu dezaktivaci 3. pístu a je u něj psáno ,,ne." Takže měl by pracovat. Ještě by možná pomohlo dát silnější baterii. Mám tam startovací proud 640A. Možná by to chtělo alespoň těch 740 až 780A, aby to s tím motorem rychleji točilo. Tuhle baterii bych dal do Audiny stejně tam už dosluhuje.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Mirekdoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Mirekdoda »

kaad:
lepší baterku doporučuji , pro tenhle motor používám baterii se startovacím proudem 830A (VARTA 95Ah, typ G7). Až budeš mít příště ohřátý motor, zkus během startování lehce přišlápnout pedál plynu, jestli to pomůže zkrátit dobu startování. Jestli tedy pomůže vyšší startovací dávka.
P.S. práci s diagnostikou moc neovládám. Mám jen ELM 327 pro jednoduché načtení chyb.
P.S.2. startér mám 2kW s planetovým převodem do síly, připevněn tuším na tři šrouby.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Do toho prostoru pro baterii se snad ani 95Ah nevleze?! Ta už musí mít alespoň 315 na délku a tam je max. 278. Zavazí tam tomu ty pojistky. Jinak startér mám nový, ale stejný typ jako tam byl. Tuším, že má 1,9kW. V návodu jsem zjistil, že Lexia by měla zvýšení startovací dávky umět. A dokonce i regulaci otáček. Nemám ji dlouho, takže se teprve učím. Znám perfektně např. VCDS, Ficom, Focom, které používám už řadu let. Lexii mám tak půl roku, takže nemám všechny funkce vyzkoušené.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Mirekdoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Mirekdoda »

kaad:
já mám jiné auto. Je to Suzuki Grand Vitara s motorem RHW a místo na tuto baterii tam je.
P.S. zkus zjistit, jestli nevisí EGR ventil v pootevřené poloze. To by si motor přisával při startování i vzduch z výfuku. A ten vzduch by neprotekl váhou vzduchu. Váha by pak dávala info, že motor nasává vzduchu málo. Jestli máš podtlakovou ruční pumpičku, nasaď ji na hadičku od baňky EGR ventilu. Když napumpuješ podtlak cca -0,8 bar a prudce ho otevřeš, EGR ventil musí kovově klapnout. Když neklapne kovově, něco mu v tom brání.
P.S.2. ty elektropneumatické ventily, které přepouští podtlak do podtlakových baněk musí umět rychle vyrovnat tlak v baňkách s okolní atmosférou, když už podtlak není potřeba. Na sacím paroží je vzduchová přívěra, která se má přivřít, když se otevře EGR ventil, aby si motor cucnul spaliny. A ta přívěra se pak musí rychle otevřít, když se EGR ventil zavře. Pokud přívěra visí v zavřené poloze vlivem nevyrovnání tlaku s atmosférou, omezuje při startování teplého motoru přísun vzduchu do válců. Základní poloha přívěry bez podtlaku je na otevřeno.
Naposledy upravil(a) Mirekdoda dne 07 pro 2024, 19:24, celkem upraveno 2 x.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Jo to bych ještě mohl zítra zkusit. Podtlakovou pumpu samozřejmě mám na odvzdušňování brzd.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Mirekdoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Mirekdoda »

kaad: OK.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Pár dní jsen se odmlčel, protože chystám Fiata na STK. Podvozek budu mít zítra hotový, ale co budu dělat na emisích s tím startem, tak to nevím. Teplé to prostě stále špatně chytá. Dnes jsem zkoušel jestli jde zvýšit ta startovací dávka Lexií. Nějaká možnost přeprogramování tam je ale zatím jsem to jen omrknul a raději zavřel. Mám obavy, abych to nepřeprogramoval tak, že už to nenastartuju vůbec. S VCDS to zvládám, protože to používám už mnoho let, ale Lexii mám krátkou dobu a všechny funkce ještě nemám zmapované. prozatím jsem zkusil nastartovat přes startovací booster. startér rychleji točí a i ten teplý motor lapne za několik málo sekund. Ovšem pokud startuju pouze na baterii musím točit téměř půl minuty. Když sleduju tlak na diagnostice, tak v prvních cca dvou sekundách vyletí na 63bar kde se určitou dobu drží resp. kolísá mezi 55 až 63bar po dobu asi 10 až 15s, pak skočí na 98 až 102 a motor lapne. Po startu už je tam kolem těch 300bar. Mám tam teď akumulátor se startovacím proudem 640A. Rozměrově mi tam vejde VARTA Dynamic 77Ah 780A. Větší už tam nedostanu. Diagnostika už žádný únik paliva nepíše ani žádnou jinou chybu. Nevím prostě kde se ten tlak ztrácí. To auto startovalo vždycky na převalení motoru. Pořád mám podezření na to repasované čerpadlo. Klidně bych šel do nového kdybych měl ovšem jistotu, že to pomůže. Už fakt nevím co s tím. (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Odpovědět

Zpět na „Fiat“