Stránka 7 z 14
Napsal: 15 úno 2007, 16:59
od dvorky1
to jo ale jak už někdo napsal na tohle musí být člověk nadšenec jinak bych s tím už dávno praštil a koupil bych si nějakýho Favorita na plyn a vyšlo by to na stejno a bez práce

Naštěstí do toho investuji jen svou práci a čas. Ostatní díly se sem tam seženou. No snad to tejkonc vydrží trošku dýl

Napsal: 16 úno 2007, 11:57
od Fazer
dvorky 1,prosím Tě,kama máš protažený do kabiny ty dráty k přepínači olej-nafta?Mám stejný auto,ale ještě tam mám nacpanou klimatizaci a s místem opravdu bojuju.
Napsal: 16 úno 2007, 16:30
od dvorky1
dal jsem to kolem náhonu na tachometr. Jen musíš vymontovat přístrojovku celkem boj

jinak pokud by jsi chtěl hlavní svazek tak ten najdeš pod pravým plastovým nadkolím. Musíš ho odšroubovat a tam tudy by to šlo taky natáhnout. a pak vnitřkem v kabině to je už jedno kudy.
Napsal: 17 úno 2007, 00:19
od silver
Chlapi mám problém ,tak ako som naposledy robil ten elektropredohrev, zapojil som ho a trochu som upravil schemu, aby som vyplachoval olej filter naftou pri dojazde aby tam ten olej neostal, takmám problém s naštartovaním, neviem či tie dva žhaviče mi nedajú dobiť baterku a potom je slabá a dobre nežhaví, alebo to mám ešte zavzdušnené, ale chodí denne 150km po dialnici. napr dnes idem po dialnici v pohode, vychádzam z dialnice zastavim na stopke a motor zdochne, je zohriaty prešiel som 70km a naštartuje tak na 5-8 krát. Potom to chytilo a idem ďalej. Odstavím pri práci, idemm z roboty a zanič naštartovať, samozrejme som vibil baterku, kolega ma roztiahol. A to už tretí deň. Dal som ešte pred filter tak jednoduchý filter, niečo ako dvorky1, ale mám v ňom stále vzduch. Nemôže niekedy tá bublina vojsť do filtra a potom to zdochne?Ako najjednoduchšie zistit netesný spoj na hadici? Asi bude najlepšie tam dať to prídavné čerpadlo? Čo vy nato?
Napsal: 17 úno 2007, 10:53
od dvorky1
jo mně to Lucas taky dělal. Jel dobře ale špatně držel volnoběh. Když jsem přepl na naftu tak se to celý rozharašilo a okamžitě to chcípalo na volnoběh. Musel jsem jet delší trasu na naftu. Jestli se to čerpadlo nějak samo štěluje a musí se přizpůsobit nějaký vnitřní nastavení?? to nevím, ale taky mi to dělalo provlémy. No pak jsem tam dal Bosche a je klid. Pokud ti to předtím chytalo na drbnutí a teď to ze začátku točí stejně tak bych to neviděl na vymlácenou baterku. POkud by se to zavzdušňovalo tak dej ještě před vstup do čerpadla kousek průhledný hadičky ať víš jestli tam jdou bubliny nebo ne. Pak ještě ohledně těch startů když jsem jezdil na špinavej vyjetej olej, tak jsem musel zhruba úpo 2 tis. km vyšroubovat vstřiky a pročistit otvory v tý žáruvzdorný podložce.
Napsal: 19 úno 2007, 20:18
od silver
Tak som laboroval a musím povedať, že nie sú spony na hadicu ako spony, dve sa mi skrčili a hadicu tak nešťastne zdeformovali že mi to ťahalo vzduch na filtry, čo je dosť veľká prekážka, a myslím že to bol hlavný problém, teraz je to lepšie, ale ešte to niekedy tak pribrzdí a po chvíli sa to rozbehne, ráno som naštartoval úplne v pohode na naftu, len ešte potrebujem vyriešiť taký rýchli preplach naftou, keď tam zaradím pomocné čerpadlo dostane sa olej so vstrekovacieho čerpadla von? Buď do oleja, alebo do nafty. Keby niekto chcel preveriť tesnosť spojov tak som tam napojil taký balón (ručná pumpa), a pekne to fučalo na tých spojoch.
Napsal: 26 úno 2007, 12:11
od ozi
silver píše:Chlapi ako sa pozeráte na moju úvahu, pretože uvažujem prečo mi ten Lucas odišiel. Je to v tom že každý lucas odíde, alebo som už dávno mal mať elektrický predohrev pred čerpadlom, pretože keď som prepol na olej tak od výmenníka cez filter mi išiel olej 0°C studený do čerpadla, je síce pravda že po prepnutí sa časť ešte premiešala s naftou ale to asi nestačilo. Čo na to?
Zatiaľ nejazdím

Zdar Silver, tu na tejto stranke je to pekne opisane co sa mohlo stat s Tvojim Lucasom
http://www.freewebs.com/hcii/pumpidentification.htm , ako som sa docital tak su dve moznosti, tepelny sok ktory znici distribucny rozdelovac na konci cerpadla, nedostatocne mazanie hriadele, ktroa sa prehreje a zadrie sa..vacsinou pri studenom oleji nastava ta prva moznost...na
www.rasol.sk a
www.bioauto.sk pisu ze pouzitie
studeneho oleja v LUCAS CAV je priama vyzva na jeho znicenie, takze na to pozor jedine dvojnadrzovy system, pekne predhrievat, prepajat az ked je predhriate a preplachovat...to su zakladne prikazania, ja prestavujem tiez moje Clio a mam Lucas takze sa toho planujem drzat, aj Tvoja skusenost je pre mna mementom
dalsia vec co ma napadla ked citam co pises....pri schemach ktore sa davaju na motory s cerpadlom Lucas, alebo pri kazdej by mal byt este jeden vymennik, pred cerpadlom, mensi, na to aby sa vyrovnali teploty paliva do cerpadla, lebo mu moze uskodit aj to ked prepnes z nafty 0°C na olej ktory ma dajme tomu 70°C je to tiez sok pre cerpadlo, takze namiesto elektrickeho predohrevu porozmyslaj nad dalsim malym vymennikom pred cerpadlo, ktory bude zohrievat palivo pritekajuce do cerpadla...
pozri tuto schemu, je to tam oznacene ako Tepelny vymennik 2
http://juraj.ozabal.googlepages.com/schema.bmp
Napsal: 27 úno 2007, 08:59
od silver
To OZI: Dík za schému, už som sa časom dopracoval k veľmi podobnej, predtým keď mi odišiel Lucas tak som mal tiež dva filtre ako montuješ ty, ale rozhodol som sa dať iba jeden palivový filter a pri prepnutí na naftu pri dojazde sa olej vyprázdni z filtra a ostane v ňom nafta takže mi tam nestuhne olej a keďže som nemal vyhrievaný filter tak vždy keď som prepol na olej a mohol som mať na výmenníku aj 70° tak vo filtry bol studený, myslím že to bolo hlavnou príčinou poškodenia čerpadla. Teraz hneď po naštartovaní prepínam na olej lebo v čerpadle, vo filtry aj v oventrope je nafta čo je zhruba 1/2 až 1l neviem presne a súčasne sa mi stým zapne aj elektroohrev tak sa aj predhrieva čerpadlo postupne a cez oventrop sa primiešava olej, ktorý ide cez výmenník a kolobeh na krátko, tak ako to máš v schéme.
Ďík za inšpiráciu a záujem, ešte chcem riešiť rýchlejší preplach čerpadla naftou.
Napsal: 27 úno 2007, 09:56
od ozi
veru s tym rychlejsim preplachom budes mat problem, kedze musis vyprazdnit filter a mas spiatocku nakratko takze sa vsetko musi spalit
Napsal: 27 úno 2007, 12:01
od silver
To čo ma teraz najviac trápi už dlhšiu dobu, je zavzdušňovanie dal som od oventropu priehľadnú havicu a je to hrozné, veľmi veľa bublín a to by ten oventrop nemal pustiť (neviem či funguje má 1/2roka) a už vážne neviem odkiaľ sa tam berú, asi celé to rozoberiem aj s výmenníkom a znova pretesním, lebo už neviem čo iné.
Dnes som ešte riešil teplotu motora, pretože bimetal, ktorý mám na výmenníku sa mi nazapína (75°) takže predpokladám že to bolo studenou vodou. Uvidím či sa zohreje viac, keď pôjdem poobede do práce. Niekde v predch. príspevku som písal že už to mám poriešené, ale pri montáži som mal zalomenú hadicu tak sa to vaic hrialo a keď som to odstránil tak to znova nezapína.
Napsal: 27 úno 2007, 20:51
od mynames
chlapi poradte prosim pred chvili jedu a z niceho nic zacalo auto chcipat na volnobeh v otackach jede motor uplne v pohode i maximalni otacky stejne jako driv ale jen pustim plyn chcipne to....dorazy na plynu jsou dotazene nehybaji se i pridavani nafty je dotazene cili se to nemohlo hnout jen co neni dobre kolem plynove hridelky uz cca 30 tisic km je vlhko od oleje (teklo to i kdyz se jezdilo jen na naftu)jsem bezraadny nevite cim by to mohlo byt?
Napsal: 28 úno 2007, 12:35
od ozi
Kuba píše:No to by to čerpadlo muselo bejt už sakra vyběhaný, aby se to projevilo na rozprašování vstřikovačů. Vysokotlaká část čerpadla dává totiž daleko vyšší tlak ( více než 250 barů ) než při kterých Ti otevřou vstřikovače ( cca. 150 barů ) a je tam dostatečná rezerva. Tomu nevěřim. Nastavení čarpadla vůči klice a vačce ale musá bejt přesný, to nejde jen tak od oka. To je základ. Pak se šteluje to max. dávkování, jak už jsem psal. To pochopitelně rozhodí jak volnoběžný tak i přeběhový otáčky a ty se seřídí nakonec. Nemá-li to Tvé 2 čerpadlo ale ten "LDA" obohacovač, pak budeš mít vždycky nižší výkon, protože při plnění válce turbodmychadlem pak nedojde k odpovídajícímu obohacení ( navýšení ) dávkování paliva čerpadlem a tak ve válci zůstane víc vzduchu než odpovídá stechiometrickému poměru.
Kuba, len na okraj, naftovy motor skoro nikdy nejde na stechiometricky pomer, mozno nejake stare auta nakladne ked startovali pri -25°C vacsinou sa ide na prebytok vzduchu od zhruba 2 pri najvacsom zatazeni az po 4, 5 aj viac, pri volnobehu, je to dane principom ze zmes sa tvori vnutri valca, a nie je homogenna, ale heterogenna, cize kvapky vo vzduchu, pri stechiometrickom pomere by motor doost dymil, ako vidite na Tractor Pulling

Napsal: 01 bře 2007, 09:17
od ozi
Kuba píše:No to by to čerpadlo muselo bejt už sakra vyběhaný, aby se to projevilo na rozprašování vstřikovačů. Vysokotlaká část čerpadla dává totiž daleko vyšší tlak ( více než 250 barů ) než při kterých Ti otevřou vstřikovače ( cca. 150 barů ) a je tam dostatečná rezerva. Tomu nevěřim. Nastavení čarpadla vůči klice a vačce ale musá bejt přesný, to nejde jen tak od oka. To je základ. Pak se šteluje to max. dávkování, jak už jsem psal. To pochopitelně rozhodí jak volnoběžný tak i přeběhový otáčky a ty se seřídí nakonec. Nemá-li to Tvé 2 čerpadlo ale ten "LDA" obohacovač, pak budeš mít vždycky nižší výkon, protože při plnění válce turbodmychadlem pak nedojde k odpovídajícímu obohacení ( navýšení ) dávkování paliva čerpadlem a tak ve válci zůstane víc vzduchu než odpovídá stechiometrickému poměru.
Kuba, len na okraj, naftovy motor skoro nikdy nejde na stechiometricky pomer, mozno nejake stare auta nakladne ked startovali pri -25°C vacsinou sa ide na prebytok vzduchu od zhruba 2 pri najvacsom zatazeni az po 4, 5 aj viac, pri volnobehu, je to dane principom ze zmes sa tvori vnutri valca, a nie je homogenna, ale heterogenna, cize kvapky vo vzduchu, pri stechiometrickom pomere by motor doost dymil, ako vidite na Tractor Pulling

, takze u dieselov nejde o stechiometricky pomer zmes vzduch vo valci ale o hranicu dymenia, dostat do valca maximum paliva za danych prevadzkovych okolnosti ale aby este motor nedymil, a pomer prebytku vzduchu moze byt 2 aj 3
Napsal: 01 bře 2007, 19:45
od bobik43
mynames píše:chlapi poradte prosim pred chvili jedu a z niceho nic zacalo auto chcipat na volnobeh v otackach jede motor uplne v pohode i maximalni otacky stejne jako driv ale jen pustim plyn chcipne to....dorazy na plynu jsou dotazene nehybaji se i pridavani nafty je dotazene cili se to nemohlo hnout jen co neni dobre kolem plynove hridelky uz cca 30 tisic km je vlhko od oleje (teklo to i kdyz se jezdilo jen na naftu)jsem bezraadny nevite cim by to mohlo byt?
Stejny problem, ale jen nekdy. Po prudkym prošlápnutí, plynu. Myslim, že mne to někde přisaje vzduch, Ale nevim. Jeste jsem nepatral. budu předělávat celý vedení, takže jezdím na naftu. Kdybys něco zjistil, poděl se o zkušenosti
Napsal: 03 bře 2007, 09:16
od mynames
asi jsem prisel na to od ceho to je od toho co jsem namichal olej s benzinem pomer jako vzdy ale benzin byl asi nejakej divnej pac druhej den se v tom stamram a koukam ve filtru cisty benzin opravdu an ty benzince uz vickrat ne vyjedu nadrz a uvidim co to bude delat jen me sere ze je plná uvidim ale jezdit s tim to je teda hruza ted