Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
koco
Aktivista
Příspěvky: 1931
Registrován: 11 říj 2006, 14:02
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-TT

Příspěvek od koco »

2000°C? To si trochu prehnal, je tam max cca 800°C si myslím, ak nie tak ma opravte.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

koco píše:2000°C? To si trochu prehnal, je tam max cca 800°C si myslím, ak nie tak ma opravte.
Máš pravdu je to do 1000°C, už jsem to opravil, ale i tak nerez má podle mě, výbornou antikorozní ochranu, ale je křehky a neděla se ve vysoko pevnostním slitinách.
Něco jsem našel není nerez jako nerez, ale asi tám musí být žáruvzdorná slitina http://www.vyrobaznerezu.eu/druhy_nerezu.html
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

nevím,co vymýšlíte,ale nerez naprosto stačí.sám to tak mám a naprostá spokojenost.origo ty válečky nejsou magnetické,takže počítám,že to bude taky nerez...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

OťasTDi píše:nevím,co vymýšlíte,ale nerez naprosto stačí.sám to tak mám a naprostá spokojenost.origo ty válečky nejsou magnetické,takže počítám,že to bude taky nerez...
Nevím z čeho jsou neboť je čistím, ale nerezu je více tříd , jako je strojní, žáruvzodrná, stavební atp.
Když je to tedy rozebráno, tak to chci udělat pořádně a dát to nejlépe z žáruvzdorné oceli, ať mi to po 30.tis km nepovolí..

Zeptej se toho nástrojního náčelníka z čeho ti to dělal, druh oceli ČSN ?
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

teď pro mě zase dělá jednu prácičku,tak s ním hodím řeč,ale jak jsem tak pochopil,tak to asi bude ta strojní.nejsem technolog,ale myslím,že i ta je dost odolná vůči vysokým teplotám.zeptám se a až budu vědět,tak to sem hodím.mě ale ty válečky už čtvrt roku slouží,tak snad budou i dál
Naposledy upravil(a) OťasTDi dne 26 dub 2010, 21:27, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

OťasTDi píše:teď pro mě zase dělá jednu prácičku,tak s ním hodím řeč,ale jak jsem tak pochopil,tak to asi bude ta strojní.nejsem technolog,ale myslím,že i ta je dost odolná vůči vysokým teplotám.zeptám se a až budu vědět,tak to sem hodím.mě ale ty válečky mi už čtvrt roku slouží,tak snad budou i dál
Já jsem dnes byl u nástrojáře a když jsem mu řekl, že zhruba na těch distančních válečcích může být až cca 1000 stupňů Celsia tak mi moc tu strojní nedoporučoval, zkoušel malým pilníčkem z čeho jsou ty válečky a vypadají na strojní, pokusím se ale sehnat tu žáruvzdornou.
dudu
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 04 dub 2008, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ZL

Příspěvek od dudu »

podlož to
seat -vraj 200 ponikov ked sa zrátajů
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Chlapi, uvědomte si, že je to staženo neduživými šroubky ještě neduživějším momentem a tak z toho nedělejte kovbojku. Nejjednodušší řešení jsou podložky, kde vzhedem k tomu, jak jsou tenké a jsou celé zakryté těmi válečky je v podstatě jedno z jakého jsou materiálu.
Nejedná se o jaderný reaktor.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

origoš píše:Chlapi, uvědomte si, že je to staženo neduživými šroubky ještě neduživějším momentem a tak z toho nedělejte kovbojku. Nejjednodušší řešení jsou podložky, kde vzhedem k tomu, jak jsou tenké a jsou celé zakryté těmi válečky je v podstatě jedno z jakého jsou materiálu.
Nejedná se o jaderný reaktor.
Jaderný reaktor to není, nebudu ale šetřit 500,-Kč a riskovat, že se budou kousky podložky uvolňovat,dávat tam podložku o tlouštce cca.0,2.mm jak se bude chovat podložka o takové tlošťce při tepelném namáhání cca.1000 stupňu Celsia..
Na tuto variantu jsem se nástrojaře také ptal (podložení podložkou), údajně při takové teplotě se plech chová jako papír, praská a bortí...
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

jear ewing píše:
origoš píše:Chlapi, uvědomte si, že je to staženo neduživými šroubky ještě neduživějším momentem a tak z toho nedělejte kovbojku. Nejjednodušší řešení jsou podložky, kde vzhedem k tomu, jak jsou tenké a jsou celé zakryté těmi válečky je v podstatě jedno z jakého jsou materiálu.
Nejedná se o jaderný reaktor.
Jaderný reaktor to není, nebudu ale šetřit 500,-Kč a riskovat, že se budou kousky podložky uvolňovat,dávat tam podložku o tlouštce cca.0,2.mm jak se bude chovat podložka o takové tlošťce při tepelném namáhání cca.1000 stupňu Celsia..
Na tuto variantu jsem se nástrojaře také ptal (podložení podložkou), údajně při takové teplotě se plech chová jako papír, praská a bortí...
Taky dávam normálně slabou podložku pod origo váleček a zatim no problém. Ta podložka je krytá válečkem a přebírá/odvádí teplo přez stěnu výfukový části. Přirovnal bych to asi k tomu, jako kdyby ti mělo ubejvat plechový těsnení mezi svody a výfuovou rourou z tenkýho plechu.
Věřim tomu, že kdyby to nebylo opřený a levitovalo to tam, tak to zmizí :)
***VAG,PSA,Renault***
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

nečítal som to tu cele...nedaju sa tie valčeky proste vysustružiť o 0.2mm vyššie? a pokoj....
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

chosepm píše:
jear ewing píše:
origoš píše:Chlapi, uvědomte si, že je to staženo neduživými šroubky ještě neduživějším momentem a tak z toho nedělejte kovbojku. Nejjednodušší řešení jsou podložky, kde vzhedem k tomu, jak jsou tenké a jsou celé zakryté těmi válečky je v podstatě jedno z jakého jsou materiálu.
Nejedná se o jaderný reaktor.
Jaderný reaktor to není, nebudu ale šetřit 500,-Kč a riskovat, že se budou kousky podložky uvolňovat,dávat tam podložku o tlouštce cca.0,2.mm jak se bude chovat podložka o takové tlošťce při tepelném namáhání cca.1000 stupňu Celsia..
Na tuto variantu jsem se nástrojaře také ptal (podložení podložkou), údajně při takové teplotě se plech chová jako papír, praská a bortí...

Taky dávam normálně slabou podložku pod origo váleček a zatim no problém. Ta podložka je krytá válečkem a přebírá/odvádí teplo přez stěnu výfukový části. Přirovnal bych to asi k tomu, jako kdyby ti mělo ubejvat plechový těsnení mezi svody a výfuovou rourou z tenkýho plechu.
Věřim tomu, že kdyby to nebylo opřený a levitovalo to tam, tak to zmizí :)
Tak to vypadá rozumně, na tom něco bude...
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

midnight_man píše:nečítal som to tu cele...nedaju sa tie valčeky proste vysustružiť o 0.2mm vyššie? a pokoj....

o tom je ta debata,že si je chce nechat vytočit,ale neví z jakého materiálu.já myslím,že strojní nerez stačí...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Tak jsem zjišťoval ve Feroně z čeho to udělat, obchodní zástupce mi nabídl toto nerezová ocel tyč pr. 8 mm, jakost EN 1.4845 (ČSN 17255.4) - odolnost do 1100 st. C. (použití potravinářský průmysl)
Cena 255,- kč/kg (cena bez DPH). 1 metr váží 0,395 kg. (nutno vzít celou tyč 3.m)
Nástrojovou ocel nedoporučuje, Já to nechávam udělat z výše uvedené oceli, i s prací mě to bude stát 200,-Kč/ks (musel jsem ale objednat minimálně 9.ks, jinak se mu to nechce seřizovat, takže kdyby někdo chtěl 2.sady do 11.lopatkové turba, např v motoru ASV ?)
octa8
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 02 dub 2010, 16:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od octa8 »

Prosím, jakou tloušťku má klíč by Huml? Nejde mi nasadit na tu spodní matici, je totiž trošku pootočena :( .
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“