Bionafta (směsná nafta) a motory PD

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34025
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mito85 píše:
slovacek.milos píše:
mito85 píše:viete čo by mna skôr zaujímalo: že aká je viskozita nafty a oleja pri 90 stupňoch? lebo to vie každý že studený olje je hustý jak. ... ale ako sa líši ohriaty od nafty? 8)
se mrkni na radluka na stránce č.4 tam dává tabulku srovnání miloš
ok ale tam je tabulka pri 20 a 40 stupňoch:D mňa by skôr zaujímala pri 90,čo je bežná prevádzková teplota:DD
musíš napsat u kterého motoru je prevádzková teplota paliva 9O stupnů, takový motor se běžně nevyskytuje miloš
mito85
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 11 črc 2009, 13:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Topoľčany

Příspěvek od mito85 »

(LOL) viem som to myslel že aká je vyskozita oleja ked je motor zahriaty na normálnu prevádzkovú teplotu, lebo to je určite rozdiel oproti 20 al. 40 stupňom.DD (hm)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34025
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mito85 píše:(LOL) viem som to myslel že aká je vyskozita oleja ked je motor zahriaty na normálnu prevádzkovú teplotu, lebo to je určite rozdiel oproti 20 al. 40 stupňom.DD (hm)
a to máš představu že když má motor prevádzkovů teplotu tak má nafta taky třeba 85 stupnů miloš
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Rozhodne bych rekl, ze olej dosahuje teplot okolo 70-75 °C, 90° asi je mozne dosahnout, ale velmi zridka.
Ta kinematicka viskozita bude porad alespon 3x vyssi jak u NM.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34025
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk si otevři naftový motor a vem si do ruky vysokotlakou trubku udržíš ji normálně vruce, ty teploty tam valí okolo třiceti, pokud by tam byla taplota jak píšeš tak tu trubku neudržíš,

počínaje koktávkama je telota paliva na adrese O1 na vag, lze ji normálně sledovat v bloku měřených hodnot, řídí ji termoventil na filtru a je běžně tak max do 4O stupnů


podle teploty paliva si vypočítá řídící jednotka množství vstřikovaného paliva čím je palivo teplejší více dávkuje jinak by klesal výkon a zvyšovala se měrná spotřeba miloš ;)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Jo jasne, u klasickeho vstrikovaciho cerpadla tam teplota nepresahne pred vstrikem 40 °C, to mas recht.
Ja sem myslel pri ohrevu RO, ze tam je prumerna teplota okolo 70 - 75°C.
Ohrivat naftu na 75°C, pripadne 90°C by se rovnalo funusu cerpadla (noteeth)
mito85
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 11 črc 2009, 13:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Topoľčany

Příspěvek od mito85 »

á há:DD tak už mi je to jasné:_DD takže nafta sa ohreje tak na cca 40 stupňov, to len motor je akože zahriaty na 90:DD tak tá viskozita nie je boh vie čo:(( ešte že to riedim naftou a občas aditívom:DDD
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

Kluci chci se zeptat kdyz dam do motoru 1,9 JTD na plnou andrz 60l treba 10-15 l te bionafty konkretne z BENZINY(unicorn nechci riskovat)
tak co se stane? smicha s eto s tou normalni naftou? nebo to bude plavat a a kdyz to nasaje cerpadlo tak mi to muze ucpat trysky nebo CR cerpadlo? Nechtel bych an to jezdit trvale,ale sem tam to tam supnout aby se nejaka kacka usetrila.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34025
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

sikin1987 píše:Kluci chci se zeptat kdyz dam do motoru 1,9 JTD na plnou andrz 60l treba 10-15 l te bionafty konkretne z BENZINY(unicorn nechci riskovat)
tak co se stane? smicha s eto s tou normalni naftou? nebo to bude plavat a a kdyz to nasaje cerpadlo tak mi to muze ucpat trysky nebo CR cerpadlo? Nechtel bych an to jezdit trvale,ale sem tam to tam supnout aby se nejaka kacka usetrila.
si kup litr nafty a litr bionafty namíchjej si do flašky a uvidíš sám na vlastní oči jestli riskuješ ;) miloš
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Motorova nafta a MERO je velmi dobre michatelne, tak maly pomer neudela vubec nic :-) MERO se rozpusti v nafte
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34025
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mito85 píše:á há:DD tak už mi je to jasné:_DD takže nafta sa ohreje tak na cca 40 stupňov, to len motor je akože zahriaty na 90:DD tak tá viskozita nie je boh vie čo:(( ešte že to riedim naftou a občas aditívom:DDD
já dnes děla TDi graf tak jsem přepl na teplotu motoru obyč TDi, tak to tam skákalo 29.7 až 3O

sem tam čtu že ohřev na vodu je schopen udělat dvacku, termoventil s filtrem je to schopen za már minut a ladí tu teplotu kolem třiceti miloš
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

radluk píše:Motorova nafta a MERO je velmi dobre michatelne, tak maly pomer neudela vubec nic :-) MERO se rozpusti v nafte
Prosim te jsi si jisty ze kdyz budu mit ja nevim v nadrzi 15l nafty a doliju 5l bionafty tak se to smicha? Chci trosku usterit,protoze cena nafty uz je na 31 kc a docela to boli. byl sem zvykly na LPG.mozna ze to 1x risknu snad si nezalepim vstriky a cerpadlo:(
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34025
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

sikin1987 píše:
radluk píše:Motorova nafta a MERO je velmi dobre michatelne, tak maly pomer neudela vubec nic :-) MERO se rozpusti v nafte
Prosim te jsi si jisty ze kdyz budu mit ja nevim v nadrzi 15l nafty a doliju 5l bionafty tak se to smicha? Chci trosku usterit,protoze cena nafty uz je na 31 kc a docela to boli. byl sem zvykly na LPG.mozna ze to 1x risknu snad si nezalepim vstriky a cerpadlo:(

a je pro tebe problém si to míchání vyzkoušet na vlastní oči :?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Pevne verim tomu, ze pomer 5/15 ani nepoznas. MERO je nejen velmi dobre michatelne s motorovou naftou, ale i velmi dobre biologicky odbouratelne. Opravdu, tak maly pomer je zanedbatelny. ;)
lp
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 25 led 2006, 07:51
Odpovědi: 0
Bydliště: prostějov

Příspěvek od lp »

Tak jsem to vyzkoušlel .Normálně se to mezi sebou promíchá,zkusil jsem přidat i RO a taky se vše promíchalo.V mražáku to s RO ztuhlo po ohřátí se složky od sebe neoddělily.Hoří lépe než RO.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“