Stránka 1 z 1
Tlakuje se nádobka chl.kapaliny 2.0 TDI BMM 103kw
Napsal: 01 kvě 2012, 14:57
od Mat87
Zdravím, mám problém u Octavie Scout motor 2.0 TDI BMM s tím, že cca 1x za 14dní se mě objeví hláška, že mám málo chladící kapaliny.
Zjistil jsem, že v nádobce je dost velký tlak a hladina je pod minimální ryskou, když víčko povolím tak hladina zase vystoupá zpět a je zas chvíli pokoj, současně s tím cca po 1000km dolévám 2dcl vody, takže se trochu ztrácí i voda.
Má někdo zkušenosti s tímto motorem? Údajně už by neměl trpět na praskání hlav.
Jinak nevím zda to s tím může souviset, ale jednou v zimě když byly ty velké mrazy jsem ráno vyjel a zjistil, že auto vůbec netopí, teplota kapaliny byla jako vždy na těch 90°C a nijak se to neměnilo, nežačlo to topit ani po cca 40km co jsem ujel, každopádně když jsem zastavil tak běžel ventilátor na chladiči, takže se to muselo přehřát, ale teplota byla na budíku stále v polovině. Odpoledne když vylezlo sluníčko tak už to topilo hned. Doma jsem pak odčerpal cca pul litru kapaliny a dolil koncentrovanou G12, pak už to nezamrzlo. Po cca měsíci jak se pak oteplilo se začal objevovat problém co uvádím výše.
Děkuji za jakékoliv rady.
Napsal: 01 kvě 2012, 15:08
od sparco gti
asi ta neminie demontaz hlavy

tesnenie pod hlavu v nahorsom pripade prasklinka v hlave

Napsal: 01 kvě 2012, 15:13
od romanespana
pro zacatek bych vymenil vicko nadobky, to tohle co pise taky umi
Napsal: 01 kvě 2012, 15:16
od sparco gti
ak si chces byt isty ci to je tesnenie vytiahni tenku hadicku co ide s expansky a zapchaj ju srobom a stiahni paskou, a do expansky napoj hadicku a daj ju do pet flase plnu vody a niekto nech ti turuje po plyne a ak bude bublinkovat z hadicky tak ko tesnenie;)
Napsal: 01 kvě 2012, 15:19
od romanespana
staci nalejt nadobku plnou az po hrdlo a cucet
Napsal: 01 kvě 2012, 15:23
od ThrashTheTrash
Nebo najít někoho kdo ti změří množství výfukových plynů ve vodě

Napsal: 01 kvě 2012, 15:32
od sparco gti
ked fuka do vody vecsinou to uz smrdi v nadobke od tych plynov takze alycol uz nie je tak citit ako pred tym

Napsal: 01 kvě 2012, 15:44
od Mat87
Víčko už jsem jiné zkoušel. Jinak kapalina v nádobce vypadá na pohled naprosto čistá.
Napsal: 01 kvě 2012, 17:09
od frogg
mal som podobný prípad z octaviou, bolo to tesnenie, nove tesnenie a bolo po problémoch....mal by si skúsiť bublinkový test, tak zistíš či tlak z valca ide do chladiaceho systému
Napsal: 01 kvě 2012, 18:11
od kate82
Prasklá hlava motoru..u tohoto typu se přeměřuje dodatečně nádržka na g12 a lidi to nevědí..takže dolévají na rysku,přestože se má dolévat nad rysku..pak dojde k přetlaku..hadice jsou příliš dlouhé, nasají kapalinu a při startu se nádržka hlásí jako prázdná..Tady už nic nezmůžeš..dolejvej a čekej na den, kdy ti g12 začne protejkat nebo s tím sjeď ze skály..Jinak s tím topením v zimě, jasná hlava..tak to ti fakt nepřeju

Napsal: 02 kvě 2012, 12:55
od Fabia353ZZ
Ja som tu riesil presne tuto istu zahadu na Fabii 1,9 tdi nic to ine nerobilo len mi tlakovalo nadobku a väcsinou ked som tomu dobre nalozil tak keb si si to pozrel po nalozeni zistil by si ze ti to mozno vyhodilo z expanzky cez vicko..ked som jazdil normalne tak pohoda ale ako nahle som tomu dlhsie slapal alebo na dialnici tak mi vyhodilo vodu cez expanzku .voda cista,nesmrdela,nebola spinava a auto mi dokonca kurilo dobre ..Ja som to detekoval dva mesace lebo to nebolo jednoznacne a nakoniec som to riskol lebo uz som vymenil vicko,termostat,hrdlona termostat ,expanzku aj chladic ci neni ucpaty a uz bol jedina sanca a aj tak bolo podfuknute tesnenie pod hlavou na druhom valci...Tak si prichystaj cca 400-450eur eur(ja som myslel ze do 300 eur sa zmestim ale menili mi aj panvicky na vacke boli uz trrochen zodrate (80 eur) + nove sroby na uchytenie vacky povodne sa natiahli (85 eur!!!!!)par srobov origo ,tesnenia na vstrekovacoch a uz som vymenil aj zhavice a samozrejme zabrusenie hlavy ,ventilov ,tesnenia montaz demontaz a 500 eur v prdeli + pravdepoodobne minimalne novy rozvodovy remen ak mas na rozvodoch uz dost nalietane a vymenit ho potom tak isto ako si mal bez demontaze kvoli kladkam a napinakom samozrejme asi aj novy olej

...pekny Den .. Asi som ta nepotesil ...
Napsal: 06 kvě 2012, 16:43
od Mat87
Zkoušel jsem ten bublinkový test (snad jsem to pochopil správně: tu černou hadičku co jde od motoru do nádržky jsem u nádržky odpojil a ucpal. K nádobce připojil jinou a druhý konec dal do petky plné vody aby byly vidět bublinky) Nic tam ale skoro vidět nebylo, možná tak max. 1-2 bublinky a to většinou vždycky po puštění plynu.
Bude tam asi nějaká mikrotrhlinka, protože jak jsem psal, tak třeba 14dní trvá než se v té nádobce udělá takový tlak aby kapalina pokleska a začalo to otravovat...Asi tam zkusím nalít ten přípravek na netěsnost chladícího systému...
Napsal: 06 kvě 2012, 17:12
od kate82
Pokud dochází k úniku skrz hadice, měl bys mít pod autem vždy alespoň nepatrnou skvrnu od g12, je mastná, odpařuje se až 48 hodin, pak být tebou řeším netěsnost..pokud žádná skvrna pod vozem, tak se ti spaluje skrz prasklou hlavu kapalina v motoru a tudíž nikde neteče..
Napsal: 06 kvě 2012, 17:54
od mirdasR32
shodit hlavu a kontrolovat těsnění. bude to fouklí mezi válcema. klasika
Napsal: 06 kvě 2012, 18:22
od alean
mirdasR32 píše:shodit hlavu a kontrolovat těsnění. bude to fouklí mezi válcema. klasika
jj taky jsem řešil na BMM