Divný Volnoběh

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Divný Volnoběh

Příspěvek od Luke »

Chlapi, už si nevím rady. Když nastartuju ZAHŘÁTEJ motor, tak mi drží volnoběh cca 900, kousek popojedu a vyletí to samo na 1000, což je asi na obyč. diesela zbytečně vysoko. Sytičem to asi nebude, ten je nadoraz vypnutej. Tak sem zatočil šroub na volnoběh, aby to samo nevylítávalo tak vysoko. Jenže teď když nastartuju, tak mám cca 800 a po chvíle jízdy to vyleze zase samo na 900. Prostě nemůžu dosáhnout toho, abych měl pořád stabilně třeba 900. Ale jak říkám, mluvím o zahřátým motoru. Nevíte, čím to může být? Je to Seat Toledo 1,9D 50kW. Bez řj. Nebo popřípadě jak se ještě dá ladit ten volnoběh. je to manuální čerpadlo.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Něco podobnýho měl známej na Ventu 1,9D a měl vychozený pouzdro v čerpadle jak tím vede oska od ovládání plynu. Je potřeba sundat víčko z čerpadla, vyměnit futro a dát tam novou gumku.
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

I za provozní teploty při startování žhavím. To je prej u těchto starších motorů normální. Ale jakmile se někdy dostanu na teploměru vody do dílku, kde se mi většinou už spouští ventilátor na chladiči (cca 100°C), tak už mi to při startování nežhaví, ani nesvítí kontrolka žhavení. A právě v tuto chvíli, když nastartuju, tak volnoběh normálně naskočí na mých nastavených asi 900. Ale jakmile zchladne na 90°C, tak už zase při startování svítí kontrolka žhavení, nažhavím a zase to drží jen 800. Čím by to mohlo být? Postupně teda během jízdy se to vrátí zase na 900.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

To by vypadalo, že to ještě chvíli po startu žhaví, ten zvyšenej odběr proudu přes altík drží ty otáčky dole. Jestli to ,ale žhaví i při 90°C, tak je buď špatný čidlo teploty nebo někdo lupnul odpor do toho vedení od toho čidla teploty(s obém jsem se setkal). Většina aut z grupy nežhaví již od 70°C
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Čidlo teploty mám nový, má takovej žlutej kroužek. Špatně mi ukazoval budík, tak sem ho koupil a už ukazuje dobře. Mám jen jedno čidlo, je právě na žhavení i na budík. Kde bych ten odpor mohl najít přidělanej, kdyby tam byl?
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Setkal jsem se s tím, že nějakej chytrak ho zašil do svazku. Byl celkem problém ho tam najít. Píšeš, že jsi tam dal čidlo se žlutým kroužkem. Na Feliciích mají č. teploty 1,3 a 1,6 , 1,9 mívá zelenej puntík. Když se zamění dělá to přesně to co tobě, s tím žhavením. Je pravda, že to žnačení nemusí nic znamenat, ale každopádně bych porovnal číslo toho čidla. Mělo by tam být 6U0919501B.
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

no mám tady to starý čidlo, auto je domácí, takže tomu můžu věřit. To originální čidlo má zelenej kroužek, to je to úplně původní, číslo je ale na něm 357 919 501. Pak tady mám to, co jsem měnil a to má ale modrej kroužek a to má číslo přesně co jsi psal. Tak teď nevím, co tam patří. To originální první má zelenej a jiný číslo, a to druhý má modrej a to číslo co jsi psal. Teď tam mám třetí to žlutý bez čísla.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

takže jak si psal, že by tam mělo být zelený, tak to má jiný čislo. to samý číslo, co jsi psal, mám ale s modrým kroužkem.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

V Etosu píšou na Seata to čidlo co jsem ti napsal, ale na Feldu píšou to co začíná tím 357... (Když jsem to hledal v práci v katalogu Fae, tak tam Felda není a dával jsem tam ze Seata a bylo to zelený)Trošku tomu Etosu přestávám věřit, už jsem se setkal u jiných dílu, že to nesedělo. Každopádně, když tam zkusíš vrátit zpátky to zelený, tak se to chová jak?
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Tak sem to všechno dneska zkoušel. Nastartoval sem to na to žlutý čidlo, pohoda. Hned sem tam dal to původní zelený, má na sobě napsáno 357 919 501. S tím to už startovalo blbě, mlátilo to a po chvíli už to pak ani nežhavilo a dlouho to točilo než to chytlo. A budík vody zdá se mi ukazoval blbě. Ale otáčky už byly normální. Tak sem tam pak vrátil to žlutý, 357 919 501A a to už zase žhavilo, otáčky nižší a žhaví i za teplýho motoru, a to i 3 minuty. Ale chytá perfektně. Tak to asi tak nechám. Prostě jak žhaví ještě po každým startu, tak to sníží otačky, jakmile se zvednou o kousek, tak už nežhaví. Zkoušel sem to zkoušečkou s diodou. Nevadí to, že to po každým nastartování i za tepla ještě pár minut dožhavuje? Ale zdá se mi, že ten motor jde lépe. Když nastartuju a žhaví, tak je tam asi 830ot+- a jakmile dožhaví, tak asi těch 900ot+-. Mám to tak nechat?
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Tak se to chová přesně jak na Feldě. Jestli to přestává žhavit už po chvíli běhu motoru, tak je možný, že je to čidlo je fakt špatný. Žhavit by to mělo přestat okolo 70°C. Jestliže to žhaví i za tepla a přižhavuje za chodu, tak to akorát snižuje životnost žhavičů, když už to žhaví zbytečně. Každopádně jak jsi psal, že když to nežhavilo, tak to špatně chytalo a i chod motoru byl nepravidelnej, tak bych to viděl na malej předvstřik. Při správném nastavení by měl motor už při malém zahřátí chytat bez žhavení a běžet bez problémů bez přižhavování.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Luke píše:Tak sem to všechno dneska zkoušel. Nastartoval sem to na to žlutý čidlo, pohoda. Hned sem tam dal to původní zelený, má na sobě napsáno 357 919 501. S tím to už startovalo blbě, mlátilo to a po chvíli už to pak ani nežhavilo a dlouho to točilo než to chytlo. A budík vody zdá se mi ukazoval blbě. Ale otáčky už byly normální. Tak sem tam pak vrátil to žlutý, 357 919 501A a to už zase žhavilo, otáčky nižší a žhaví i za teplýho motoru, a to i 3 minuty. Ale chytá perfektně. Tak to asi tak nechám. Prostě jak žhaví ještě po každým startu, tak to sníží otačky, jakmile se zvednou o kousek, tak už nežhaví. Zkoušel sem to zkoušečkou s diodou. Nevadí to, že to po každým nastartování i za tepla ještě pár minut dožhavuje? Ale zdá se mi, že ten motor jde lépe. Když nastartuju a žhaví, tak je tam asi 830ot+- a jakmile dožhaví, tak asi těch 900ot+-. Mám to tak nechat?
Mne sa to sprava podobne. Teda pri vypnuti dozhavovania beziaceho ciastocne zohriateho motora otacky vystupia o cca 100 vyssie. Jasne ze mam celkom iny motor a este nemam riadiacu jednotku motora. Neviem si to vysvetlit, preco sa to takto sprava, ale startuje mi to dobre pri kazdej teplote.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

To že to špatně chytalo sem zkoušel s tím zeleným čidlem, který je asi po smrti, protože už bylo před rokem měněný. Já sem nepsal, že to má nepravidelnej chod. Jen jsem prostě zjistil, že když tam mám to žlutý čidlo, tak při každým startu žhaví i za provozní teploty a ještě k tomu asi 3 minuty dožhavuje. Tím mám ty snížený otáčku po tu dobu dožhavování. Jak se to teda má správně chovat to žhavení? Možná bych měl asi sehnat přesně to čidlo, co tam bylo od výroby, to je to zelený, co už je asi rok vyměněný a je špatný.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Tak jsem si všiml včera, že na tom novým žlutým čidle, se kterým mi to zlobí je číslo 357 919 501A. Na internetu sem opravdu našel jak si psal, že toto čidlo je určeno pro Felicii 1,3 a 1,6. A na 1,9D je čidlo
s číslem 357 919 501. To je právě přesně to původní od výroby co tam bylo dřív a je zelený. Takže asi půjdu a vyměním ho za toto zelený a mělo by to valit. Je to tak? Nebo máš ještě nějakej tip k tomu?
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Ještě mě napadla jedna věc. Stačí to sehnat podle toho čísla, nebo to musí být originál VW, nebo tak něco? Oni prodávají čidlo s tím číslem ale říkají, že je to na Felicii 1,9D. Prostě na koncern. Může to teda být?
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“