Heelp-Megane 1,9D; Lucas EPIC -> mech. Bosch VYRIEŠENÉ

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Heelp-Megane 1,9D; Lucas EPIC -> mech. Bosch VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Ferrari1980 »

Zdravím páni,

som tu nový, tak ma hne´d nekameňujte, ak sa už také čosi riešilo...

Opis situácie: mám Megana I 1,9 D 2001, teda tam bol elektronicky riadený Lucas EPIC. Nakoľko podľa všetkého bolo vadné čerpadlo aj RJ, rozhodol som sa pre prestavbu na mechanického Boscha...vymenené trysky (ale sa obávam, že nie sú z Megana 1,9D), vysokotlakové trubky vymenené, čerpadlo mám osadené, motor ide...ale ide veľmi ťažko, a z výfuku hustý biely dym (nespálená nafta). Teda mi to príde tak, že asi nevstrekuje v správnom momente. teraz je otázka, že prečo. A tiež otázka - mohli by toto robiť nesprávne použité trysky? Pre info, čerpadlo je Bosch:
Obrázek

Mňa na tom čerpadle mätie, žeby malo mať mech riadený predvstrek (je tam páčka), al enačo je tam tá elektonicky ovládaná hydraulika, to je ČO?
Naposledy upravil(a) Ferrari1980 dne 20 črc 2012, 13:07, celkem upraveno 8 x.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No veď práve to je tak trochu "hybridné" čerpadlo, ktoré je síce mechanické, ale dynamický predvstrek je už ovládaný elektronicky. No ale prečo si tam dal také čerpadlo a nie také isté ako tam pôvodne bolo?
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Pokud jsi nevyměnil vstřikovací trubky je nutno čerpadlo pootočit o 90°. Lucas má jine pořadí.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Asi proto, tam dal tohle, že Lucas je sráč a jeho oprava je drahá..Jak psal burton.b22, je třeba překontroloval pořadí vstřikování čerpadla, správně by Bosch měl mít své trubky i trysky.Ale pojede to taky, a jestli to takhle kouří přidat předvstřik.
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Marek001 píše:No ale prečo si tam dal také čerpadlo a nie také isté ako tam pôvodne bolo?
Presne ako píše kolega Jericho, lebo repas Lucasa stojí 700-900 € a navyše, ja som mal aj ten problém, že z RJ nešli signály do čerpadla a teda s najväčšou pravdepodobnosťou by mi nepomohla ani výmena/repas čerpadla. Najjednoduchšie bolo prestavať to na mechaniku - je to riešenie aj do budúcnosti, veď ak sa odtatárim kdesi na dovolenku a tam začne elektronika štrajkovať, čo potom budem robiť.

Ale k veci - hm, nesprávne poradie vstrekovania...ale to by dovolili trubky inak zapojiť? Trubky mám Boschové, iba neviem, čo mám za trysky, kúpil som ich akože na Megana, ale z Megana 1,9D na 99% nie sú...

A ako "pridať predvstrek"? nejak na čerpadle?
A ak je ten elektricko-hydraulický predvstrek odpojený, nemal by byť vtedy úplne vyradený? Nedá sa to úplne vyradiť?

Každopádne ďakujem!
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Pokud jsi nejsi jistý těma vstřikama nech změřit otvírací tlak. Třeba otvírají moc brzo. Jinak vstriky jsi mohl nechat.
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Njn, z viacerých zdrojov som mal info, že ak mením Lucasa za Boscha, musím vymeniť aj trysky...lenže potom (keď už som trysky mal kúpené) keď som pozeral vo Vivid Workshope, tak trysky majú rovnaký vstrekovací tlak a teda by to malo byť teoreticky jedno...ale to sú moje teoretické úvahy, prax môže byť iná.

Musím nájsť niekoho, kto má takéto isté auto a vyskúšať, čo urobí odpojený el. predvstrek, či to tiež tak bude dymiť...

No po tom, čo ste ma popísali by som bol ochotný aj uveriť, že sú poprehadzované vstreky na čerpadle (lebo takto traktoroidne ide aj benzín s poprehadzovanými káblami), lenže naozaj, dovololo by to trubyk zapojiť to inak?? Podľa mňa ani nie...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Někdy je na rozdělovací hlavě čerpadla u těch vývodu vyražené číslo (1 nebo A atd.) jako první valec. Pokud ho tam máš odpoj trubky z čerpadla a sleduj kde to stříka.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No dokonce Lucas má jiný průměr otvoru trubek a co se týče pořadí vstřikování, kdysi jsem se trápil s Opelem , kde praskla trubka a majitel ji nahradil udělanou trubkou z JZD a já zjistil, že trubky přendal..Šlo to na 2 válce. Tak jsem zpozorněl, a od té doby si na to dávám bacha..Ale jestli ti motor běží, tak na 2 válce sotva skáče, tak to asi pořadím nebude. Nakloníš čerpadlo nebo jestli jsou šrouby na kole čerpadla natočíš je. A kolo na čerpadle máš z bosche? Jinak bacha, kolo čerpadla na Bosche někdy má 2 drážky na klínek..Každá je na jiný typ čerpadla.. Ale nejdřív zkus dát kolo čerpadla o zub dopředu A jelikož ti to běží, jsi skoro vítěz..
Jen tak mimochodem, tyhle problémy může klidně dělat prasklý držák čerpadla , nebo volné šrouby jeho upevnění.....
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

jericho-3 píše:Jen tak mimochodem, tyhle problémy může klidně dělat prasklý držák čerpadla , nebo volné šrouby jeho upevnění.....
Hej?? Totiž vpredu na čerpadle má byť pomocný držiak, ale nakoľko z Lucasa nepasuje a z Boscha ešte nemám, tak som bež držiaka, teda to nie je 100% tuhé...

JJ, kolo čerpadla je z Boscha, kúpil som to aj s hlavným držiakom a teda s kolom sa ani nehýbalo.

Trubky Lucas majú iný vnútroný priemer, ako Bosch, viem. Len si myslím, že tie trysky som kupovať nemusel, ak majú rovnaký prac tlak, ako Lucas trysky, tak by to malo fungovať...to už je jedno.

Čerstvá informácia - odchytil som známeho, čo má Megana s Boschom, odpojil som ten káblik od el. predvstreku (či čo to je) a motor mu normálne išiel = tým nezapojeným el. predvstrekom to nebude.

PS - veru by to aj mohol byť chod na 2 valce, ide to ako traktor (nejde to riadne vytočiť) a strašne čmudí. Behnem k mechanikovi, ale dúfam, že to bude tak, že je to len zle zapojené...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

No, takže som bol pri aute, pozapájané sú trubky správne, motor som naštartoval, chytil úpln ev pohode, na voľobeh ide viac menej dobre (v pohode reaguje na páku predvstreku (sýtiča), nič nedymí, ale po pridaní plynu otáčky kolíšu, má to tendenciu zdochnúť, motor sa klepe a z výfuku ide hustý biely dym - nespálená nafta. Jazdiť sa na tom nedá.

No nemám skúsenosti, neviem, akoby sa choval skočený rozvod, šlo by to v pohode na voľnobeh?
Tiež čo čerpadlo, ktoré nebolo použité ja neviem rok a stálo na poličke, nemôže mu niečo byť?
Potom už len tie trysky...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Podle mně špatně nastavene časování.
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Njn, to je vlastne jediné, čo som zveril do rúk mechanikovi...ale zasa je to zbehlý mechanik, sa mi to nechce veriť...ale opatrne ho požiadam, aby tie rozvody checkol...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Ono to nemusí být tak jednoduche nastavit protože ten Lucas muže mít značky nebo aretaci uplně jinde než bosch.
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

A zas keby je to úplne zle nastavené, tak to vôbec nepôjde, nie? Mechanik mi vravel, že obe čerpadlá mali značku na kolese a teda by to malo pasovať...ono to zjavne vstrekuje neskoro, preto je nafta nespálená...

Ešte ma tak napadlo, že ja somár som neposkúšal na tom Megane dnes, ako sa to chová s odpojeným el. predvstrekom po pridaní plynu...sme to skúšali len na voľnobeh, to šlo v pohode...ale to nakoniec v podstate aj ten môj na voľnobeh ide vcelku v pohode.
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“