Stránka 1 z 2

Motor ASV 81 kW kolísání teploty motoru

Napsal: 27 kvě 2012, 18:26
od adam.87
Zdravím všechny,mám takový problém na Octávce.Když je venku teplota do 10 stupňů a když jedu z táhlého kopce bez plynu tak mi na budíkách spadne teplota z 90 na 80 stupňů.Pod plynem zase vyleze na 90.Už jsem vyměnil 2 termostaty a 2 čidla teploty chladicí kapaliny a nic nepomohlo.Jde s tím něco udělat?

adam.87

Napsal: 27 kvě 2012, 19:05
od Rider.23
Mě to dělalo to stejné, ale po výměně termostatu už to nedělá, tak nevím, když říkáš, že už si měnil :? ...

Napsal: 27 kvě 2012, 19:44
od elch
to neřeš, to je normální, naporem se ochladí motor jelikož do něj nějde palivo tudíž nema co topit, mě v zime padá teplota i na 60

Napsal: 28 kvě 2012, 15:27
od adam.87
Ještě mě napadá možnost to projet přes VAG a autorizík zase tvrdí že to může dělat vodní pumpa.Auto je koupené po výměně rozvodů ale nevím jestli dali novou vodní pumpu.

Re: Motor ASV 81 kW kolísání teploty motoru

Napsal: 28 kvě 2012, 19:38
od Biimbo
adam.87 píše:Zdravím všechny,mám takový problém na Octávce.Když je venku teplota do 10 stupňů a když jedu z táhlého kopce bez plynu tak mi na budíkách spadne teplota z 90 na 80 stupňů.Pod plynem zase vyleze na 90.Už jsem vyměnil 2 termostaty a 2 čidla teploty chladicí kapaliny a nic nepomohlo.Jde s tím něco udělat?

adam.87
co to bylo za termostaty, čidlo origo? V měřených hodnotách ukazuje kolik?

Napsal: 28 kvě 2012, 20:03
od tukydydes
to je nějaké čudné to to :) a normální to rozhodně není...

Napsal: 28 kvě 2012, 22:03
od Kornout
tak to je přeci logické, topení bere hodně energie a kayž jí do motoru nedodáš, tak se sama nikde neveme.
Zkus jet Sharanem, nebo Transporterem bez Webasta a uvidíš co to dokáže.

Napsal: 29 kvě 2012, 05:45
od mir77
Je to nesmysl. Na budíku se to nesmí pohnout. 90° ukazuje od cca 75°C do snad 105°C. By musela bejt zatracená kláda a motor by nesměl bejt prohřátej, aby se to takhle chovalo. Pokud je čidlo ok, tak je problém v termostatu. Je to blbý, když jsi ho měnil dvakrát, ale ty sráče dokonalý nejsou. Zas tak drahej není, takže bych to zkusil ještě do třetice a pak bych teprv řešil vodní pumpu.

Napsal: 30 kvě 2012, 16:41
od adam.87
Za 2 origo termostaty dát 1200 kč není zrovna málo a teď mi to zase extra nevadí.Až budu mít cestu kolem známého mechanika tak to dám na VAG a 3 termostat už kupovat nebudu,se na to už můžu ......

Napsal: 30 kvě 2012, 16:52
od Marek77
No já nevím jak Octavia, ale mně ukazuje budík teploty motoru skutečnou teplotu. Takže ne že od 75 do 105°C je budík stále na devadesáti. Mám Galaxy a ujišťuji všechny, že teplota při jízdě z kopce mi normálně klesá. V zimě dokáže za minutu klesnout tak, že mi sepne bufík. Takže je to normální a ne že ne.

Vůbec se tím nezalamuj a jezdi. Naftové motory mají díky vysoké účinnosti malé ztrátové teplo. Pokud jedeš z kopce na motoru bez plynu (decelerace), motor nespaluje vůbec žádné palivo a velmi snadno se ochladí. Jakmile uzavře termostat (to je tak někde kolem 75-80°C), teplota už víc neklesne. Po přidání plynu zlehka vystoupá zpět na střed budíku (tak do minuty).

To JE v pořádku, pánové, ať se vám to třeba nelíbí.

Napsal: 30 kvě 2012, 19:22
od P.E.T.R.
Nevm jak v sharanu, ale v leonu když byl v pořádku termostat tak se budík nehne ani o píď když už je auto jednou ohřatý a je pravda to co je tvrzeno výše že na devadesáti je od nějakých cca 75 do cca 105 stupňů, když bylo v hajzlu těsnění pod hlavou tak to pořád pěkně ukazuje 90 a najednou za pět sekund je to na 115, takže asi tak..., každopádně jak odešel termostat tak klesání z D8 do Holešovic a padlo to pod 70 na budíkách během kilometru, takže v případě leonu a stejně tak octavie to určitě normální není ;)

Napsal: 30 kvě 2012, 19:50
od elch
Marek77 píše:No já nevím jak Octavia, ale mně ukazuje budík teploty motoru skutečnou teplotu. Takže ne že od 75 do 105°C je budík stále na devadesáti. Mám Galaxy a ujišťuji všechny, že teplota při jízdě z kopce mi normálně klesá. V zimě dokáže za minutu klesnout tak, že mi sepne bufík. Takže je to normální a ne že ne.

Vůbec se tím nezalamuj a jezdi. Naftové motory mají díky vysoké účinnosti malé ztrátové teplo. Pokud jedeš z kopce na motoru bez plynu (decelerace), motor nespaluje vůbec žádné palivo a velmi snadno se ochladí. Jakmile uzavře termostat (to je tak někde kolem 75-80°C), teplota už víc neklesne. Po přidání plynu zlehka vystoupá zpět na střed budíku (tak do minuty).

To JE v pořádku, pánové, ať se vám to třeba nelíbí.
máš pravdu předsedo, jsem stejného názoru a mám to potvrzené u své cordoby, kdybych si myslel, že to je rozbité s tou teplotou tak bych platil do nekonečna jak kokot za nový termostaty a nikdy by se nic nevyřešilo, ale zase je pravda, že mám zaslepeno egr ventil a nemám příhřev vody žhavkama, ale to si myslim že to pomůže jen malilinko na příhřev, rozhodně tdi má obrovskou účinnost a tím i minimum tepla, kord když jede z kopce za 0, důležité je , aby se sepl větrák a na vagu to ukázalo aspon těch 80 stupnů za jízdy od jara do podzimu, v zimě za jízdy nemá snad ani jedno tdi za jízdy nad 70, a aby politikům za ty nehorázný ceny paliva uhnil penis

Napsal: 30 kvě 2012, 22:45
od mir77
Taky si ale lidi uvědomte, že je prakticky léto, venku je vedro a i to účinný TDI se ohřívá prakticky jako benzíňák. Když to kolísá v zimě při dlouhých sjezdech z kopce, tak neřeknu ani popel, ale v létě je to prostě blbost.
Chce to napíchnout na VAG a sledovat teplotu. Jak se to ohřeje na těch cca 90°C, tak i když by se to náporem vzduchu ochlazovalo, tak termostat zavře malej okruh někdy v 87°C a může se vám vychladit voda v chladiči, ale malej okruh určitě nebude takhle kolísat.

Napsal: 31 kvě 2012, 05:57
od slovacek.milos
mám sdi čtvrtý termostat, stejný problém,

vžádném případě se nejedná o padání ručičky, teplota na budíku odpovídá teplotě topení když spadne ručička netopí,

jeden z termostatů jsem přizpůsobil do felicie a teplota je naprosto v pohodě


termostat jsem měl origo, cca 8 let, pak wahler, poté z nějakého funkčního auta, nyní starline v doprodeji za 5O korun,


chová se to pořád stějně vyřadím teplota padá, nepo jen lechtám motor taktéž padá, v zim nelze zaptou topení víc jak na jedničku padá ;)

Napsal: 19 říj 2012, 22:51
od Toledak
elch píše:to neřeš, to je normální, naporem se ochladí motor jelikož do něj nějde palivo tudíž nema co topit, mě v zime padá teplota i na 60
To máš pravdu, při brždění motorem do něj skutečně nejde žádné palivo, ale motor se točí a tím pádem se pořád stlačuje vzduch ve válci, takže teplo vzniká i když nic nehoří.Kompresor se také při foukání zahřívá a přitom v něm nic nehoří.