BMW 525 TDS - Vyřešeno jedno, problém jinde :-(
Moderátoři: šulda, Moderátoři
BMW 525 TDS - Vyřešeno jedno, problém jinde :-(
Mám bmw 525 tds rv 10/95, s autem jezdím minimálně, cca 1x za 14 dní, vždy když přijdu do garáže, auto naskočí snad na jedno otočení motoru, vše je super, problém začíná když vypnu, motor je teplý a není podstatný vzdálenost jakou ujedu, pak nastortovat téměř nejde.
Žhavení se mi nerozsvítí a musím dlouho startovat, cca 5 vteřin startuju, někdy auto chytí na potřetí, ale někdy nechytí vůbec, během startování se mi občas rořne kontrolka vstřikování, když nakonec nastartuju, vyvalí se z výfuku obroovská koule černého dýmu.
Za poslední měsíc jsem třikrát vyjel z garáže, jednou po nějaké době chytil, dvakrát mě museli dotáhnout do garáže na laně, auto je tím extrémně nespolehlivé.
Protože je to nedělní auto, má veškerou péči, max servis, před nedávnem (pár měsíců) byla udělaná repase čerpadla, repase vstřikovačů, repase turba, výměna rozvodového řetězu, stálo to nemalé prostředky, aktuálně nové žhaviče ngk.
Proč sem píšu, auto již bylo ve třech nezávislých servisech a všude zaplatím za práci abych se dověděl, že je vše v pořádku a auto by mělo fungovat, nefunguje a mě už nebaví pořád platit za opravy, které nevedou k vyřešení problému.
Je tady někdo, kdo by mi poradil, případně mě nasměřoval, po čem mám jít, nebo doporučil odborníka na severní moravě, který by můj problém vyřešil ?
Žhavení se mi nerozsvítí a musím dlouho startovat, cca 5 vteřin startuju, někdy auto chytí na potřetí, ale někdy nechytí vůbec, během startování se mi občas rořne kontrolka vstřikování, když nakonec nastartuju, vyvalí se z výfuku obroovská koule černého dýmu.
Za poslední měsíc jsem třikrát vyjel z garáže, jednou po nějaké době chytil, dvakrát mě museli dotáhnout do garáže na laně, auto je tím extrémně nespolehlivé.
Protože je to nedělní auto, má veškerou péči, max servis, před nedávnem (pár měsíců) byla udělaná repase čerpadla, repase vstřikovačů, repase turba, výměna rozvodového řetězu, stálo to nemalé prostředky, aktuálně nové žhaviče ngk.
Proč sem píšu, auto již bylo ve třech nezávislých servisech a všude zaplatím za práci abych se dověděl, že je vše v pořádku a auto by mělo fungovat, nefunguje a mě už nebaví pořád platit za opravy, které nevedou k vyřešení problému.
Je tady někdo, kdo by mi poradil, případně mě nasměřoval, po čem mám jít, nebo doporučil odborníka na severní moravě, který by můj problém vyřešil ?
Naposledy upravil(a) Storm dne 29 črc 2012, 20:03, celkem upraveno 3 x.
Díky za první názor, podávací čerpadlo se měnilo loni v říjnu, vím že tam je org bosch, rovněž se s tím dávali nové gumové hadice na vedení paliva, minulý týden se skoušelo vedení paliva, až po čerpadlo vše teče jak má.
Dokonce jsem nechával měřit tlaky, 5 válců je v přůměru, jeden válec měl tlak na spodní hranici optimálních hodnot.
Někdo mi už radil překontrolovat nastavení předvstřiku, to jsem nechal prověřit letos v březnu, prý taky v pořádku.
Co se týče tvého tipu na nastavení vačky - čerpadle, to předpokládám, že musím nechat odtáhnout do odborného servisu, je pravdou, že ta závada se špatnými starty, je už velmi dlouho a žádná oprava zatím na jejich odstranění, neměla pozitívní vliv.
Ještě musím napsat, že poslední událost byla, že jsem s autem večer přijel z výletu a ráno jsem ho za studena nenastartoval vůbec !
Dokonce jsem nechával měřit tlaky, 5 válců je v přůměru, jeden válec měl tlak na spodní hranici optimálních hodnot.
Někdo mi už radil překontrolovat nastavení předvstřiku, to jsem nechal prověřit letos v březnu, prý taky v pořádku.
Co se týče tvého tipu na nastavení vačky - čerpadle, to předpokládám, že musím nechat odtáhnout do odborného servisu, je pravdou, že ta závada se špatnými starty, je už velmi dlouho a žádná oprava zatím na jejich odstranění, neměla pozitívní vliv.
Ještě musím napsat, že poslední událost byla, že jsem s autem večer přijel z výletu a ráno jsem ho za studena nenastartoval vůbec !

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 683
- Registrován: 15 úno 2010, 16:46
- Bydliště: Uherský Brod
Odpovědi: 0
Nejsem si jistý je se tu všichni bavíme o stejném čerpadle.
Polde popisu to také tipuji na vstřikovací čerpadlo. Konkrétně bude v prdeli elektronická řídící hlavice na čerpadle. Vše této závadě odpovídá - špatné teplé starty, rožíhající se kontrolka chyby vstřikovacího systému atd....
Zkus jednu věc (je to vážně jenom pokus): Auto zahřej, projeď a jakmile se po chcípnutí a při opětovném startování zase dopstaví tato závada, tak zkus na čerpadlo, resp na jeho vrchni část, z kama vede přepadová hadička (to je ta regulační hlava) přiložit mokrou studenou hadru. Tím by se hlava měla ochladit a měla by se částečně zvýšit pravděpodobnost úspěšného nastartování. Tím i samozřejmě nejspíš lokalizuješ příčinu problému
A jestli ti někdo dělal vstřikovacíé čerpadlo, tak bych ho šel nakopat do koulí a to čerpadlo bych mu nacpal doprdele až by mu trubky ke vstřikovačům znovu lezly krkem ven
Polde popisu to také tipuji na vstřikovací čerpadlo. Konkrétně bude v prdeli elektronická řídící hlavice na čerpadle. Vše této závadě odpovídá - špatné teplé starty, rožíhající se kontrolka chyby vstřikovacího systému atd....
Zkus jednu věc (je to vážně jenom pokus): Auto zahřej, projeď a jakmile se po chcípnutí a při opětovném startování zase dopstaví tato závada, tak zkus na čerpadlo, resp na jeho vrchni část, z kama vede přepadová hadička (to je ta regulační hlava) přiložit mokrou studenou hadru. Tím by se hlava měla ochladit a měla by se částečně zvýšit pravděpodobnost úspěšného nastartování. Tím i samozřejmě nejspíš lokalizuješ příčinu problému

A jestli ti někdo dělal vstřikovacíé čerpadlo, tak bych ho šel nakopat do koulí a to čerpadlo bych mu nacpal doprdele až by mu trubky ke vstřikovačům znovu lezly krkem ven

Mišánku, něco takového mi říkali po konzultacích v Boschi, navrhovali mi výměnu toho dílu co píšeš s doplatkem přes 15,000 kč k ceně repase čerpadla, akorád to nemělo souvidet s problémem startů, ale v rámci kompletní repase čerpadla, tuto část jsem ponechal původní, jelikož se mi nezdálo podle jejich slov nutné, součást měnit, bylo to více méně preventivní.
Takže to co popisuješ, vyzkouším hned zítra a napíšu jak to dopadlo.
Měl bych ještě otázku, jak mám zdůvodnit svou nespokojenost z repasí čerpadla ? Podle toho co píšeš, bych to měl udělat, proč je mám "nakopat" ? Je to věc, na kterou měli přijít při repasi ?
Takže to co popisuješ, vyzkouším hned zítra a napíšu jak to dopadlo.
Měl bych ještě otázku, jak mám zdůvodnit svou nespokojenost z repasí čerpadla ? Podle toho co píšeš, bych to měl udělat, proč je mám "nakopat" ? Je to věc, na kterou měli přijít při repasi ?
keď za studena chytí pekne tak netesnosť palivovej sústavy by som vylúčil
dôvody zlých teplých štartov:
zle nastavené rozvody a predvstrek, zlá dávka paliva (keď ti repasovali čerpadlo tak môže byť že ti ho zle nastavili), zlé čidlo teploty paliva v čerpadle, slabý štartér (za studena keď to dobre žhaví tak to naskočí aj s horším štartérom, ale za tepla keď nemá otáčky tak je problém)
v horšom prípade zlá samotná hlava čerpadla
dôvody zlých teplých štartov:
zle nastavené rozvody a predvstrek, zlá dávka paliva (keď ti repasovali čerpadlo tak môže byť že ti ho zle nastavili), zlé čidlo teploty paliva v čerpadle, slabý štartér (za studena keď to dobre žhaví tak to naskočí aj s horším štartérom, ale za tepla keď nemá otáčky tak je problém)
v horšom prípade zlá samotná hlava čerpadla
Sešlo se tady několik rad, které můžou být příčinou mých neustálých problémů, které jsou s tím autem už od loňského snad října.
1. Tlaky motoru - ty jsou podle tabulek a následného měření v pořádku, tam bych problém neviděl, vzhledem k tomu, že s tím jezdím extrémně málo, nemohli se tlaky stratit stáním auta v garáži.
2. Startér - To je zajímavá myšlenka, baterie tam je již několik let a když auto dlouho stojí, určitě není vždy po tak krátkých jízdách při světlech a jiných spotřebičích ideálně nabitá, tak je docela možné, že při startech nemá baterka dostatečnou kapacitu na požadované roztočení motoru.
Baterku dám důkladně nabít a vše znovu vyzkouším, možná by nebylo od věci koupit dobíječ baterií, aby udržoval správné napětí.
3. Časování a předvstřik - To bylo již dvakrát na kontrole, dva nezávisle servisy se shodly, že časování je správné
4. Hlava čerpadla - To je asi nejhorší možná závada, nejhorší co se týče nákladů na opravu, tím, že se vás tady shodlo více na této možné příčině, nebude patrně jiného zbytí, než díl opravit, vyměnit (nevím jestli se repasuje, nebo mění).
Vyzkouším nápad a radu s mokrým hadříkem, napíšu, všem vám moc děkuji, protože moje zoufalství je strašné.
1. Tlaky motoru - ty jsou podle tabulek a následného měření v pořádku, tam bych problém neviděl, vzhledem k tomu, že s tím jezdím extrémně málo, nemohli se tlaky stratit stáním auta v garáži.
2. Startér - To je zajímavá myšlenka, baterie tam je již několik let a když auto dlouho stojí, určitě není vždy po tak krátkých jízdách při světlech a jiných spotřebičích ideálně nabitá, tak je docela možné, že při startech nemá baterka dostatečnou kapacitu na požadované roztočení motoru.
Baterku dám důkladně nabít a vše znovu vyzkouším, možná by nebylo od věci koupit dobíječ baterií, aby udržoval správné napětí.
3. Časování a předvstřik - To bylo již dvakrát na kontrole, dva nezávisle servisy se shodly, že časování je správné

4. Hlava čerpadla - To je asi nejhorší možná závada, nejhorší co se týče nákladů na opravu, tím, že se vás tady shodlo více na této možné příčině, nebude patrně jiného zbytí, než díl opravit, vyměnit (nevím jestli se repasuje, nebo mění).
Vyzkouším nápad a radu s mokrým hadříkem, napíšu, všem vám moc děkuji, protože moje zoufalství je strašné.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0
Tlaky motora, nepises ake boli. Nezalezi az tak ake velke su, skor ide o to, ako velke su rozdiely medzi jednotlivymi valcami.
525 TDS-ka a problemovy teply start, tak za to u vela ludi moze vadny snimac teploty nafty, co je v cerpadle. Jeho vymena jednoducha, cena smiesna (c. dielu 2 464 509 015)
Inak, osobne by som najskor skusil odpojit cidlo teploty a vtedy pokus o teply start. Bolo by to z nazhavenim a aj vacsou davkou paliva. Ak pomoze, tak potom riesit takuto upravu pomocou relatka a par dratkov.
Ale zaklad je mat dobre postavene rozvody - co pises, ze mas.
525 TDS-ka a problemovy teply start, tak za to u vela ludi moze vadny snimac teploty nafty, co je v cerpadle. Jeho vymena jednoducha, cena smiesna (c. dielu 2 464 509 015)
Inak, osobne by som najskor skusil odpojit cidlo teploty a vtedy pokus o teply start. Bolo by to z nazhavenim a aj vacsou davkou paliva. Ak pomoze, tak potom riesit takuto upravu pomocou relatka a par dratkov.
Ale zaklad je mat dobre postavene rozvody - co pises, ze mas.
Díval jsem se na čidlo teploty nafty, které popisuješ, to čidlo je u jiného typu čerpadla a to č. dílu 13512242864, používaného u 524 td, čerpadlo, které je u mého 525 tds, č. dílu 13512244966 čidlo nemá, nebo ho má na jiném místě, co vím že u toho tds je, tak je to vyhřívání/ohřev nafty, č. dílu 13322244982, jehož součástí je palivový filtr.
Čísla dílů pro lepší přehled stačí vložit zde - http://www.realoem.com/bmw/select.do.
Při posledním neúspěšném startování, jsem ohřev nafty odpojil, nemělo to vliv a motor nenaskočil
Čísla dílů pro lepší přehled stačí vložit zde - http://www.realoem.com/bmw/select.do.
Při posledním neúspěšném startování, jsem ohřev nafty odpojil, nemělo to vliv a motor nenaskočil
