Škoda Fabia 1 - jak vyndat víko rozvodů

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Škoda Fabia 1 - jak vyndat víko rozvodů

Příspěvek od adi »

Potřebuju vyměnit řetěz u fabie 1 motor 1,4 MPI rv 2002 kod motoru AQW.
Má to rozvod OHV,Potřebuju vědět jak mam vyndat víko rozvodů,a pod víkem je šroubové kolo na pohon olejového čerpadla,musí být na to nějakej specialni stahovak a nebo se povoli ten prostredni sroub a jde to stahnout samo?
Na co si dat pozor?
mate nejakej podrobnejsi navod?dik
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
gabo00000
Aktivista
Příspěvky: 1128
Registrován: 13 lis 2010, 06:58
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvek od gabo00000 »

poznam ten motor dobre ale vo fabii som ho este nikdy neopravoval...jedine co ti viem pvoedat tak ze budes musiet dat dolu vanu, remenicku..viko rozdovodov pod ktore si v kazdom pridade zozen tesnenie lebo silikon ti tam bude nanic...vytlaci ti ho pri hlavnom olejovom kanaliku...ked budes mat dole viko tak povilis imbusovu skrutku ktora drzi koleso na pohon cerpadlo ktora bude perfektne zalepena loctite-om...kolecko stiahnes v pohode....vecsinou to robim dvomi srubovakmi...nie je to nijak nalisovane...je to len na kline...tak isto aj ozubene kolesa rozvodu...pekne postupne stahuj dvomi srubovakmi raz koleso na kluke raz na vacke...ked to budes mat dole rozvod v ruke si zoz tak aby si mal medzi zubom na vacke a zubom na kluke 21capov retazu...klasika ako na 120ke a potom budes mat kusok asi problem trafit sa klinky...ked je motor vonku nie je to problem...ale v aute mozno bude...vela ststia.
O1,1.9TDI,03, Collection,ASV,KAT OFF, EGR OFF,PP520,11mm
WWW.GTENGINES.SK
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

diky.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

tak je to vyndany,ten retez byl totalne vytahanej,takze to mlatilo do vika.Ale mam problem,teto fabii se objevuje v chladici kapaline olej,a proto jsem nejpve sundal hlavu a zjistil spatny tesneni,ale jak jsem sundal hlavu,a pak povoloval ten sroub na remenici,tak mi vylitli dve vlozky valcu z bloku smerem nahoru.Muzu ty vlozky valcu zpatky dotuknout z vrchu dolu a nebo musi jit spodem?Kolik maji mit presah?
Jeste otazka,kvuli tomu oleji v chladici kapaline,tesneni pod hlavou bylo trochu sezrany,ale mam davat nekde zkouset hlavu,jestli nema prasklinu?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Hlavu bych určitě nechal srovnat, tlakovou zkoušku udělat můžeš, ale bude asi ok.
Co se týče vložek, pokud tam nebyl nějakej sajrajt ( vodní kámen apod ) nebál bych se zatlačení zpět, přesah měřím úhelníkem vůči zbytku bloku, má to obvykle tak 0,1mm
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

Tomas.cz píše:Hlavu bych určitě nechal srovnat, tlakovou zkoušku udělat můžeš, ale bude asi ok.
Co se týče vložek, pokud tam nebyl nějakej sajrajt ( vodní kámen apod ) nebál bych se zatlačení zpět, přesah měřím úhelníkem vůči zbytku bloku, má to obvykle tak 0,1mm
je tam spatny tesnici krouzek medeny,ktery urcuje presah vlozky - ten musim vymenit.Jak je nejlepsi to vymenit?Musi se demontovat ojnice na klice,a nebo se da krouzek pretahnout pres pist?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

píst ven vložku vyndat, očistit dosedací plochu a vložku usadit asi těch 0.1 .příště si je raději zajisti u jinech vozu to nemusí být taková sranda.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“