Praskající žárovky ve Sharanu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 206
- Registrován: 19 bře 2007, 14:27
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Praskající žárovky ve Sharanu
Mám VW Sharan TDI 2002 a mám problém, že mi neustále praská obrysová žárovka v pravém zadním světle.Vydrží vždy tak asi 1-3 měsíce. Nesetkal jste se někdo s touto závadou, nebo nevíte, čím by to mohlo být
? Díky.
? Díky.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 225
- Registrován: 30 led 2006, 11:59
- Bydliště: Brno
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 225
- Registrován: 30 led 2006, 11:59
- Bydliště: Brno
Odpovědi: 0
To vím,že se to u fábie řeší odporem,ale to se řeší přední světla já sice nemám xenony a pření žárovky jsem ještě neměnil měním jenom pořád ty zadní a tak jsem přemýšlel jestli by to nemohlo být tím jak se zavírají zadní dveře jestli ta žárovka tedy spíše vláknu nějak netrpí na ty otřesy,ale zase na druhou stranu by snad měli být odolný proti otřesům,když jsou montovaný do aut.Ještě jedna věc pokaždé,když přestane svítit tak je celá černá ze vnitř.Vyzkouším odpor a když nepomůže tak dám diody.Poslední žárovka vydržela asi dva dny.
Stříbrná Alhambra 2.0 CR,
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Se zadníma dveřma práskám, a ještě jsem žárovku vzadu neměnil, možná za dva roky jednu. mám rok 2001
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Jestli je zevnitř černá, svědčí to spíše o tom, že v té žárovce není to, co by mělo být. Do baňky se dává inertní plyn, který má zabránit přepálení vlákna vlivem oxidace.
Hledal bych to spíše v žárovkách a zkusil třeba jiného výrobce.
Někdy se zkrátka nepovede, nebo odflinkne série a je velká pravděpodobnost, že prasklou nahradíš jinou ze stejné série. Bohužel se to nedá jednoduše poznat.
A jestli jsou ostatní žárovky v pohodě, tak to jenom potvrzuje to co tady píšu. Není snad ani technicky možné, aby na jedné straně zadku auta bylo napětí správné a žárovky držely a na druhé bylo jiné.
Hledal bych to spíše v žárovkách a zkusil třeba jiného výrobce.
Někdy se zkrátka nepovede, nebo odflinkne série a je velká pravděpodobnost, že prasklou nahradíš jinou ze stejné série. Bohužel se to nedá jednoduše poznat.
A jestli jsou ostatní žárovky v pohodě, tak to jenom potvrzuje to co tady píšu. Není snad ani technicky možné, aby na jedné straně zadku auta bylo napětí správné a žárovky držely a na druhé bylo jiné.

V hlavních světlometech je vlivem velkých halogenových žárovek dost teplo, což může taky malým žárovkám vadit. Ale když jsou tam xenonové výbojky, teplo je dost eliminováno, takže asi fakt změnit výrobce žároviček.
Ještě mě napadla maličkost - jednomu zákazníkovi na servisu taky často praskaly žárovky a my už jsme nevěděli, co s tím, až po nějakém čase jsme na to přišli - měl zadřenou volnoběžku na alternátoru a v určitých režimech práce motoru mu do elektrického systému skákaly napěťové špičky.
Ještě mě napadla maličkost - jednomu zákazníkovi na servisu taky často praskaly žárovky a my už jsme nevěděli, co s tím, až po nějakém čase jsme na to přišli - měl zadřenou volnoběžku na alternátoru a v určitých režimech práce motoru mu do elektrického systému skákaly napěťové špičky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)