Žhavící svíčky (odpor)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Passat TDI
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 22 bře 2007, 20:39
Odpovědi: 0

Žhavící svíčky (odpor)

Příspěvek od Passat TDI »

Nazdar chlapi, mám dotaz na hžavičky u passatu b5 TDI 81 kW AFN, měřil jsem odpor u hžaviček, abych zjistil jestli jsou dobré, a první mě nenapsala nic, jako kdyby nebyla uvnitř propojená, druhá 1 ohn, třetí 65 ohmů a čtvrtá zase 1 ohm, to jsou asi špatný že?Jo a ještě jsou u tohoto typu ty keramický? jestli jo tak to asi bude muset při výmně hlava dolů co?Díky za rady
destructor
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 26 led 2006, 16:01
Odpovědi: 0

Re: Žhavící svíčky (odpor)

Příspěvek od destructor »

Passat TDI píše:Nazdar chlapi, mám dotaz na hžavičky u passatu b5 TDI 81 kW AFN, měřil jsem odpor u hžaviček, abych zjistil jestli jsou dobré, a první mě nenapsala nic, jako kdyby nebyla uvnitř propojená, druhá 1 ohn, třetí 65 ohmů a čtvrtá zase 1 ohm, to jsou asi špatný že?Jo a ještě jsou u tohoto typu ty keramický? jestli jo tak to asi bude muset při výmně hlava dolů co?Díky za rady
kamarád je neměří, ale vezme drát, jeden konec dá na plus baterie a druhý přejede po žhavicí svičce, pokud jiskří, je OK ... :))
Samozřejmě správně by se to mělo měřit ampérmetrem, ale hodnotu proudu nevím.
raději si to zničím sám, než aby to udělal někdo jiný ...
radek300
Přispěvovatel
Příspěvky: 344
Registrován: 25 pro 2006, 19:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od radek300 »

Já je všechny vymomtuju a potom zkouším na baterce a hned vydíš jestli žhaví nebo ne a hlavně je vydět jak žhaví.Jestli od špičky nebo kdo ví jak.Vím je to trošku pracné ale přesné.
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Odpor by měl bejt řádově 1 ohm. Ta první je mrtvá, 3. je špatná zbytek je OK, ale stejně bych dal všechny nový, zase takovej majlant nestojej a bude na dlouho klid.
Jinak nejlepší je vyšroubovat a zkoušet na dobrý baterce (přímo je připojit). Doporučuju kleštěma. Dobrá svíčka začne žhavit do 1-2 sekund a po 5s je rozžhavená celá (nemusí se zkoušet). Chce to dávat bacha-i když přestane svítit neznamená to, že neni teplá (noteeth)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Kontrola elektrického odporu je jednou z možností, jak zjistit funkčnost svíčky.

Odpor svíčky by měl být malinko přes 1 Ohm, asi 1 - 1,3 Ohm.

Ale lepší způsob je klasický pohled na svíčku, jak se po připojení na baterku rozsvítí do žluta.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
skoda405
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 25 led 2006, 00:11
Odpovědi: 0
Bydliště: PD

Příspěvek od skoda405 »

Ahojte..ja som to robim tak isto vybral som si vsetky von a na poslednej ta pod odvetravanim klukovice.ta mi isla von tazko ked som to pozrel tak ten zavit dobre nevyzeral.bol scasti strhnuty.nenapadlo ma nic ine len tam dat novu sviecku nejak som to tam dostal.inak zhavice boli ok len mam teraz nervi s toho ze co budem robit ked sa mi vypalia..Stalo sa niekomu nieco poodobne??
(wallbash)
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS


Yamaha FZ6S
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Pani, to vam zhavicky zhavia fakt az takto, ako to vidno na obrazku v clanku "Prodloužení doby žhavení" http://www.6n2.er.cz/
Mne na dobrej a nabitej baterke rozsvieti spicku zhavicky na cerveno. K bielej to ma daleko.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Obrázek
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ano, to je správně. Takhle by svíčka měla vypadat zhruba po třech sekundách.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Passat TDI
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 22 bře 2007, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Passat TDI »

Tak díky moc za rady, takže vyměnit všechny.A nejsou to ty keramický, protože jsem tady četl že se můžou rozlomit a potom musí hlava dolů (rok výroby auta je 99). A ještě jakou mi doporučíte značku? Dík
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mám osobní zkušenost s BOSCHem, ale v práci prodáváme i Denso a lidi jsou spokojení. Jen pozor na závit - měla by jít našroubovat rukou. Dotahuje se momentem pouhých 15 Nm, což je malá ráčna jedním prstem.
Pokud bys měl závit v hlavě poškozený, rozhodně se nesnaž ho spravit tím, že tam nahulákáš novou svíčku. Půjč si závitník a prořízni to znovu (šponky by neměly padat do motoru, ale pokud se to náhodou stane, nic se neděje, hliník rychle shoří).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Marek77 píše:Mám osobní zkušenost s BOSCHem, ale v práci prodáváme i Denso a lidi jsou spokojení. Jen pozor na závit - měla by jít našroubovat rukou. Dotahuje se momentem pouhých 15 Nm, což je malá ráčna jedním prstem.
Pokud bys měl závit v hlavě poškozený, rozhodně se nesnaž ho spravit tím, že tam nahulákáš novou svíčku. Půjč si závitník a prořízni to znovu (šponky by neměly padat do motoru, ale pokud se to náhodou stane, nic se neděje, hliník rychle shoří).
Na zavitnik vazelinu a sponky zachyti.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

V závitu problém nebývá, problém bývá v tom otvoru za závitem. Je na to spešl výstružník, kterým se tahle díra pročistí.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Csala píše:Pani, to vam zhavicky zhavia fakt az takto, ako to vidno na obrazku v clanku "Prodloužení doby žhavení" http://www.6n2.er.cz/
Mne na dobrej a nabitej baterke rozsvieti spicku zhavicky na cerveno. K bielej to ma daleko.
Ta bílá je vytvořená foťákem, jinak měla by to bejt světle žlutá (to co je na obr. vidět bíle)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A novou svíčku doporučuju před montáží namazat Cu pastou nebo MoS2 pastou (závit). A dotahnout skutečně citlivě!!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“