Stránka 1 z 2
					
				Passat 1.6TDI BLUEMOTION- ztrata chladici kapaliny
				Napsal: 13 črc 2012, 15:47
				od richard2002
				
 Pordil jsem si nove(jete) auto...
VW PASSAT 1.6TDI, najeto 135.000km, r.v.2010 
Vsechno se zda byt vporadku, servisni historie , pekny stav atd...
 
V 136000km na me pipla kontrolka vody, a nadobka byla hluboku pod minimem, nechal jsem vymenit olej a filtry, vodu doplnil a vesele jezdil dal.
VCERA 137500km ale na me pipla voda zase a zase sem doplnil cca 0,5l.
V servise mi rekli, ze nikde neni zretelny unik vody a ze v oleji prej ta voda taky nebyla, tak by me zajimalo kde muze byt?
Je pravda ze posledni mesic je hodne teplo ... 35-40'C, ale ta voda by asi nemela ubyvat? Teplota se mi drzi na 90, nekolisa . Nadobka po otevreni netlakuje a pod autem sucho.. ZAHADA?
Vim ze na minulem aute, Octavia 1.9TDI se mi voda ztracela kolem priruby skrine termostatu, ale to sem mel najeto kolem 350.000km, tak si rikam ze by to nemuselo byt ono.
Jeste me napadla vodni pumpa, 1.6TDI meni rozvody po 180.000km, ze by uz probehla(135000) unava materialu?
 
			
					
				
				Napsal: 13 črc 2012, 15:51
				od Marek77
				Voda by ubývat neměla v žádném případě.
Ale udivuje mě, že po otevření expanzní nádobky voda netlakuje. Ona by totiž měla. V chladicím systému motoru by měl být přetlak způsobený teplotní roztažností kapaliny, a to poměrně značný (u vozů koncernu to bývá kolem 1,5 Bar). Pokud přetlak v systému není, mohlo by to způsobovat vadné víčko na expanzní nádobce (tlakový ventil neudrží tlak) a to by mohlo mít za následek únik kapaliny přepadem.
Proč tam ten přetlak musí být? Je to z důvodu toho, že voda pod vyšším tlakem má vyšší teplotu varu. Tudíž pokud se motor někdy v táhlém kopci ohřeje nad 100°C, voda v systému nevaří (neboť její teplota varu je o mnoho vyšší). Jakmile však v systému přetlak není, voda vaří při stovce a v některých situacích se může díky varu dostat přepadem nádobky ven - tím klesne hladina.
Čili kouknul bych se na to víčko. Zastudena bych zkontroloval kapalinu (případně doplnil mezi rysky), poté motor ohřál na provozní teplotu (aspoň 10 km jízdy) a pak bych expanzní nádobu opatrně otevřel. Po uvolnění zátky musí nádoba zřetelně odfouknout a hladina kapaliny v ní se musí rázem zvýšit o cca 3 cm.
Jakmile to takhle je, je to v pořádku. Pokud ovšem zatepla expanzní nádoba neodfoukne a hladina v ní je výše než zastudena, pak jednoznačně je víčko vadné. Dlouhým obloukem štítivým pohybem odhodit do kopřiv a dát nové.....
			 
			
					
				
				Napsal: 13 črc 2012, 15:58
				od richard2002
				Hned to vyzkousim, ted sem povolil vicko a trosku to fouklo, ale uz sem byl tak 30minut zaparkovanej. Vodu mam ted presne na maximu, projedu to a potom otevru nadobku a uvidim. Dekuji za radu.
Co si myslis o te vodni pumpe? zivotnost relna versus udavana?
			 
			
					
				
				Napsal: 13 črc 2012, 16:01
				od Marek77
				Mnoho aut má dnes dlouhé výměnné intervaly pro rozvodový mechanismus - i přes 200.000 km a vydrží to. Já myslím, že pumpou to nebude. Nehledě k tomu, že pokud by se takové množství ztrácelo přes pumpu do rozvodů, už by se motor pravděpodobně netočil, neboť by muselo dojít k poruše rozvodů.
			 
			
					
				
				Napsal: 13 črc 2012, 16:48
				od jurki888
				mne niekto hovoril ze ten tlak je tam aj na to ze ta voda ma tendenciu pri toceni cerpadla vytvarat bublinky okolo neho alebo co a moze sa zavzdusnovat sistem
			 
			
					
				
				Napsal: 13 črc 2012, 18:33
				od richard2002
				Ted sem s autem najel asi 20km, teplota vody 90'C, teplota oleje 98'C .
Zastavil jsem a otevrel nadobku, uplne lehoucce odfoukla.
Mam doma jeste jednoho Passata, zkusim prohodit ty vicka, predpokladam ze rozdil benzin - diesel nehraje u vicka chladici kapaliny roli?
			 
			
					
				
				Napsal: 14 črc 2012, 11:52
				od Marek77
				To asi nehraje.
			 
			
					
				
				Napsal: 15 črc 2012, 19:47
				od vojta09
				Na 100% pumpa,1.6 Na to trpí
			 
			
					
				je to vodni pumpa
				Napsal: 25 črc 2012, 22:44
				od richard2002
				Ahoj, takze, byla to vodni pumpa.
Passat ma pod vanou motoru obal z podobne hmoty jako se pouziva k izolaci kapoty. Jeste sem to na zadnem aute nevidel. Jeho vinou voda, ktera stekala z rozvodu nebyla pod autem ale natekala a vsavala se do tohoto obalu...
Ve stredu jsem obednany na rozvody, pravdepodobne volba padne na continental...
Dik vsem zucastnenym
P.S. Nevim proc delaji interval vymeny rozvodu 180.000km, kdyz vodni pumpa je v haji po 140.000km.. Mam v tom jasno, dalsi rozvody za 100.000km  

 
			
					
				
				Napsal: 25 črc 2014, 06:37
				od Petmen
				Take ted pozoruji unik kapaliny. Cca za 1500km dolivam po signalizaci za mam malo vody. Octavia 1,6 tdi 2010. 180tis km
A v pondeli menim rozvody tak dam vedet a preventivne vymenim vicko nadobky 

 
			
					
				
				Napsal: 25 črc 2014, 09:58
				od jirkastrachota
				mladá na octě ASZ má na nové pumpě 50tis, a teče taky. Už nevím co to bylo za značku, ale žádnej shit to nebyl, chladící kapalina se měnila taky. Dnes ty pumpy vydrží kulový...
			 
			
					
				
				Napsal: 26 črc 2014, 05:37
				od TDIfun
				Prasklinka v chladici egr. Uz jsme menili.
			 
			
					
				
				Napsal: 26 črc 2014, 06:51
				od sharik4x4
				Tak tak u 1,6 CR je bolest vodní pumpa a chladič spalin/egr/.Obojí se mění jak na běžícím páse. 

 
			
					
				
				Napsal: 26 črc 2014, 07:53
				od Biimbo
				chladič spalin je bolest i všech 2.0 tdi CR
			 
			
					
				
				Napsal: 26 črc 2014, 09:29
				od anydraj
				jj, nerez je svina.Zajimave, ze u starych to neni tak hrozne.
Ojebavka materialu, zrejme kurvitko.