Olej v sání
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 22 bře 2007, 20:39
Olej v sání
Nazdar, mám problém s olejem v sání, prská tam z odvětrání klikové skříně, zasírá turbo, hadice, intercooler, a u EGR dělá ze sazema hnusnej marast. Je to normální, nebo jsou špatný ty plastový odkalovače? Nejrači bych to odvětrání zavedl někam jinam.
Odvětrávání nemůžeš vyvést jinam, kousneš motor !!!
Pokud odvětráváním fouká olej, je to špatně. Buď je systém znečištěný a olej se nestíhá odlučovat nebo máš v karteru velký tlak způsobený netěsností pístních kroužků a v tom případě Tě nemine repase motoru.
Ještě se zeptám - jsi si jist, že olej jde odvětráváním? Netlačí se do sání náhodou turbem (vůlí ve středovém ložisku)?
Pokud odvětráváním fouká olej, je to špatně. Buď je systém znečištěný a olej se nestíhá odlučovat nebo máš v karteru velký tlak způsobený netěsností pístních kroužků a v tom případě Tě nemine repase motoru.
Ještě se zeptám - jsi si jist, že olej jde odvětráváním? Netlačí se do sání náhodou turbem (vůlí ve středovém ložisku)?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Neviem ci je to to najspravnejsie riesenie ale ja to mam vyriesene tak ze tam mam filter od KN na odvetranie klukovky cez ktory mi idu pary von (obcas sa uleje aj nejaka kvapka oleja)...takto sa mi do sania nedostane olej z klukovky...ale vraj to nie je celkom v poriadku co sa tyka vyhlasky ze vsetky plyny by sa mali recyklovat teda malo by sa to spalit ale tak kto to kontroluje? mozno dakde na emiske, ale to prehodim naspat na tu chvilu hadicu...Dalsie riesenie aj ked to nemam odskusane je nadobka na olej ktora je napojena na sanie a zachytava pary a ten bordel...

Kolotoč TUNING
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Záleží na tom, jak moc ubejvá olej v motoru. Pokud je to rozumě, tak bych to neřešil. Pokud je to víc zkusil bych na zahřátým motoru jak moc "dejchá". Jestli dejchat nebude pravděpodobně je špatný gufero v kompresoru (turbíně), jestli dejchá víc než je zdrávo chtělo by to zgenerálkovat motor. Jestli ubejvámoc oleje a nemá smysl generálkovat hodí se nasadit systém perpetum debile dle Origoše. Kamarád o takhle měl v transportéru 1.9 TD a recykloval kolem 0,3-0,5L na 1000km

Jestli ti vadí usazování toho bordelu v sání tak vyřaď EGR.



Jestli ti vadí usazování toho bordelu v sání tak vyřaď EGR.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 22 bře 2007, 20:39
Nee přes turbo mi to nejde, to je dobrý má uplně minimální vůli a když sundám sací hadici k turbu tak už tam je kaluž oleje. A pár kapek to fakt neni. už jsem čistil i ty odkalovače a pořát je to stejný. Motor má najeto 150 000 teda podle tachometru, snad i ve skutečnosti, spotřeba oleje je +- v normálu. S tim kousnutím motoru to moc nechápu??proč??
Odvětrávání klikové skříně funguje mimo jiné jako svrchní mazání motoru. Olejové výpary (nikoli olej jako ve Tvém případě) se opětovně nasávají a tím pomáhají mazat vršek motoru. Když to odpojíš, můžeš motor nenávratně poškodit na válcích. Prošly mi jich rukama desítky........
U vyběhaného motoru to však klidně odpoj a vyveď kam jen chceš, tomu už je to úplně šumák.
Nicméně odpojením hadice Tvůj problém nevyřešíš........
U vyběhaného motoru to však klidně odpoj a vyveď kam jen chceš, tomu už je to úplně šumák.
Nicméně odpojením hadice Tvůj problém nevyřešíš........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)