EGR ventil + turbo Trafic 2,5Dci 99kW-VYŘEŠENO

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tom.motorrota
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 27 črc 2012, 07:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlinsko

EGR ventil + turbo Trafic 2,5Dci 99kW-VYŘEŠENO

Příspěvek od tom.motorrota »

Zdravím. Chtěl bych se podělit o svou zkušenost s problematikou EGR.

Jsem čerstvým majitelem Trafica a stávalo se mi, že občas motor nešel správně za plynem, občas se rozsvítila porucha elektro, no prostě něco se dělo.
Zastavil jsem se za kamarádem, který ma diagnostiku a vyčetli jsme poruchu EGR. Jelikož jsem již podobnou věc řešil na Octavii, pustil jsem se do toho sám.
Jak jsem čekal, tak samotný EGR je v pořádku, ale totálně zanešený.
Byl jsem z toho docela v šoku, protože ventil neměl sebemenčí šanci se otevřít a proto zřejmě řídící jednotka občas něvěděla co s tím. Vyčistil jsem ho, ale zaslepil jsem přívod, aby se již tato situace neopakovala. Byla to práce na cca 2hodiny.
Od opravy jsem toho sice moc nenajezdil, ale od začátku je znát že motor jde lépe za plynem a už to nehlásí žádné poruchy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) tom.motorrota dne 06 lis 2012, 09:24, celkem upraveno 2 x.
Renault Trafic 2,5Dci 99kW GENERATION r.v. 2005 / Octavia Combi 1,9TDi 81kW r.v. 1998
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, nejlepší a nejspolehlivější, je vyřazený EGR. Jak rád vyrábím ty ucpávky.. :)
nepropadat panice...
tom.motorrota
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 27 črc 2012, 07:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlinsko

Příspěvek od tom.motorrota »

Tak po 500 kilometrech se objevila porucha i přes zaslepený EGR ještě jednou.

Auto najednou nechce od spodu táhnout, po 100 metrech se rozsvítila kontrolka žhavení (dle manuálu buď voda ve filtru nebo porucha elektroinstalace) a když se rozsvítí, tak auto začne zase jet normálně.
Někdy se dříve ani nerozsvítila a auto začalo také jet po pár metrech normálně.

Pořád sázím na ten EGR, protože jsem ho sice vyčistil, ale nevím zapojení abych ho mohl vyzkoušet zda je funkční. Nemáte někdo zapojení toho ventilu?

Jinak budu rád za každý další nápad co by to mohlo dělat.
Renault Trafic 2,5Dci 99kW GENERATION r.v. 2005 / Octavia Combi 1,9TDi 81kW r.v. 1998
Uživatelský avatar
acryll
Přispěvovatel
Příspěvky: 729
Registrován: 05 srp 2011, 17:56
Odpovědi: 0
Bydliště: MT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od acryll »

ak je to euro4 tak by si mal riadiaci system kontrolovat pozadovany a skutocny prietok vzduchu. Odstavenim EGR sa zvysil prietok, a preto je rozdiel od ocakavanej hodnoty, tato chyba je vyhodnotena ako nefunkcny egr ventil. Moznost je upravit SW riadiacej jednotky a v nom EGR vypnut, alebo vratit egr do povodneho funkcneho stavu.

no a ak to riadaci system nesleduje, bude to ina chyba (rofl)
tom.motorrota
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 27 črc 2012, 07:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlinsko

Příspěvek od tom.motorrota »

Je to euro 2 mám pocit. Na průtok vzduchu jsem tam žádný čidlo neviděl. Kdyby tak někdo měl zapojení toho EGR, vyndal bych ho a zkusil jeho funkčnost. Pořád sázím na něj.
Bohužel teď kamarád s diagnostikou je na dovče.
Ještě tam byla porucha kterou jsme mazali ze snímače otáček. Že by zlobil?
U Felicie jsem ho např měl špinavé od nečistot a nešlo to kvůli němu nastartovat. Nevíte kde ho přesně u Trafica hledat?
Každopádně bych ho preventivně vyndal a očistil.
Renault Trafic 2,5Dci 99kW GENERATION r.v. 2005 / Octavia Combi 1,9TDi 81kW r.v. 1998
Uživatelský avatar
acryll
Přispěvovatel
Příspěvky: 729
Registrován: 05 srp 2011, 17:56
Odpovědi: 0
Bydliště: MT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od acryll »

na prietok vzduchu je tam vaha vzduchu
tom.motorrota
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 27 črc 2012, 07:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlinsko

Příspěvek od tom.motorrota »

Váha vzduchu je kde? To jsou ty čidla v sáví do filtru? Jedno podle mě bude teplotní čidlo a to druhé nevím.
Renault Trafic 2,5Dci 99kW GENERATION r.v. 2005 / Octavia Combi 1,9TDi 81kW r.v. 1998
tom.motorrota
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 27 črc 2012, 07:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlinsko

Příspěvek od tom.motorrota »

Tak dnes jsem byl na dignostice u jednoho moc šikovného servisáka. Je tam stále závada na EGR, která je natvrdo, nejde vymazat.
Objednal jsem nový EGR, bude zítra, tak uvidíme.

Další závada tam byla něco ohledně přetlaku turba.

Takže začneme výměnou EGR a pak se uvidí.
Renault Trafic 2,5Dci 99kW GENERATION r.v. 2005 / Octavia Combi 1,9TDi 81kW r.v. 1998
tom.motorrota
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 27 črc 2012, 07:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlinsko

Další problém - tlak turba

Příspěvek od tom.motorrota »

Takže EGR jsem vyměnil za nový, závada, která nešla odstranit je vymazána. EGR jsem nechal zaslepený.

Při projetí po vymazání závad jsem to projel v režimu, který vím že je problémový - po ohřátí motoru jsem na 2 minutky zastavil. Poté znovu nastartoval a rozjel to proti kopci. Motor nechce táhnout a po 100-200 metrech se rozsvítí žhavení (porucha elektroinstalace) a auto začne táhnout normálně.

Po znovupřipojení na diag: "plnící tlak turba vysoká hodnota"

Nemáte s tím nějakou zkušenost?

Dle člověka co mi to diagnostikoval to může dělat buď ovládací elektromag. ventil - (ten si můžu půjčit od kamaráda a vyzkouším) a nebo turbo (musel bych nechat rozdělat a zkontrolovat, vyčistit, opravit ...

Jaké je u tohoto motoru turbo? Jsou tam naklápěcí lopatky, nebo jen přetlak. ventil? Nemá někdo podobnou zkušenost.

Předem dík za rady!!!
Renault Trafic 2,5Dci 99kW GENERATION r.v. 2005 / Octavia Combi 1,9TDi 81kW r.v. 1998
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Motory dci nepoznám, ale ja by som to riešil cez Live data. Tam by malo byť vidieť, ako funguje regulácia tlaku turbom, už či je turbo typu VGT (Variable Geometry Turbocharger), alebo len s pretlakovým ventilom.
Ak je tam VGT turbo, možno že je ovládané podtlakom cez solenoid a potom môže byť problém s podtlakovými hadičkami.
Ďalšia vec, máš tam nový EGR, takže pomery v saní sa zmenili, RJ motora si to musí postupne spriemerovať, je tu šanca, že si to časom "sadne" samo.
Ešte by som vyčistil komplet sanie, to čo si našiel na EGR, je aj v sacích kanáloch až k ventilom. A tam niekde by mal byť umiestnený aj MAP senzor - snímač tlaku v saní, ten môže byť tiež zanesený karbónom a potom to takto blbne. Ale znova opakujem, dci motory nepoznám :)

EDIT: tak som si znova prečítal tvoj posledný príspevok a vyzerá to na zadierajúce sa lopatky VGT turba.
Live data by to mali spoľahlivo odhaliť.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

já si dle své zkušenosti myslím, že to je na 100péro zaslepením EGR. Udělal jsem to samé u mého Vivaro 2,5 a po nějaké době se rožla kontrolka žhavení a kontrolka stop. Ptal jsem se na Renault foru a je to určitě tím zaslepením. Po odslepení mi kontrolky samy zhasly. Takže řj si kontroluje otevření egr. Je potřeba přeprogramovat řj a odstavit egr tímto způsobem.
Opel Vivaro 2.5 dci
tom.motorrota
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 27 črc 2012, 07:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlinsko

Příspěvek od tom.motorrota »

Kařdopádně zítra mám domluvený na zkoušku ten elktromag. ventil co ovládá turbo a pak ještě zkusím vyndat záslepku z EGR. Když to nezabere, mám domluvenou demontáž, přezkoušení, opravu turba.

Porucha, kterou to hází je příliš vysoký tlak z turba, tzn, nějaký problém s regulací, takže buď ovládací ventil, nebo mechanický problém na turbu. Dle servismana co mi to diagnostikoval si myslí na 99% zakarbonované turbo, tím pádem horší regulační reakce atd. - to by vysvětlovalo, že do poruchy to dostanu v určitým režimu jízdy. Když si na to dávám pozor, ujedu třeba 200km bez problému. Hned jak něco zjistím, podělím se o zkušenost.
Renault Trafic 2,5Dci 99kW GENERATION r.v. 2005 / Octavia Combi 1,9TDi 81kW r.v. 1998
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

jj to turbo by mohlo být jak píšeš. Na VW se to vyskytuje taky. Dej pak vědět.
Opel Vivaro 2.5 dci
tom.motorrota
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 27 črc 2012, 07:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlinsko

Vyřešeno !!!

Příspěvek od tom.motorrota »

Takže po dlouhém bádání to bylo čidlo tlaku + váha vzduchu. V této kombinaci se to hádalo a zlobilo. Nicméně jsem rád že jsme koukli i na turbo, které je v pořádku a něco málo jsem se o autě dozvěděl.
Renault Trafic 2,5Dci 99kW GENERATION r.v. 2005 / Octavia Combi 1,9TDi 81kW r.v. 1998
trafic
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 02 bře 2014, 17:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Dc

Příspěvek od trafic »

trochu oživím téma...
mam podobný problém.mě se při přídání plynu v tahu rozsvítí kontrolka žhavení.po ubrání plynového pedálu kontrolka zhasne.takhle stím jezdím už delší dobu.auto nepadá do nouzáku,jede pořád stejně.

čím to je,čím to je?
děkuji za postřehy
Renault Trafic 2.5 Dci 99kw
Twingo 1.2
ex:Espace 2.0 16V LPG
ex:Scenic 1.6 16V LPG
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“