Stránka 1 z 2

turbo běží na volnoběh

Napsal: 09 srp 2012, 09:03
od kowy666
Zdravim,

hledal jsem tu na foru, ale nenašel, tak bych chtěl poprosit o radu, mam motor AHL a jde o to že když nastartuju tak na volnoběh slyšim turbo, když odpojim podtlak z N75 tak přestane, myslel jsem že je teda špatný N75, ale vyzkoušel jsem dva jiný + jeden fungl nový, překontroloval jsem hadičky a už mi dochází napady co by to mohlo být. Kamarád to napíchnul na VAG a v seznamu chyb nic neni, ale říkal že tam jsou dvě hodnoty tlaku (podtlaku) a jsou rozdílný což by prý nemělo být, už nevim přesně jak to tam bylo popsaný, ale myslim že požadovaný tlak a dodávaný, nebo tak nějak a to že prej naklápí ty lopatky v turbu už na volnoběh. Jinak při jízdě žádný problémy a kontrolky taky nesvítí, tak už nevim co s tím.

Za každou radu budu rád :)

Napsal: 09 srp 2012, 11:23
od hansdob
a co máš za problémy?? kolik na volnoběh tedy tlačí??

Napsal: 09 srp 2012, 12:08
od kowy666
co myslíš tim kolik točí? motor na volnoběh točí cca 900-950, ten je ok, ale vadí mi to že se turbu natáčí lopatky už při volnoběhu,alespoň myslim když hvízdá, tak jsem chtěl vědět kdo s tim má nějakou zkušenost, popřípadně co by to mohlo dělat?

Napsal: 09 srp 2012, 13:10
od origoš
Turbo se na volnoběh točí, ale netlačí skoro nic. Pokud hvízdá, tak je konec na dohled. Zkus zahýbat hřídelkou, jakou má vůli.

Napsal: 09 srp 2012, 15:54
od ThatsMe
Hlavně axiální vůli, radiální se vymezí rotací.

Napsal: 09 srp 2012, 16:00
od jericho-3
Kolikrát rotace nepomůže když je velká, lopatky se dřou o klec. :)

Napsal: 09 srp 2012, 17:31
od kowy666
na turbo mi to nepřijde, nemůže na to mít vliv že tam nemam EGR? Někde jsem vyčetl že když tam neni EGR tak to je celkem běžný jev. Jinak jak jsem psal s těma tlakama v sání, tak aktuální na volnoběh je větší asi o 100 než požadovaný. Známej co dělá auta mi říkal že to může dělat jednotka, že přiotevírá N75 a tim to celý je, tak bych rád věděl názor někoho dalšího.

Napsal: 09 srp 2012, 20:11
od hansdob
Tak sem naskenuj hodnoty z VAG na volnoběh. A jak myslíš že se ti na volnoběh naklápí lopatky???

Napsal: 09 srp 2012, 20:20
od kowy666
zitra zajedu za známim co mi to muže načíst a pak sem hodim screen

Napsal: 09 srp 2012, 21:43
od ThatsMe
Jericho:
To je právě axiální vůle. Když lopatky štrejchnou radiálně, je obvykle vymalováno. :)

Kowy:
EGR by na to mohl mít teoreticky vliv, dělá ti to celou dobu? Máš EGR odstraněný i softwarově?

Napsal: 09 srp 2012, 21:55
od kowy666
EGR mam odstraněn pouze mechanicky, přepojil jsem hadičky, tim myslim že tam ma jen servo N75 ostatní pro EGR a ještě jendno servo jsme zrušil. Vim že to pískání občas udělalo ještě když jsem tam EGR měl, ale přijde mi že to dělá pravidelně až po odstranění EGR, co je potřeba udělat softwarově při odstranění EGR?

Napsal: 10 srp 2012, 06:42
od hansdob
jak myslíš či víš že se naklápí lopatky??

Napsal: 10 srp 2012, 07:22
od kowy666
nevim ale myslim si to, ze serva N75 jde podtlak k ovládání turba už na volnoběh, když odpojim hadičku tak hvízdání přestane

Napsal: 10 srp 2012, 10:04
od ThatsMe
U aut s váhou vzduchu je potřeba i upravit mapy, jinak při zaslepení EGR váha pozná zvýšené množství nasávaného vzduchu a háže chybu. Je divné, že tobě to nedělá. Moderní motory nasávají na volnoběh přes EGR až 80% vzduchu, tzn. pokud ty toto množství pošleš na turbínu, možná si s tím původní mapa pro regulaci VTG neumí poradit. Ale je to jen má domněnka, nemám to ověřeno.

Napsal: 10 srp 2012, 10:23
od hansdob
KDYŽ ODPOJÍŠ N75 TAK PRÁVĚ POVOLÍŠ NAKLÁPĚNÍ LOPATEK JELIKOŽ PO STARTU MUSÍ PŘITÁHNOUT A ZŮSTAT PŘITAŽENÝ TAKŽE JESTLI PÍSKÁ TAK ASI TROCHU PŘED SMRTÍ. JINAK EGR ZASLEPENEJ TENTO MOTOR JEŠTĚ NEPOZNÁ