Stránka 1 z 1
Banalita s olejem?
Napsal: 11 srp 2012, 07:30
od Snake.02
Zdravím
Potřebuji poradit, témat na vizkozitu olejů je tu plno, ale přeci, pro klid duše, se zeptám odborníků.Vlastním Oct. rv. 2003 81kw se servisním intervalem QC1 a s prokázanou servisní knihou od předchozího majitele. Při posledních 4 prohlídkách byl lit olej Longlive III 5W30, jde mi o to, že auto má najeto 180 000 km a byl mi doporučen olej 5W40. Jaký na to máte názor? Použili by jste olej 5W30 / 40? Raději bych pokračoval se stejným olejem, ale nevím, zda je správné ho tam lít, když mám najeto 180 tis. Děkuji za Vaše názory.
(Vím, že bych se měl řídit dle norem určených výrobcem, ale chci se poradit.)
Napsal: 11 srp 2012, 10:33
od Marek77
Tak konkrétně tohle je to úplně poslední, na čem u motoru ASV záleží.
Pokud jezdíš delší trasy a hodně kilometrů ročně, zůstaň u QG1 a používej olej LLIII dle VW 507.00.
Pokud spíš jezdíš kratší trasy, nebo jezdíš ročně méně jak 15.000 km, systém LongLife se nevyplatí a pak bych spíš uvažoval přejít na QG2 a běžný olej VW 505.00.
Mimochodem - tenhle motor úplně s přehledem může makat i na olej SAE 10W/40 - je mu to prakticky jedno.
Za sebe - jsem zastáncem "levnějších" olejů a častějších výměn (americký způsob). Takže já bych přešel na polosyntetiku 10W/40 (VW 505.00), dá se pořídit pod stovku za litr, měnil bych po 10-15 tisících km (podle způsobu užívání vozu) a hotovo. Ale je to na názoru každého - někdo se mnou třeba nemusí souhlasit (z čehož si howno dělám

).
Napsal: 11 srp 2012, 10:56
od turbo kamna power
Souhlasím, já bych taky volil klasickou polosyntetiku 10w-40 a výměnu každých 10tis. km
Protože lít do "starý" rotačky, drahej olej jako je 5w-40 nebo dokonce long life, to mě příjde jako vyhazování peněz oknem.
Napsal: 11 srp 2012, 11:16
od Marek77
Navíc mám často vyzkoušeno, že méně je vlastně více. Čili není vždy pravda, že čím dražší olej, tím vhodnější.
Napsal: 11 srp 2012, 11:33
od turbo kamna power
přesně tak, konkrétně ten long life mi příjde jako tortura pro motor, nechávat jednu náplň 30tis. km je prostě moc. Dokonce po výměně oleje je slyšitelný rozdíl v hlučnosti - po výměně ztichne, takže starý olej má už výrazně horší vlastnosti než nový.
Narozdíl od toho, já, když měním po 10tis. km olej (10w-40), tak ten olej vypadá, jako by tam byl jen 2000km a skoro mi příjde škoda ho měnit

zkrátka vím, že motoru dopřávám

Napsal: 11 srp 2012, 12:01
od Marek77
Já mám dokonce za to, že rotačky mají LongLife nastavený na max. 50.000 km. To je příšerný.....
Taky měním po 10.000 km. Jezdím dálky - město tak fifty - fifty, takže je to myslím rozumné. Litr oleje kupuju v Brně za 80 Kč a i s filtrem je to akorát pětikilo. Motoru to určitě prospívá.
Napsal: 11 srp 2012, 19:38
od Snake.02
Dikes za odp.Najezdím zhruba 17000 tis. za rok a spíše couračky. Jde mi jen o to, že motor je velmi dobře zajetej tak jsem chtěl pokračovat ve stejném oleji.Nebyl sem si jist, zda můžu jen tak při další výměně použít olej 5W-40 a nic se nestane

(co říkáte na variantu nalit 5W-40 a servisní interval na 15tis.km?O finance zas tak nejde.)
Napsal: 12 srp 2012, 08:43
od Marek77
Pokud jezdíš spíš couračky, doporučil bych interval zkrátit - dejme tomu na 12.000 km.
Napsal: 12 srp 2012, 09:09
od Snake.02
Ok.překóduji jednotku na QG2 a použiji 5w40.Děkuji za stručné poradenství

Napsal: 15 srp 2012, 15:30
od Vecernicek
10W40 měním 15.000km a přede už nějakej ten rok jak kočička...
Napsal: 05 bře 2013, 13:38
od Bobeso
Presne tak levnejsi olej a menit casteji.
Nesnasim LL olej-je to nesmysl
Napsal: 05 bře 2013, 23:47
od kaskader
Na couračky ni je 10W-40 zrovna vhodná, na dlhšie trasy v pohode. Za mňa hociaká VW505.00, kvalitný filter a meniť tak po 12000 (vzhľadom na krátke trasy)