Stránka 1 z 2

po výmene vyvažovákov za nové furt hláška nízky tlak oleja

Napsal: 10 zář 2012, 06:52
od marián1
Ahoj.
Po výmene celého bloku vyvažovákov neustále motor zahlási nízky tlak oleja pri otáčkach nad 1500. Po ubratí plynu hláška aj blikajúca kontrolka zmizne a motor beží normálne bez klepania. Motor BKP, nové vyvažováky z CR typ CBAB, ktoré origo servisi dávajú ako náhradu za staré.
Čo však je iné, tak ten nový blok je k motoru upevnený na 5 šroboch kdežto starý blok bol na 7 šroboch a sací kôš oleja s potrubím do zubového čerpadla je z plastu, starý bol zo železa.. Inak všetko rovnaké
Mysleli sme na čidlo tlaku oleja, po výmene čidla furt to isté. Staré čidlo bolo v poriadku - odskúšané.
Som z toho jeleň :(
Inak hneď sme sa pozreli na staré vyvažováky a v podstate boli už chytené - teda tá diera na šesťhran a najväčšia sranda je tá, že nový šesťhran origoš kúpený vo VW má v starom vyvažováku oveľa väčšiu vôľu ako starý, ktorý sme otočili na opačnú stranu. Takže tie staré vyvažováky by ešte čosi pochodili.
Ešte skúsim vymeniť filter oleja, ale ten má nabehané 4000 km od výmeny tak neviem.
Ešte doplním je to rok 2005 model 2006 a nabehané 149 000km.
Ďík za akýkoľvek postreh.


[/img]

Napsal: 10 zář 2012, 07:41
od chosepm
Já bych si s tim moc nehrál, pokud se ti rozsvítí kontrolka nad 1500ot, je dost možný, že tlak oleje je nula...
Vsadil bych na to, že pokud tam máš větší vůli, tak že se to čerpadlo neunáší...

Napsal: 10 zář 2012, 08:54
od marián1
Ešte raz.
Sú tam nové vyvažováky tj. celý blok spolu s novým čerpadlom komplet zmontované z výroby. Takže ak sa točí kľuka tak beží aj zubové čerpadlo.
Tam by nemal byť problém.

Napsal: 10 zář 2012, 09:04
od chosepm
Aha...jen jsem chtěl říct, že u některých motorů pokud je tlak nula a běží ti to na volnoběh, kontrolka mlčí....až pokud zvedneš otáčky nad 1500, tak začne řvát mazání. Na to pozor. necháš ho klapat hoďku a motor pápá...

Při tomhle dávám radši hned tlakoměr, ať vim na čem jsem...

Napsal: 10 zář 2012, 10:42
od jericho-3
Přesně tak, vypustit olej a nechat ho blafat tak je po něm, člověk sice slyší zvýšenou hlučnost stejnou jako po výměně oleje než motor namaže, ale to je tak všechno. Dát kontrolku oleje přes ŘJ může dát jen idiot, ale majitel je spokojen všechno je O.K. i když motor běží nasucho.

Napsal: 10 zář 2012, 19:59
od sharik4x4
Kdyby si mi poslal ty starý vyvažováky tak ti je opravým a nemusel jsi tam dávat nový z CR.Vyhozený peníze a ještě problém,že ti tam asi utíká tlak,protože to má méně šroubů než PD.Nechápu ,kdo ti to poradil dát na PD vyvažováky z CR.Hlavně nechápu důvod záměny?I u CR se protočí tyčka,akorát déle než u PD,ale protočí.Takže to co se dalo vyřešit jednoduše ty si nevyřešil složitě.Už jsem opravil min.50ks vyvažováků,bez jediného problému.Jinak čidlo tlaku hlásí špatný tlak až od 1500otáček,takže volnoběh znamená smrt. :)

Napsal: 10 zář 2012, 21:07
od PeSko
pánové,chci přetěsnit víko,páč mi tam lehce rosí olej, když to budu mít zhozený, může někdo postnout nějakou foto kde mam na ASZ (OI) hledat ty cervy ve vahadlech? abych to zkouknul když to bude dole...srry sem lama

Re: po výmene vyvažovákov za nové furt hláška nízky tlak ole

Napsal: 10 zář 2012, 21:57
od eazy20
marián1 píše:Ahoj.
Po výmene celého bloku vyvažovákov neustále motor zahlási nízky tlak oleja pri otáčkach nad 1500. Po ubratí plynu hláška aj blikajúca kontrolka zmizne a motor beží normálne bez klepania. Motor BKP, nové vyvažováky z CR typ CBAB, ktoré origo servisi dávajú ako náhradu za staré.
Čo však je iné, tak ten nový blok je k motoru upevnený na 5 šroboch kdežto starý blok bol na 7 šroboch a sací kôš oleja s potrubím do zubového čerpadla je z plastu, starý bol zo železa.. Inak všetko rovnaké
Mysleli sme na čidlo tlaku oleja, po výmene čidla furt to isté. Staré čidlo bolo v poriadku - odskúšané.
Som z toho jeleň :(
Inak hneď sme sa pozreli na staré vyvažováky a v podstate boli už chytené - teda tá diera na šesťhran a najväčšia sranda je tá, že nový šesťhran origoš kúpený vo VW má v starom vyvažováku oveľa väčšiu vôľu ako starý, ktorý sme otočili na opačnú stranu. Takže tie staré vyvažováky by ešte čosi pochodili.
Ešte skúsim vymeniť filter oleja, ale ten má nabehané 4000 km od výmeny tak neviem.
Ešte doplním je to rok 2005 model 2006 a nabehané 149 000km.
Ďík za akýkoľvek postreh.


[/img]
uz to nestartuj bez tlakomera,zozen si tlakomer a uvidis aky je tlak,potom budes hladat zavadu,ak budes vediet na com si

Napsal: 11 zář 2012, 09:01
od marián1
Vyriešené.
Tú výmenu za blok z CR poradil servisák z VW. S tými šroubami to je pravda je ich tam menej tj. 6 pričom pôvodný blok mal 8.
Nedalo mi to tak som to znova zhodil a skoro ma porazilo.
Chýbajúci šroub ktorý prechádza olejovým čerpadlom cez výtlak z čerpadla pričom zospodu zaslepuje dieru.
Olej tlačilo späť do vane (wallbash) .
Dúfam že so to neod.......
Tie vyvažováky shariku ti na opravu aj tak pošlem možno ešte niekto bude potrebovať.
Dík za rady a ochotu.
Napíšem ako som dopadol.

Napsal: 11 zář 2012, 20:07
od sharik4x4
Je to tak,šroub na čerpadle těsní tlak oleje,pokud tam není,tlak oleje jde zpátky do vany a pak to nemaže.

Napsal: 03 led 2013, 20:16
od Toncek
jen se blbě zeptám,to olejové čerpadlo s vyvažovací hřídelí se nedá zaměnit za obyčejné bez vyvažovaku třeba z Golfa 5?

Napsal: 03 led 2013, 20:27
od Ladas
ne

Napsal: 03 led 2013, 20:32
od Toncek
Ladas píše:ne
dík za odpověd,stručná je,ale mužeš mě ktomu řict trochu víc?liší se to asi kolečkem na klice,že?nebo i na bloku jsou rozdíly?nebo sem uplně vedle?:)

Napsal: 03 led 2013, 20:35
od Ladas
montážně jiná koncepce ;)

Napsal: 03 led 2013, 20:48
od Toncek
tak to je škoda ale čekal sem že tam rozdil bude,jinak by to už předělaval asi kde,kdo.Tak se aspon zeptam kamarád má audi a4,typ motoru BLB měl by tam být ještě řetěz na olejové čerpadlo,takže ta starší koncepce,co sem někde vyčetl tak že prý vw už nedodavá na tento system díly je to tak?řetěz už je trochu slyšet zatím auto jezdí a maže,ale do budoucna by to chtěl pořešit,jsou nějaké možnosti?nebo skusit shánět řetěz se šponovákem a spodním kolečkem?