Stránka 1 z 2
Ford Transit klepe motor!!!
Napsal: 18 zář 2012, 12:33
od kaad
Sotva jsem se zbavil jednoho Fordíka přijel další. Je to ten sám motor: 2,0Di 74kW kód ABFA r.v. 2001. Po nastartování motoru se až po několika vteřinách objeví takové divné kovové klepání, které se v závislosti na otáčkách mění. Šlo to spíše ze strany rozvodů, takže jsem šel celkem na jisto a shodil jsem kryt rozvodů. Myslel jsem, že bude něco s řetězem, napínákem apod., ale vše o.k. Shodil jsem i víko ventilů a rovněž vše o.k. Je tu ještě možnost hydroštelu, ale nezdá se mi ten zvuk. S vadným hydroštelem jsem se setkal už několikrát, ale nikdy to nebylo tak silné klepání. Začalo mu to za jízdy z ničeho nic, jako kdyby se něco povolilo. Takže než to poskládám chci se zeptat zda někdo ví co by to mohlo být. Třeba tyhle motory na něco trpí, nevím. Je fakt, že pokud dělám motor, tak je to Ford.
Napsal: 18 zář 2012, 17:05
od dodi911
Nemusi to byt o mechanike, moze to robit aj vadny selenoid v cerpadle a potom blbne tlak paliva. Ma to velmi podobny zvuk ako mechanicke klepanie, take ako kovove a u tychto motorov som to par x riesil.
Napsal: 18 zář 2012, 18:50
od kaad
dodi911 píše:Nemusi to byt o mechanike, moze to robit aj vadny selenoid v cerpadle a potom blbne tlak paliva. Ma to velmi podobny zvuk ako mechanicke klepanie, take ako kovove a u tychto motorov som to par x riesil.
Ten tlak paliva by neměl vliv na výkon??? A jak to teda řešíš? Čerpadlo ven a poslat do opravy?
Napsal: 18 zář 2012, 19:34
od dodi911
Auto mi jazdilo normalne, akurat asi po pol minute to zacalo klepat , ako keby klepala co ja viem vacka. Oprava, alebo kus za kus - nie pouzite

Napsal: 19 zář 2012, 20:40
od papouch22
ten ventyl se da na 2.0 udelat i na aute napichni to a jestli tam budou nejaky chyby ohledne tlaku nebo cerpadla tak je to ono a kovovy zvuk , jestli to klepe a zadna chyba tak nejspis pistni cep
Napsal: 20 zář 2012, 09:03
od kaad
papouch22 píše:ten ventyl se da na 2.0 udelat i na aute napichni to a jestli tam budou nejaky chyby ohledne tlaku nebo cerpadla tak je to ono a kovovy zvuk , jestli to klepe a zadna chyba tak nejspis pistni cep
Tak diagnostika píše pouze: P0404-Recirkulace výfukových plynů - nevěrohodný signál-rozsah/interpretace
Napsal: 20 zář 2012, 19:23
od kaad
dodi911 píše:Nemusi to byt o mechanike, moze to robit aj vadny selenoid v cerpadle a potom blbne tlak paliva. Ma to velmi podobny zvuk ako mechanicke klepanie, take ako kovove a u tychto motorov som to par x riesil.
Při tom vadném selenoidu Ti diagnostika něco načetla???
Napsal: 20 zář 2012, 19:44
od papouch22
egr s tim nema co delat.. sundej z toho sani a nastartuj a zkus poslechnout treba to bude zretelnejsi odkud to klepe
Napsal: 20 zář 2012, 19:50
od kaad
papouch22 píše:egr s tim nema co delat.. sundej z toho sani a nastartuj a zkus poslechnout treba to bude zretelnejsi odkud to klepe
To je mi jasné, že EGR s tím nesouvisí. Já jen napsal co mi načetl Focom. Kolem čerpadla žádnou chybu. Musím to nejprve zítra poskládat, abych to nastartoval. Mám zhozený kryt rozvodů i víko ventilů, protože jsem se chtěl ujistit, že tam je vše o.k.
Napsal: 20 zář 2012, 19:59
od papouch22
jak sem psal jiz vyse kdyz to nic nenapise z chyb tak bych sel rovnou po tom cepu. kdyby to bylo neco nahore nebo na rozvodech tak by nesel na 4 nebo spis vubec by to neslo
Napsal: 20 zář 2012, 20:13
od kaad
Já nemyslel zrovna přeskočený rozvody - je tam řetěz. Spíš uvolněný napínák, vadný hydroštel apod. Ale po odkrytování jsem žádnou chybu nenašel. Začíná mě děsit ten pístní čep, protože asi před rokem jsem řešil Focus, kterému se vysunul pístní čep na stranu a udělal ve válci takovou rýhu, že auto začalo jet na 3válce. Tenkrát jsem musel dávat druhý blok. Takže jistě chápeš, že bych tomuto rád předešel.
Napsal: 20 zář 2012, 20:37
od papouch22
jj 1.8 nafta a 2.0 a 2.4 sem tam se ten cep vysere a co tam zacali davat comon rail tak je castejsi spis deravy pist

Napsal: 21 zář 2012, 17:54
od kaad
Tak dnes jsem poskládal motor, abych ho mohl nastartovat a poslechnout v kterém místě se klepání ozývá nejvíc. A ejhle ono nebylo co poslouchat. Po nastartování než se čerpadlo pořádně zaplnilo byl rachot, ale cca po 5 minutách se motor začal uklidňovat až po klepání nezbylo ani hlásku. Buď jsem něco přitáhnul a nebo to bylo tím kolísáním tlaku paliva a jak se to znovu odvzdušnilo... prostě nevím. Zkusím to ještě zítra znovu startnout studené, projedu to a uvidím. Focom mi píše zase pouze P0404.
Napsal: 21 zář 2012, 18:11
od jericho-3
Mohla ti klepat tryska .., je to jako něco v motoru..
Napsal: 21 zář 2012, 20:22
od Ferenzzo
klepalo ti to pod plynem nebo jak si pustil plyn nebo tak i tak?